Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>البرز - معاون مدیرکل حراست شهرداری کرج از تودیع و معارفه مسئولان حراست سازمان پسماند و خدمات موتوری شهرداری این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد رضا شمس با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اصلاح اساسنامه و ساختار سازمانی شهرداری کرج و ادغام برخی از سازمان، مسئولان حراست سازمان های پسماند و خدمات موتوری شهرداری این کلانشهر بر اساس چارت تازه تودیع و معارفه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مدیرکل حراست شهرداری کرج بیان کرد: بر این اساس در حال حاضر دو سازمان مذکور در قالب واحدی منسجم و یکپارچه، بعنوان سازمان مدیریت پسماند مشغول به فعالیت هستند و محمد محمودی نژاد به سمت مسئول حراست این سازمان منصوب شده است.
شمس گفت: پیش از این محمد گروسی، عهده دار منصب مسئول حراست سازمان پسماند شهرداری کرج بود که اکنون به سمت رئیس اداره حراست شهرداری شهریار منصوب گردیده است.
این مسئول ادامه داد: همچنین مسئول حراست سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج تودیع شد و از زحمات علی عباسی در این پست قدردانی بعمل آمد.
وی بیان کرد: از مهم ترین اهدافی که سازمان های ادغامی شهرداری کرج باید به دنبال آن باشند تا بهره وری لازم را داشته باشند و به عمران شهر کمک کنند، ارتقاء روند کاری با استفاده از فن آوری های روز دنیا است.
معاون مدیرکل حراست شهرداری کرج با تاکید بر اهمیت نیروهای انسانی در هر سازمان یادآور شد: توجه به آموزش های پرسنلی از یک سو و پرداخت به موقع کارکنان از سوی دیگر، جزء اصولی است که مدیران ذیربط شهری در مدیریت شهری کرج به آن توجه ویژه دارند و با جدیت به دنبال تحقق آن می باشند.
شمس خاطر نشان کرد: اداره کل حراست شهرداری کرج با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "حراست با مردم دوست باشد"، ارتباط بسیار مطلوب و دوستانه ای را با کارکنان برقرار کرده و برای ارتقاء جایگاه پرسنل و فنی شدن آنها، آموزش های متنوعی را در حدود 200 ساعت برگزار نموده است.

46

کلید واژه‌ها : استان البرز -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟

آفتاب‌‌نیوز :

عسکر جلالیان معاون بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری امشب ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران بیست شبکه ۵ تهران با بیان اینکه، برای ما به عنوان حقوق بشر و پیگیری کننده حقوق شهروندی، فرقی نمی‌کند که فرد زباله‌گرد تبعه ایران باشد یا تبعه کشور دیگر، گفت: ما پدیده زباله گردی را نقض کرامت انسانی می‌دانیم و معتقدیم زباله گردی از نظر بهداشت عمومی به جامعه آسیب وارد می‌کند باید با تدبیر‌هایی به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با این پدیده مقابله شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۳ قانون مدیریت پسماند در کشور تصویب شده است که در سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۴ آیین نامه اجرایی این قانون تصویب و ابلاغ گردید که این قانون، مدیریت پسماند را در مراحل تولید، جمع آوری، انتقال و بازیافت کاملا تعیین تکلیف کرده است.

جلالیان گفت: در سال ۱۴۰۲ به صورت جدی در وزارت دادگستری برنامه‌ای را در نظر گرفتیم تا بتوانیم راهکار عملیاتی و اجرایی را پیدا کنیم که قانون مدیریت پسماند در کشور اجرا شود.

معاون بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری افزود: این قانون به هر دلیلی تا به امروز اجرا نشده است ما در وزارت دادگستری به این مسئله ورود کردیم و دستگاه‌های متولی و ذی الربط را دور هم جمع کردیم و در مسیر‌هایی قرار دادیم تا بتوانیم از اهرم مدعی العموم دادستان‌های قوه قضاییه استفاده بکنیم و مجریان را به استفاده از این قانون ملزم کنیم. 

وی گفت: ما با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یک ت

موافقت‌نامه‌ای را امضا کردیم و ظرفیت‌های خودمان را در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار دادیم تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت‌ها با این پدیده مقابله بکنند.

جلالیان ادامه داد: ما در این موافقتنامه کمک کردیم تا شهرداری زباله گرد را کاملا بررسی کنند چرا که ممکن است این زباله گرد بی‌سرپرست، بیمار، یا بد سرپرست باشد و با این مکانیزم بتوانند اقدامات لازم را در این جهت داشته باشند.

معاون بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری گفت: در این موافقت نامه تعریف شده است که کودکی که زباله‌گردی می‌کند شهرداری این کودک را مورد شناسایی قرار می‌دهد و تحویل خانواده‌اش می‌دهند و تعهد می‌گیرند که دیگر به این مسیر باز نگردد اگر زباله گرد معتاد باشد به سایت‌هایی که برای نگهداری از آنهاست تحویل داده می‌شود، اگر تبعه بیگانه باشد به اردوگاه تحویل داده می‌شود تا به کشور خودش طرد شود و برای همه این‌ها تدبیر لازم صورت گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که بسیاری از زباله گردان از این مسیر کسب درآمد می‌کنند سازوکاری طراحی گردیده تا سازمان مدیریت پسماند برای این افراد شغلی را تدبیر کند و بیش از ۵۰۰۰ مجوز شغل در سازمان مدیریت پسماند گرفته شده است تا افراد زباله گرد در این سازمان به سمت‌های راننده، فضای سبز و ... مشغول به کار بشوند و تا مرز ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت کنند.

جلالیان گفت: ما با پدیده‌ای تحت عنوان مافیای زباله مواجه هستیم و این مافیای زباله آدم‌های جویای کار و افراد بیمار، معتادان متجاهر و ... هستند را استثمار می‌کنند و به کار می‌گیرند و این افراد پلاستیک‌های خشک مانند پلاستیک و آهن را تفکیک می‌کند و به آن‌ها تحویل می‌دهد.

معاون بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری ادامه داد: شهرداری تهران در گذشته در سطح شهر تهران بیش از ۱۵۰ پیمانکار داشت که این پیمانکاران به صورت رسمی با شهرداری کار می‌کردند و ما در مطالبه‌ای که داشتیم از شهرداری خواستیم کنترل جدی تری بر این پیمانکاران داشته باشد و امروز ۱۲۴ پیمانکار به ۱۴ پیمانکار در کل مناطق ۲۲ گانه تهران تبدیل شده است و اینگونه شهرداری این ۱۴ نفر را کنترل می‌کند و تعیین شده است که هر زباله گردی که در حوزه ماموریت پیمانکار پیدا شود جریمه خواهند شد و از این طریق شهرداری پیمانکاران را کنترل می‌کند تا مافیایی در زمینه پسماند در شهر تهران وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند