Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - استاندار همدان گفت: اعضای شورای شهر همدان باید در انتخاب شهردار دقت کرده و کسی را انتخاب کنند که گوشه ای از مشکلات مردم را حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت صبح پنج شنبه در همایش رویکردهای اجتماعی و توسعه پایدار شهری در همدان با بیان اینکه انتخابات امسال چه شوراها چه ریاست جمهوری بسیار مهم بود و اگر تدبیر از سوی مجریان نبود، ممکن بود چالش برانگیز باشد، گفت: با پیگیری هایی انجام شده در سطح استان و کشور، اجازه داده نشد اجحافی در حق داوطلبین روا داشته شود و به استثنای بعضی موارد، هیئت نظارت استان همدان همکاری لازم را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت یازدهم طی چهارسال گذشته کارهای مهمی در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره انجام داد، گفت: مردم صاحب تشخیص هستند و خود می دانند چه کسانی را انتخاب کنند و ما فقط وظیفه داریم بستر لازم را برای انتخابات آزاد و سالم فراهم کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شورای نگهبان با توجه به جایگاه و اشرافی که دارد داوطلبین را تأیید صلاحیت می کند پس دیگر جایز نیست پس از تأئید صلاحیت، کاندیداهای تأیید شده را تخریب کنیم، گفت: شوراها از ارکان مهم مردمسالاری دینی است.

نیکبخت تاکید کرد: شوراها باید ثابت کنند که این شایستگی را دارند تا خادمین دلسوز، بی طرف و عادلی برای مردم باشند.

استاندار همدان گفت: تعداد منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور معادل ۶ لشگر نظامی است با این تفاوت که اعضای شورا هر یک به تنهایی هم فرمانده هم صاحب نظر و هم صاحب اختیارند که این مهم در تسهیل امور کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جایگاه شوراها بسیار مهم و تأثیرگذار است و کار اصلی این افراد تنها انتخاب شهردار نیست بلکه این امر تنها یکی از کارهای اعضای شورای اسلامی شهر است.

نیکبخت خطاب به اعضای جدید شورای شهر عنوان کرد: در انتخاب شهردار دقت کرده و کسی را انتخاب کنید که بتواند گوشه ای از مشکلات مردم را حل کند و با شهردار منتخب خود نهایت همکاری را داشته باشید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود، این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور اظهارداشت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پنیز در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با 20 خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

شوراها از ارکان اصلی تصمیم‌گیری کشور هستند

سید ابراهیم علیزاده، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز گفت: معلمی شغل انبیا است و روز همه معلمان که وظیفه انسان سازی را برعهده دارند گرامی داریم؛ همچنین روز کارگر را به تمام کارگران زحمتکش و شریف تبریک می‌گوییم.

وی افزود: قدردان همه شوراها که بی منت به مردم خدمت می‌کنند؛ هستیم. در قانون اساسی نیز آمده که برای تحقق کامل قانون، نیاز به تشکیل شوراها است و شوراها از ارکان اصلی کشور نیز هستند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟