Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پرویز دانش‌پور پیش از ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های آبخیزداری شهرستان جم نقش مهم این پروژه در تقویت سفرهای زیر زمینی را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده دشت‌های استان بوشهر به سبب برداشت بی‌رویه آب، ممنوعه شده و خشکسالی‌ها بر این معضل افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از بیابان‌زایی از اهداف مهم این عرصه است به جایگاه شهرستان جم در عرصه بیابانی پرداخت و تصریح کرد: بیش از 300 هزار هکتار عرصه‌های استان بوشهر بیابانی است که با توجه به مراتع موجود در شهرستان جم ،این شهرستان در رتبه آخر از نظر بیابان قرار دارد.

مسئول اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر توجه به طرح‌های جلوگیری از بیابان‌زایی افزود: اگر مردم منطقه نسبت به توسعه نهال کاری و ایجاد پارک‌های جنگلی در مراتع آسیب پذیر این شهرستان همکاری کنند بیابان‌زایی، شهرستان جم را تهدید نمی‌کند.

دانش‌پور تاکید کرد: با توجه به توسعه طرح‌های نفت وگاز و انتقال خط‌های متعدد گازرسانی و بیابانی شدن زمین‌ها در شهرستان جم احتمال دارد در آینده نزدیک شهرستان جم به جمع شهرستان‌های برخوردار از بیابان استان بوشهر ملحق شود.

وی پدیده گردوغبار را جدی‌ترین دغدغه بیابان‌های استان بوشهر عنوان و خاطر نشان کرد: 16 کانون بحران فرسایش بادی در 2هزار هکتار تپه‌ ماسه‌ای در بیابان‌های استان بوشهر شناسایی شده است که برای کنتزل این کانون‌ها برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان بندر لنگه از شناسایی محل دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری در بندر گنگ خبر داد.

سرهنگ محمد امین نوروزی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی ماموران انتظامی  کلانتری ۱۲ با کسب خبری مبنی بر دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر گنگ، عازم این محل شدند. 

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی محل دپو و تخلیه سوخت قاچاق را در  یک چهار دیواری شناسایی و در بازرسی از محل ۳۳ هزار و ۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق از داخل مخازن کشف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: ارزش سوخت های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰میلیارد ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه