Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در گلستان گفت: منتخبان شوراهای روستاها باید در راستای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف در روستاهای استان گلستان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، نور محمد تربتی‎نژاد پیش از ظهر امروز در همایش منتخبان شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی گرگان اظهار داشت: در انتخابات گذشته این توفیق را پیدا کردیم که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشیم و تجربه این را بدست آوردیم که فرآیند انتخابات یک فرآیندی سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یک‎هزار و 200 شهر و بیش از 60 هزار روستا در کشور در انتخابات مشارکت داشتند و در استان گلستان نیز 30 شهر و 900 روستا در انتخابات شرکت کردند و 8 هزار و 700 نفر نیز نامزد شورای اسلامی شهر و روستا بودند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس تاکید کرد: 4 شهر و 90 روستا در شهرستان گرگان در انتخابات مشارکت داشتند و همکاران زحمات زیادی برای انتخابات کشیدند.

تربتی‎نژاد یادآور شد: از هیئت نظارت استان، شهرستان و بخشدار و نیروهای انتظامی و امنیتی که در انتخابات زحمات زیادی کشیدند و شاهد آن بودیم قدردانی می‎کنم.

وی گفت: حاصل زحمات برگزاری انتخابات که مراحل مختلفی مانند ثبت‎نام نامزدها، بررسی صلاحیت‎ها، تشکیل هیئت‎های نظارت، نظارت برانتخابات، رای‎گیری و بررسی صحت انتخابات داشت و حاصل آن انتخاب شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس با بیان اینکه از حضور مردم به صورت گسترده در استان گلستان در پای صندوق‎های رای قدردانی می‎کنیم، افزود: در قانون اساسی یک فصل در مورد شورا و اهمیت شورا داریم و در قانون نخستین مرجع دسترسی به مردم شوراها دیده شده است.

تربتی‎نژاد تاکید کرد: از وظایف مهم شوراها این است که با آغوش باز مردم را بپذیریند و به دغدغه‎های آنها گوش کنند.

وی با بیان اینکه نقش شوراها باید یک نقش تعاملی باشد، گفت: برخی از شوراها تصور می‎کنند که نگاه ارباب و رعیتی وجود دارد، در حالی که این‎گونه نیست و باید مشکلات مردم را احصاء کنند و دغدغه‎های روستا و مردم را به مسئولان بیان کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس تاکید کرد: نقش شوراهای اسلامی در راستای اجرای طرح‎های دولتی حائز اهمیت است و شوراهای اسلامی می‎تواند در ارائه طرح‎های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری به دهیاران کمک کنند و اگر این طرح‎ها خوب تبیین شود می‎تواند به اشتغال روستاها کمک کند.

تربتی‎نژاد افزود: یکی از چالش‎هایی که در روستاها وجود دارد اختلافات بین مردم، شورا و اعضای شورا با دهیاری است که چنین اختلافات مانع توسعه و پیشرفت روستا می‎شود.

وی گفت: به عنوان نماینده مجلس تلاش می‎کنیم که بتوانیم به روستاها خدمات‎رسانی کنیم و شوراهای اسلامی می‎توانند نقش یک رابط بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم باشند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس با بیان اینکه کلاس‎های آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی نیاز است تا به وظایف خود آشنا شوند.

انتهای پیام/

R7750/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد

فاطمه قاسم پور در گفت‌گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت لیست شانا در انتخابات، اظهار داشت: جلسات شورای ائتلاف برای دور دوم با حضور کاندیداها در حال برگزاری است و ان‌شاالله با ارائه برنامه و کارنامه اقدام هرکدام از این کاندیداها به مردم شریف حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، زمینه انتخاب بهتر نمایندگان فراهم شود.

وی ادامه داد: مجلس آینده مجلسی با حضور اکثریت نیروهای انقلاب است و منتخبان هم با توجه به تأکید رهبر انقلاب در روز عید فطر بر وحدت و اجتناب از درگیری و ایجاد دودستگی‌ها و دوگروهی‌های جعلی، بایستی تلاش کنند وحدت و انسجام انقلابی خود را حفظ کنند و تمام تمرکز و اهتمام خود را بر ایجاد تحول در بخش‌های مختلف کشور بگذارند. حتماً این رویکرد باید مورد توجه منتخبان باشد که مهم، توجه به مسائل اساسی کشور است.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست، افزود: به نظر می‌رسد موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مدیریت این آسیب‌ها با توجه به مجموعه اقداماتی که در بودجه‌های سنواتی و در برنامه هفتم پیشرفت انجام شد، حائزاهمیت است.

وی بیان کرد: نظارت بر اجرای احکام برنامه هفتم پیشرفت در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حوزه زنان و خانواده و جمعیت نیز مدنظر است. همچنین موضوع مهم «پیوست خانواده» که در بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده هم مورد تأکید قرار گرفته، از جمله موضوعاتی است که لازم است برای تحقق آن ورود و مداخله قانونی داشت.

قاسم پور با اشاره به فعالیت خود در کمیسیون‌های مورد نظر برای مجلس آینده، بیان کرد: با توجه به فضای تخصصی و حوزه دغدغه‌ای که دارم و همین‌طور تجربه عضویت در کمیسیون اجتماعی در مجلس یازدهم، این کمیسیون اولویتم خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به پویش انتخاباتی مهر می‌پیوندید، گفت: بله، این پویش به نوعی ابتکار خبرگزاری مهر برای شناساندن بهتر کاندیداهای دور دوم به مردم است تا بهتر و با شناخت بیشتر بتوانند انتخاب کنند و بسیار مغتنم، ارزشمند و قابل تقدیر است.

کد خبر 6086338 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود