Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی سراوان از توزیع 3 تن بذر علوفه ای سوربن در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشستون؛ شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان از توزیع 3 تن بذر علوفه ای سوربن در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: این بذر مخصوص علوفه دام است که بین بهره برداران کشاورزی توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم را از سیاست های وزارت کشاورزی عنوان کرد و افزود: کشاورزان برای اینکه دچار مشکل آب دهی به محصولات نشوند از گیاهانی با نیاز آبی کم استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان ادامه داد: در بین کشاورزان شهرستان سراوان لوله های مجانی توزیع شده است که انتقال آب با لوله یکی از طرح های موفق ما است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سراوان با بحران کمبود آب روبرو است، اظهار داشت: جهت صرفه جویی در آب 86 هکتار از اراضی کشاورزی سراوان مجهز به آبیاری تحت فشار است و اولین سیستم آبیاری تحت فشار تمام اتوماتیک در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

کمالی کشت متراکم گلخانه ای را یکی از روش های مهم در بهینه سازی مصرف آب دانست و تصریح کرد: در سال 95 شش هکتار به گلخانه های سراوان اضافه شده است و زیر بنای 300 هکتار دیگر توسط پیمانکار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد هزینه سیستم آبیاری تحت فشار را دولت پرداخت می کند، اذعان داشت: استفاده از آبیاری سنتی در خشک شدن قنوات نقش مهمی دارد و خسارات جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی خواهد زد.

مدیر جها کشاوری شهرستان سراوان گرمازدگی نخیلات را یکی از خسارت های فصل گرما به بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان سراوان از مناطق حادثه خیز است کشاورزان محصولات خود را بیمه کرده که در صورت از بین رفتن محصول بتوانند غرامت آن را دریافت کنند.

وی در پایان گفت: در صرفه جویی مصرف آب توصیه ما به کشاروزان این است که از گیاهان با نیاز آبی کم و سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند

احد وظیفه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بارش در استان های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد و استان های فارس، کرمان و تا حدودی هرمزگان ۲۰ تا ۳۰ درصد کم بارشی دارند که با بارش های پیش رو انتظار می رود تا حدی کم بارشی جبران شود.

او با بیان اینکه در اغلب مناطق ۱۵ تا ۲۰ درصد کمبود بارش داریم، افزود: بنابر نقشه های هواشناسی شرایط بارندگی در اردیبهشت مناسب است که براین اساس کمبود بارش تا حدی جبران می شود.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار استان تهران ۸۰ میلی متر، قزوین ۱۰۰ میلی متر و خراسان رضوی درصدی کمتر از نرمال بارندگی دارند که براین اساس مدیریت آب برای فصل گرم امری ضروری است. در حوزه غرب و جنوب غرب بارش ها کمتر از نرمال است که با بارندگی های اخیر و پیش رو، وضعیت بهتر شد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: طی ۲ هفته آینده بارش های مناسبی خواهیم داشت که براین اساس به کشاورزان توصیه می شود که برای حفظ آب های زیرزمینی، نوبت آبیاری را برمبنای بارندگی ها به گونه ای تنظیم کنند که کمترین بهره برداری را از ذخایر سفره های زیرزمینی داشته باشند.

او گفت: کشاورزان هرمنطقه بسته به گیاه و مرحله رشد گیاه باید توصیه های تخصصی در آن منطقه را توجه کنند، اما در اغلب مناطق درختان میوه و محصولات غلات در مرحله گل دهی، رشد دانه و تشکیل میوه هستند که براین اساس کشاورزان باید توصیه ها را جدی بگیرند و همواره برای بهبود محصول و استفاده از دانش روز از نظر کارشناسان هواشناسی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس