Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در حال حاضر ۷۵۰ مرکز دارالقرآن در سراسر کشور دایر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مسیب زاده صبح پنج‌شنبه در حاشیه ۳۵ امین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: ظرفیت مطلوبی برای آموزش مفاهیم قرآن در مراکز دارالقرآن فراهم شده و اولیا می‌توانند در تابستان از این ظرفیت بهره گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌های خود را بر سه اصل مدرسه، فراگیری در حین اثربخشی و توسعه مشارکت‌ها قرار داده است و تمامی برنامه‌های قرآنی و فعالیت مدارس و مراکز دارالقرآن از اصول ذکر شده پیروی می‌کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش متذکر شد: در اصل فراگیری تعلیم و تربیت قرآنی مختص گروه خاصی از دانش‌آموزان نیست و برای تمامی دانش‌آموزان کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

مسیب زاده متذکر شد: علاوه بر این در توسعه مشارکت‌ها، مشارکت طیفی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌های قرآنی دنبال می‌شود بطوریکه هم اینک نیز همکاری مطلوبی با صداوسیما، ستاد عالی مسابقات قرآن، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ قرآنی صداوسیما برقرار شده است.

وی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های تعلیم و تربیت قرآنی در مدارس افزود: در راستای تعلیم و تربیت قرآنی کتاب «نوای رحمت» مجموعه دستورالعمل و برنامه‌های لازم برای مربیان مدارس تدارک دیده شده که در رابطه با حفظ موضوعی و حفظ ترتیلی دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ افزود: در واقع به دنبال تربیت حافظان قرآنی در مدارس هستیم.

مسیب زاده به آموزش ۲۰ تا ۴۰ آیه برای هر یک از پایه‌های تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: در طول ۱۲ سال تحصیلی دانش‌آموز ۵۰۰ آیه کاربردی را فرا گرفته و می‌تواند در مکالمات و زندگی روزمره به کار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح «مبین» در حوزه مدیریت برنامه یاوران نماز با همکاری ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: سال گذشته هشت هزار مدیر و امسال ۱۵ هزار نفر در سطح استان‌ها در قالب این طرح آموزش دیدند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش برنامه دیگر را طرح «امام شناسی یا عترت» عنوان کرد و گفت: در این طرح دو میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در بین دانش‌آموزان در راستای آشنایی با ائمه معصومین در قالب ۱۷ عنوان کتاب توزیع شده و در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت.

مسیب زاده همچنین به مشارکت هفت میلیون دانش‌آموز در ۱۵ عنوان مسابقه قران از سطح مدرسه تا مسابقات کشوری اشاره کرد و گفت: از جمله زمینه‌های رقابت شامل مداحی، ترتیل خوانی، حفظ قرآن، صحیفه سجادیه و هم‌خوانی است.

وی با یادآوری برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان در دو سال گذشته، افزود: از این تعداد دانش‌آموز دو هزار و ۵۰۰ نفر به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافته و با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال بعد از وقفه‌ای ده ساله، این رقابت‌ها در چهارده شهرستان و منطقه استان آغاز شده است.
فرشید قاسمی افزود: این مسابقات در شهرستان‌ها و مناطق اقلید، سرچهان، ارسنجان، خرامه، سروستان، لارستان، داراب، فیروزآباد، اشکنان، ممسنی، بالاده، شیراز، سپیدان و قیروکارزین برگزار و یا در درحال برگزاری است.
قاسمی گفت: این مسابقات در دوازده رشته شامل: حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، گفتمان مهدوی، انشای نماز، مداحی، دعا خوانی و اذان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات شیراز با حضور بیش از هزار و دویست دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شیراز و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز به صورت جداگانه برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: به دلیل پهناور بودن استان، بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قران، یک مرحله به نام مرحله چهارده گانه ایجاد شده است تا دانش اموزان مستعد بیشتری در زمینه قرانی شناسایی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در این مرحله دانش اموزان مناطق همجوار با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت برترین آنها به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی