Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالکان کوره های آجر پزی یکی از مهم ترین عوامل تعطیلی بیش از ۷ کوره در این روستا را گرانی ۱۰ برابری سوخت مورد نیاز کوره ها اعلام میکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از داراب آنلاین؛ شهرستان داراب که اقتصادش بر پایه کشاورزی است در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی های پیاپی با مشکلات زیادی مواجه شده و روز به روز به آمار بیکاران و افراد جویای کار اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از راه های حل مشکل بیکاری ایجاد صنایع و مشاغل زودبازده است که تاکنون به این مقوله نیز توجهی نشده است و چند کارگاه و کارخانه صنعتی موجود داراب نیز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند.


علاوه بر رکود حاکم بر بازار که بر تمام مشاغل اثر گذاشته است ضعف مدیریتی و عدم تامین نیازهای کارآفرینان از عوامل دیگری است که کارگاه ها و کارخانه ها را در آستانه تعطیلی قرار داده است.


کوره های آجرپزی در روستای بیزدان شهرستان داراب از مصادیقی است که در سال های اخیر به دلیل مشکلات فراوان از جمله رکود بازار مسکن و عدم تامین سوخت توسط دولت تعطیل شده اند.


کوره های آجرپزی داراب که در سال های اخیر زمینه اشتغال قریب دو هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده بودند به طور کامل تعطیل شده اند و به جز یکی از آنها که به طور جزئی تولیداتی دارد مابقی آنها به طور کامل تعطیل هستند.


مالکان کوره های آجر پزی یکی از مهم ترین عوامل تعطیلی بیش از ۷ کوره در این روستا را گرانی ۱۰ برابری سوخت مورد نیاز کوره ها اعلام میکنند.


یکی از آنها میگوید: در گذشته حتی با رکود بازار مسکن و گرانی آجر کارگاه فعال بود. در سال های اخیر تنها درخواستمان از مسئولین اجرایی اجرای لوله کشی گاز بوده اما علی رغم نزدیکی لوله های عبور کرده از نزدیکی کوره ها هیچ اقدامی نشده است‌.


به گفته یک منبع اگاه؛ اخیرا پیگیری هایی در خصوص اتصال کوره ها به گاز سراسری انجام شده است اما به دلیل در خواست تامین هزینه های سرسام آور این انتقال از مالکان، متوقف شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • سوپرگل آلوارو رکوبا با پیراهن اینتر مقابل پروجا (2000/4/30) / فیلم
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد