Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با سراسر كشور، در روز ملی عفاف و حجاب تجمع 10 هزار نفری بانوان شیرازی با عنوان «مدافعان حریم خانواده» عصر دیروز، 21 تیرماه در محل بلوار ارم برگزار شد.

تمام بانوان علاقه‌مند به حفظ بنیان خانواده و عفاف و حجاب فاطمی آمده بودند. پیر و جوان،‌ كودك، نوجوان و جوان و میانسال و پیر، دانش‌آموز و دانشجو و طلبه، بسیجی و هنرمند، خلاصه همه آمده بودند تا یك پیام را به همه دنیا مخابره كنند و آن اینكه میراث‌دار حجاب فاطمی هستند كه از قِبَل آن بنیان خانواده‌های ایرانی ـ اسلامی همواره قوام خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجلی عشق بی‌پایان بانوان به میراث ماندگار بانوی دو عالم

شعارهایی كه می‌دادند، پلاكارهایی كه به دست داشتند، همگی نشان از عشق بی‌پایان آنان به میراث ماندگار بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بود. آری! اینان شیرزنان سرزمینی هستند كه در كنار مردان مرد آندر طول تاریخ همواره در مقابل استبداد و استكبار و ظلم ایستاده‌اند.

به سراغ تك تك اقشار بانوانی كه در این تجمع شركت كرده بودند رفتیم تا كمی پای سخنان بنشینیم چراكه مسلماً این مدافعان راستین حریم خانواده، سخنان و حكایت‌های بسیاری را در رابطه با حضور خود در چنین گردهمایی پر معنایی دارند.

امروز عفاف و حجاب تبدیل به یك مطالبه عمومی شده است

زهرا یقطین، عضو شورای اسلامی شهر شیراز و یكی از بانوان فرهنگی این كلان‌شهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت:‌ به نظر می‌رسد كه امروز موضوع عفاف و حجاب یك موضوع جدی و مطالبه عمومی مردم در سطوح مختلف است در نتیجه در سطوح مختلف هم باید یكسری اقدامات انجام شود.

وی با تأكید بر اینكه امروز حجاب فقط متعلق به بانوان چادری و كسانی كه رعایت پوشش ظاهری می‌كنند، نیست، گفت: اعتقاد ما این است كه بانوان جامعه امروزی ما با توجه به آسیب‌های اجتماعی كه رخ داده است، متوجه شده‌اند كه رعایت عفاف و حجاب به نفع خود آن‌هاست لذا حجاب تنها به منزله پوشش ظاهری حجاب برتر نیست بلكه رعایت همه جوانب حوزه عفاف و حجاب است.

یقطین به برگزاری این تجمع اشاره كرد و گفت: برپایی تجمع‌های این چنینی به اسم رعایت از حریم خانواده و حفظ حجاب نشان دهنده این است كه نگاه گسترده‌تری به موضوع عفاف و حجاب وجود دارد و این قابل قدردانی است و مطمئناً طیف‌های مختلفی آن را می‌پذیرند و حمایت می‌كنند.

برنامه‌های عفاف و حجاب باید مردمی برگزار شوند

مسئول كمیته بانوان شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد كه باید در موضوع عفاف و حجاب كارهای متعددی انجام داد و این تجمع تنها یك نمونه از آن كارهاست و ادامه داد: مطمئناً باید برنامه‌های گسترده‌تری با صبغه مردمی در این زمینه اجرا شوند.

وی همچنین این نكته را یادآور شد كه اقدامات متعددی در زمینه عفاف و حجاب در مجموعه‌های دولتی رخ می‌دهد اما باید تلاش كنیم كه این اقدامات به سمت مردمی بودن سوق پیدا كنند و اضافه كرد: ما در شورای اسلامی شهر شیراز به این نتیجه رسیدیم كه باید در هفته عفاف و حجاب كارها و فعالیت‌های مردمی انجام دهیم كه یكی از این فعالیت‌ها برگزاری جشنواره «عفیف‌آباد» در بوستان بعثت شیراز است كه شورا و شهرداری دخالتی در آن نداشته و به صورت كاملاً مردمی اجرا می‌شوند.

حجاب همواره سنگر بانوان ایرانی بوده است

اعظم بی‌طرف، بانوی 60 ساله شیرازی نیز در میان این تجمع‌كنندگان حضور داشت، او نیز به خبرنگار ایكنا گفت:‌ من آمده‌ام تا در كنار دیگر بانوان بگویم حجاب ما سنگر ماست. همان‌طور كه در طول تاریخ ایران، همواره چنین بوده است و بانوان ایرانی را به حجابشان می‌شناسند.

وی، مهم‌ترین ركن هر خانواده را برای تربیت فرزندانی كه به عفاف و حجاب پایبند باشند، مادر دانست و گفت: دختران همواره از مادران خود الگو می‌گیرند و شخصیت آن‌ها در خانواده شكل می‌گیرد لذا هرچه قدر كه ما مادرانی عفیف تربیت كنیم، مسلماً نسل‌های آینده نیز این چنین خواهند بود.

هیچ مشكلی نمی‌تواند ولایت‌پذیری ما را خدشه‌دار كند

غزل میرزایی، دانش‌آموز 17 ساله شیرازی هم به خبرنگار ایكنا گفت: من به اینجا آمده‌ام تا ثابت كنم كه با همین حجاب و چادرم، پشت رهبرم هستم و هیچ مشكل داخلی و خارجی نمی‌تواند ولایت‌پذیری ما را خدشه‌دار كند.

وی با تأكید بر اینكه من به عنوان یك دانش‌آموز بسیجی آمده‌ام تا بگویم كه مدافع حجابم هستم و تا پای جان نیز بر آن ایستاده‌ام، گفت: ما مدافع ارثیه حضرت زهرا(س) هستیم و باید همواره در تمام اركان زندگی خود به آن بانو اقتدا كنیم؛ چنانچه ایشان به خاطر دفاع از ولی فقیه زمانه خود به شهادت رسید اما چادرش نیفتاد و یا مثل حضرت زینب(س) كه در واقعه كربلا به خاطر امام زمانش به میان متقل رفت و سخنرانی عظیمی سر داد اما چادرش نیفتاد، ما نیز در راه دفاع از اسلام و رهبر و ولی فقیه‌مان همواره با حفظ حجاب و عفاف گام بر می‌داریم.

میرزایی ادامه داد: اكنون استكبار جهانی كه به قول خودشان ابر قدرت هستند اما از نظر ما و رهبرمان هیچ غلطی هم نمی‌توانند، بكنند، باید بدانند كه ما دانش‌آموزان ایرانی با حفظ عفاف و حجاب خود همواره مقابل آن‌ها ایستاده‌ایم.

تنها با ولایت‌مداری است كه می‌توان به عاقبت بخیری دست یافت

وی در بخش پایانی سخنانش خطاب به دختران همسن و سال خودش گفت: به قول شهدا این دنیا فقط یك بازی و رنگارنگی از گناهان است و نباید فریب ظاهر و مد و سلبریتی‌های آمریكایی و ایرانی را خورد چرا كه آخر آن‌ها هیچ چیزی نیست و تنها با تبعیت امام زمان(عج) و ولی فقیه است كه می‌توان به عاقبت بخیری دست یافت.

سحر فلاح، او نیز یك دانش‌آموز 16 ساله است كه در كنار دوستش به سئوالات ما پاسخ گفت:‌ من آمده‌ام كه بگویم هرچقدر دشمن هم تلاش كند تا به قول خودشان حتی یك چادری هم در ایران نباشد، بی‌فایده است و ما همواره تا آخر لحظه پای انقلاب اسلامی، رهبرمان و حجاب فاطمی ایستاده‌ایم.

با خوش خلقی معرف حجاب فاطمی باشیم

وی در پاسخ به اینكه وظیفه‌اش به عنوان یك دانش‌آموز محجبه چیست، گفت: رفتار ما باید به گونه‌ای باشد كه همه بدانند حجاب محدودیت نیست؛ بلكه آزادی و رهایی از قید گناه و نگاه‌های پلید و شیطانی است و همچنین ما باید با خوشرویی برخورد كنیم و این‌گونه نباشد كه همه گمان كنند تمام افراد با حجاب عبوس و گرفته هستند؛ ما باید بتوانیم با خوش خلقی معرف حجاب فاطمی باشیم.

زهرا ایلان، طلبه 25 ساله شیرازی هم در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایكنا گفت: من به دو دلیل در این مراسم حضور یافته‌ام نخست دلیل اجتماعی كه باید حمایت از عفاف و حجاب می‌آمدم و دوم برای دل خودم، چرا كه امروز وضعیت جامعه به حدی رسیده است كه نیاز به جنبشی در زمینه عفاف و حجاب دارد و این گردهمایی نیز می‌تواند چنین جنبشی و جوابی باشد كه بگوییم ما صحنه را خالی نكرده‌ایم و این‌طوری نیست كه جامعه ما به دست افراد بی‌اعتنا نسبت به مسائل اجتماعی افتاده باشد.

اهمیت تبلیغ صحیح بانوان طلبه در زمینه عفاف و حجاب

وی،‌ وظیفه بانوان طلبه را در این زمینه یادآور شد و گفت: نخستین وظیفه بانوان طلبه در ترویج عفاف و حجاب این است كه باید تبلیغ صحیح داشته باشند به طوری كه تمام مطالب دینی را در این زمینه ارائه دهند؛ حق را بیان كنند و در وهله دوم اینكه خودشان هم به آن‌ها عمل كنند و در جامعه هم حضور داشته باشند.

حتماً هر حركتی دارای نتیجه و اثر است

ایلان در پاسخ به اینكه آیا برگزاری چنین گردهمایی در ترویج عفاف و حجاب اثربخش است؟ گفت: هر حركتی حتماً دارای اثر و نتیجه است ولو این نتیجه و اثر كم باشد؛ ضمن اینكه باید بدانیم ما مأمور به تكلیف هستیم نه نتیجه، پس باید به تكلیف خودمان كه همان دفاع همه جانبه از عفاف و حجاب است، عمل كنیم.

بنا بر این گزارش، در این همایش برنامه‌های متنوعی اعم از اجرای سرود، قرائت دكلمه و شعرخوانی با موضوع عفاف و حجاب و همچنین اجرای تئاتری در این رابطه برگزار شد و پایان بخش آن نیز قرائت بیانیه سراسری بانوان در زمینه عفاف و حجاب بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مردم و طلاب حوزه‌های علمیه بندرعباس با حضور در حوزه علمیه مدرسه النبی با برپایی تجمعی از طرح نور فرماندهی انتظامی حمایت کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.
  
 حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این تجمع با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، گفت: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی افزود: نیروهای خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، این بار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.
 
سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.
 
وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.
 
پس از سخنان سردار جاویدان، مردم ولایت‌مدار بندرعباس با شعارهای «نیروی انتظامی حمایت حمایت»، «سردار قهرمان ما تشکر تشکر» و «پلیس فداکار تشکر تشکر» از مواضع سردار و اقدامات فراجا در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) قدردانی کردند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟