Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی پژوهشگاه رویان وارد حوزه پزشکی شد و هم اکنون در زمینه درمان ناباروری و سلول درمانی فعالیت دارد و بانک خون بند ناف با استحصال سلول‌های بنیادی، انقلابی در درمان ‍‌‌بیماری‌ها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تحقیقاتی برای استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون دیابت، ضایعات نخاعی و صدمات مغزی آغاز شده است، تصریح کرد: محققان امیدوارند با بهره‌گیری از این سلول‌ها بتوانند گامی موثر در درمان بیماری‌ها بردارند.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان با اشاره به بالا بودن هزینه ذخیره خون بند ناف در جهان گفت: در بانک خون بند ناف رویان تلاش می‌شود با تقسیط، تخفیف و حتی ذخیره رایگان در مورد خانواده‌های در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های خونی، امکان ذخیره خون بندناف برای بیشتر خانواده‌ها فراهم گردد.

ضرابی با بیان اینکه می‌توان از خیرین سلامت برای افزایش ذخیره خون بند ناف در بانک عمومی استفاه کرد از استاندار اردبیل خواست مساعدت‌های لازم را برای تحقق این امر داشته باشد.

وی از فعالیت 28 دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در سراسر کشور خبر داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر بیشتر ضمائم زایمان به عنوان زباله دور ریخته می‌شود در حالی که هیچ یک از ضمائم، دور ریختنی نیست و در نظر داریم در 6 ماهه دوم امسالجمع آوری بند ناف نوزاد و پرده جنینی را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان بیان کرد:در حال حاضر 80 درصد ثبت‌نام برای ذخیره نمونه در بانک خون بند ناف رویان به صورت اینترنتی انجام می‌‌شود که دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان اردبیل یکی از دفاتر خوب ماست.

انتهای پیام/ع

تحقیقات جهاد دانشگاهی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!

محققی از دانشگاه کوئینزلند دریچه‌های مولکولی پیدا کرده است که می‌تواند برای کمک به رساندن دارو به مغز و درمان اختلالات عصبی استفاده شود.

به گزارش دیجیاتو، دکتر «رزماری کاتر» از مؤسسه علوم زیستی مولکولی UQ تیمی را رهبری کرد که کشف کردند یک ماده مغذی ضروری به نام کولین می‌تواند توسط پروتئینی به نام FLVCR۲ به مغز منتقل شود.

دکتر کاتر گفت: «کولین یک ماده مغذی مانند ویتامین است که برای بسیاری از عملکرد‌های مهم بدن، به ویژه برای رشد مغز ضروری است.»

ما باید روزانه ۴۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کولین مصرف کنیم تا از بازسازی سلولی، تنظیم بیان ژن و ارسال سیگنال بین نورون‌ها حمایت کنیم.

دکتر کاتر گفت که تاکنون اطلاعات کمی درمورد چگونگی عبور کولین رژیم غذایی از لایه سلول‌های تخصصی که خون را از مغز جدا می‌کند، وجود داشت. این سد خونی در مغز از ورود مولکول‌های موجود در خون که برای مغز سمی هستند، جلوگیری می‌کند.

مغز نیاز به جذب مواد مغذی از خون دارد؛ بنابراین این سد حاوی انتقال‌دهنده‌ها است که به مواد مغذی خاصی مانند گلوکز، اسید‌های چرب امگا ۳ و کولین اجازه ورود می‌دهد.

اگرچه این سد یک خط دفاعی مهم است، اما چالشی برای طراحی دارو‌های اختلالات عصبی محسوب می‌شود.

دکتر کاتر توانست نشان دهد که کولین در حفره‌ای از FLVCR۲ می‌نشیند که از سد خونی مغزی عبور می‌کند و توسط قفسی از باقی مانده‌های پروتئین نگهداری می‌شود.

او گفت: «ما از میکروسکوپ الکترونی کرایو استفاده کردیم تا نحوه اتصال کولین به FLVCR۲ را دقیقاً ببینیم. این اطلاعات برای درک چگونگی طراحی دارو‌هایی که کولین را تقلید می‌کنند تا بتوانند توسط FLVCR۲ به محل عملیات خود در مغز منتقل شوند حیاتی است. این یافته‌ها به طراحی آینده دارو‌های بیماری‌هایی مانند آلزایمر و سکته کمک می‌کند.»

این تحقیق همچنین بر اهمیت خوردن غذا‌های غنی از کولین، مانند تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، آجیل و لوبیا تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی