Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@13:05:29 GMT

نرخ بیکاری در استان سمنان ۴.۵درصد پیش‌بینی‌شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۲۳۳۰

نرخ بیکاری در استان سمنان ۴.۵درصد پیش‌بینی‌شده است

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نرخ ۴.۵درصد بیکاری در استان پیش‌بینی‌شده است.

محمد همتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به طرح‌های دولتی برای رونق تولید و درنهایت افزایش اشتغال، بیان کرد: امروز صحبت از نرخ ۸.۳ درصدی اشتغال در استان است که ما برای دو سال آینده برنامه کاهش این میزان به ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد را در استان سمنان در پیش خواهیم گرفت که بخشی از این برنامه قطعاً نگاه مثبت به رونق تولید است.

وی افزود: یکی از مواردی که در کاهش نرخ بیکاری اهمیت دارد، زیرساخت لازم است که در مجموعه استانداری سمنان این امر از سال ۹۵ هم‌زمان با سراسر کشور با تشکیل کارگروه رونق تولید و رفع موانع آن ایجادشده که خوشبختانه پس از ۱۴ ماه شاهد برگزاری ۶۴ نشست این کارگروه هستیم که نشان از اهتمام دولت در رفع موانع تولید می‌دهد لیکن قطعاً این امر در کاهش بیکاری استان نقش خواهد داشت.

معاون استاندار سمنان، گفت: سیاست استانداری حمایت از هر پروتکلی است که به اشتغال و تولید بینجامد لیکن بخش قابل‌توجهی از واحدهای تولیدی استان در سال ۹۵ با همین سیاست و با بهره‌گیری از طرح‌هایی مانند بهین یاب، به تولید بازگشتند.

همتیان در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان کاهش نرخ بیکاری را در تولید جستجو کرد، بیان داشت: دراین‌باره باید گفت طی سه یا چهار سال گذشته شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری با بخش خصوصی در استان امضاشده که حتی اگر نیمی از آن‌ها نیز به منصه ظهور برسد شاهد تحول عظیمی در مقوله اشتغال خواهیم بود.

وی افزود: امروز نرخ مشارکت اقتصادی در استان سمنان به ۴۰ درصد نیز نمی‌رسد درحالی‌که بخش خدمات نیمی از میزان مشارکت را به خود اختصاص داده که قطعاً می‌توان با افزایش سهم مشارکت اقتصادی بخش خصوصی تحولات خوبی را درزمینهٔ اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان، گفت: در این استان صنعت، معدن، کشاورزی و حتی دامداری باوجود خشک‌سالی همچنان ظرفیت‌های اصلی مشارکت اقتصادی هستند که می‌توان با مشارکت بخش خصوصی این حوزه‌ها را تقویت کرد.

همتیان تأکید کرد: باوجود تصمیمات جدید دولت در راستای افزایش حیطه تسهیلات بهین یاب به گردشگری، خدمات و ... علاوه بر دو حوزه صنعت، معدن و کشاورزی، دام‌پروری که در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را به واحدهای تولیدی تزریق کرد و در سال جدید به ۹۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته، می‌توانیم شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان طی دو سال آتی باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در نشست با مدیرکل شیلات استان تعاونی‌ها را یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی های صید و صیادی می تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی اقشار مختلف مردم به‌ ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" دارد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به اهمیت "اقتصاد دریا محور" اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خدادادی بکر در سواحل مکران و موقعیت جغرافیایی ارزشمند این منطقه، شرایط را برای رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال تسهیل کرده است. 

سلامی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • پیش بینی وزش باد در استان سمنان
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • پیش بینی وزش باد در سمنان