Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس موزه با تقدیر از بانک ملی ایران برای راه اندازی موزه این بانک به منظور نگهداری و نمایش اشیای قیمتی، این اقدام را نشانه اهمیت دادن بانک به میراث فرهنگی و ملی کشور دانست و گفت: موزه بانک ملی ایران تا اندازه زیادی با استانداردهای روز موزه داری دنیا منطبق است.
به گزارش صدای ایران فاطمه احمدی با بیان این که موزه های مرتبط با نظام بانکی و پولی یکی از مهمترین رده های موزه در دنیا هستند، افزود: این موزه ها و اشیای درون آنها در دنیا بسیار با ارزش اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که همه موزه ها لزوما مستقیما توسط سازمان میراث فرهنگی اداره نمی شوند و این یک روال معمول در دنیاست، اظهار کرد: این که یک بانک تلاش کرده راوی بخشی از تاریخ کشور خود باشد، بسیار قابل تقدیر است و در بلند مدت اهمیت آن بیشتر شناخته خواهد شد.
به گفته او، بانک ملی ایران می تواند با کارشناسان مجربی که در اختیار دارد، حتی اشیای با قدمت تاریخی یا دارای ارزش هنری را خریداری کرده و در داخل موزه خود نگهداری کند تا در آینده افتخار حفظ و نمایش آن را به نام خودش ثبت کرده باشد.
احمدی با اشاره به این که نهادهای مالی نباید موزه را به محل خرید و فروش اشیای قیمتی تبدیل کنند، ادامه داد: خوشبختانه بانک ملی ایران چشمداشت مالی به اشیای داخل موزه اش ندارد و این اقدام را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و نیز در راستای خدمت به فرهنگ کشور انجام داده است.
این کارشناس موزه با بیان این که موزه داری تخصصی امروز در دنیا رایج است، گفت: اقدام ابتدایی بانک ملی ایران در راه اندازی موزه قابل ستایش است، اما مهمتر از آن این است که این موزه، اهداف راه اندازی و آینده آن به خوبی و درستی به مخاطبان و عامه مردم شناسانده شود.
به گفته او، موزه بانک ملی ایران دو واژه «ملی» و «ایران» را یدک می کشد، بنابراین ضمن این که پتانسیل های خوبی در آن نهفته است، می تواند به اعتلای بیش از پیش بانک نیز کمک کند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاس سراسری گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

مدیر اجلاس سراسری گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: «یکی از مراکز مهم تربیت قوه عاقله‌ کشور، دانشگاه است»، بنابراین در فرآیند ساختن و پرورش دادن قوه‌ی عاقله برای کشوراستاد یک نقش ویژه را ایفا می‌کند.

فرح حبیب اضافه کرد: دانشگاه نباید خود را از مسائل کشور جدا بداند و چالش‌های کشور برای دانشگاه مسائل واقعی، حقیقی و اصلی باشد و مسئله دیگر تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان بوده که فراتر از تعلیم مسئله تربیت است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه جهت‌گیری اخلاقی و معنوی، تلطیف روحی و دمیدن روح احساس هویت در مجموعه جوان کشور را برعهده دارد، ادامه داد: کاربردی کردن پژوهش‌ها یکی از اولویت‌های پیش روی دانشگاه است و حوزه معماری و شهرسازی نقشی بسیار اساسی بر روی فرهنگ جوامع و سبک زندگی مردم دارد.

عضو کمیسیون نشریات دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از وضعیت تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجوی معماری و شهرسازی در سراسر کشور یادآور شد: گروه معماری و شهرسازی در سراسر کشور دارای ۷۸۶ عضو هیئت علمی و ۴۷ هزار و ۷۱۹ دانشجو بوده و با ۱۲ نشریه فعال، دو نشریه غیرفعال، چهار نشریه دارای نمایه وزارتین و هشت نشریه با رتبه A و A+ است.

حبیب افزود: این اجلاسیه با تشکیل چهار کارگروه مباحث مهم و اساسی گروه معماری و شهرسازی را بررسی می‌کند، کارگروه نخست «بهار دانش با تحلیل و بررسی علم و علم‌سنجی انتشارات، نشریات و منابع درسی»، کارگروه دوم «پژوهش و فناوری مثمر»، کارگروه سوم «آمایش تحولی و تعالی‌بخشی» و کارگروه چهارم «افق‌های نوین در آموزش ـ مهارت‌محوری» را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه بهار دانش، راهکار‌های بهبود ارتقای کیفیت، افزایش مجلات علمی و بین‌المللی، برنامه‌ریزی همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی، حمایت از راه‌اندازی انجمن‌ها و قطب‌های علمی، برنامه‌ریزی برای برگزاری کرسی‌های علمی، تدوین کتب درسی و مراجع علمی موردنیاز پیگیری شد.

مدیرگروه معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: در کارگروه آمایش تحولی و تعالی‌بخشی، آمایش ملی رشته مقطع‌های معمار و شهرسازی، تشکیل کمیته تخصصی برای تعیین سطح دستیاران آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی و تخصصی به‌روز در راستای ارتقای مهارت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر اجلاس سراسری گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در کارگروه پژوهش و فناوری مثمر، شناخت و شبکه‌سازی پژوهش و زیرساخت‌ها، ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه، کارخانه نوآوری و فناوری سکو‌ها (پلتفرم‌ها) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حبیب در ادامه توضیح داد: در کارگروه افق‌های نوین در آموزش، مهارت‌محور کردن حوزه‌های آموزش براساس نقشه راه مهارتی و بستر‌سازی دوره‌های آموزشی درباره بهبود پایان‌نامه‌ها در تحصیلات تکمیلی، بازبینی سرفصل‌های قدیمی براساس چهار محور روزآمدی، مهارت‌محوری، حکمی‌سازی، کارآمدسازی و تدوین رشته‌های میان رشته‌ای مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • این اشیای نورانی در آسمان ایران چه بودند؟
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما