Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان گفت: چادر بیش‌ از بمب پشت دشمن را می‌لرزاند چراکه عفاف و پوشش اسلامى زنان و دختران امروز کشور در سلامت و استمرار پیوند خانوادگى نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، حجاب و عفاف، به عنوان دو فرهنگ ارزشی در میان زنان و مردان هر جامعه رواج دارد که خود باعث پیش گیری از بسیاری آسیب ها و مشکلات اجتماعی و خانوادگی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در این مقوله در گذشته و تاریخ معاصر کشور ما با خیانتی بزرگ به نام کشف حجاب از سوی دشمنان با هدف نابودی آموزه های دینی و جایگزینی ارزش های ایرانی اسلامی با فرهنگ لیبرالی مواجه بوده ایم که این توطعه بزرگ نیز با عفت پیشه کردن زنان ایرانی به سرانجام نرسید.

امروزه نیز از سوی دشمنان حجاب زنان ایرانی نیز از مورد حجمه های زیادی قرا می گیرد. مسئله حجاب یک امر فطری است و حفظ پوشش هر فرد در اجتماع می تواند پاسخی به نیازهای درونی آن فرد باشد و این افزایش بی حجابی در جوامع خود نیز میتواند عامل اثرات منفی زیادی در حوزه های فردی و اجتماعی ایجاد کند. پوشش و حجاب زن و مرد پرتویی از آفرینش الهی است که فلسفه وجودی آن حفظ کرامت مادی و معنوی افراد در هر جامعه است و این موضوع می تواند زمینه ساز رشد و تعالی آنان تا مراتب بالای انسانیت شود.

خانواده کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی هر اجتماع بشری است که از آثار اولیه رعایت حجاب در جامعه می توان به استحکام این بنیان مقدس کمک شایانی کند چرا که با رعایت حجاب اسلامی و پوشش مناسب در محیط بیرون از خانواده، حریم زن و شوهر حفظ و خانواده دارای ثبات خواهد شد و از سوی دیگر زنان بی حجاب با خودآرایی و پوشش نامناسب در محیط اجتماع، باعث به خطر افتادن زندگی خانوادگی خود و دیگر می شوند و در برخی موارد باعث از هم گسستگی خانواده ها می شود و به صراحت می توان گفت اولین نفع و زیان، در رعایت و عدم رعایت حجاب به خود فرد برمی گردد.

امروزه بسیاری از مردم بر این باورند که حجاب مختص بانوان است در صورتیکه این تصور کاملا غلظ و نادرست است چرا که حجاب و پوشش اسلامی تنها مختص زنان یک اجتماع نبوده و اثرات حجاب برای مردان و زنان یکسان است و تنها موضوعیت فردی ندارد، بلکه از این مسئله دارای اثری بزرگ در اجتماعی نیز هست به گونه ای که یک پوشش مناسب می تواند موجب کنترل غرایز و بی بند و باریها در تعاملات اجتماعی شود وچکه خود این مسله نیز باعث تحکیم نظام خانواده می گردد.

حجاب و عفاف تنها با هم معنا دارند

در این خصوص یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: عفاف به معنای تقوا، خود کنترلی و پرهیز است و عفاف ابعاد و معانی مختلفی وجود دارد از جمله عفاف چشم عفاف گوش ، عفاف زبان ، عفاف دل و عفاف دست و چنانچه همه این اینها حفظ شود آسیبهای اجتماعی جامعه کاهش و بعضا از بین خواهد رفت.

رویا مرادی حقیقی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف در جامعه می تواند به سالم بودن جامعه کمک کند تصریح کرد: با حفظ حجاب و عفاف در بین زنان ومردان اضطراب های ناشی از روابط خارج از محدوده از بین خواهد رفت وهمچنین دیگر خیانت‌های زناشویی در جامعه جایگاهی نخواهد داشت.

مدرس کارگاههای عفاف و حجاب استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یکی از راههای نفوذ دشمن در جامعه اسلامی را ترویج بد حجابی و بی عفتی عنوان نموده، افزود: متاسفانه قبل از اینکه ما برای هجمه دشمن برنامه ریزی کنیم دشمن برای ما برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه ترویج حجاب متاسفانه به جای اینکه برنامه های تلویزیونی و یا رایانه ای برای اقشار مختلف متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشیم کورکورانه از برنامه های دشمن الگو برداری می کنیم.

کپی برداری از لباس های غربی و شرقی آفت اصلی بازار لباس کشور

مرادی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای نادرست دیگر در این زمینه اقناع مخاطبان از طریق کپی برداری از فرهنگ بیگانه بوده است؛ در صورتی که باید روی خود کنترلی افراد، بالا بردن اعتماد به نفس مخاطبان و متناسب با فرهنگ دینی و مذهبی و قومی برنامه سازی شود.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را نمونه حجاب و عفاف کامل در فرهنگ اسلامی دانست و اظهار کرد: چگونگی معرفی این الگو برای قشر جوان و نوجوان بسیار مهم است چرا که گاهی افراد خاص به گونه ای به مخاطب معرفی می شوند که دست یافتنی نیستند.

این کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به اینکه جوان ها و نوجوانان وقتی خود را به الگوهای بزرگ اسلامی نزدیک نمی بینند مایوس می شوند، ادامه داد: از این روی این افراد در پی کسب معرفت نمی روند اما برای آنها الگوهای کاذب موجود در جامعه مانند هنر پیشه ها و فوتبالیست ها چون دست یافتنی اند مورد تقلید قرار می گیرند.

وی گفت: حجاب مختص یک جنس، یک قشر و یا یک جامعه نیست بلکه این امر برای حفظ سلامت جامعه ضروری است و تعریف حجاب در هر فرهنگی متفاوت تعریف شده است.
حقیقی در پایان اعتیاد ، خیانت زناشویی ، طلاق ، بیماری های روانی ، قتل ، بد بینی ها ، از بین رفتن کرامت انسانی ، دزدی و اختلاس ، ناامنی در جامعه ، لذت گرایی ، پوچی را از جمله آسیب های بدحجابی عنوان کرد.

گسترش فرهنگ عفاف و حجاب امری ضروری در جامعه

معاون فرهنگی دادگستری کل استان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: نقش حجاب و پوشش اسلامى در سلامت و استمرار پیوند خانوادگى بسیار مهم است.

حجت الاسلام غلامرضا نجفی با اشاره به اینکه حجاب، عاملی بسیار مهم و تأثیرگذار برای حفظ آرامش و صفا و صمیمیت در زندگی خانوادگی است، ادامه داد: حجاب کمک می کند زندگی ها از هم نپاشد و مردان به زنان و دختران پاکدامن و عفیف، نگاه آلوده نکنند.

حجت الاسلام نجفی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را یک امر ضروری و غیر قابل انکار عنوان کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند برنامه های فرهنگی به صورت مداوم است.

وی در پایان گفت: هر ساله به مناسبت هفته حجاب و عفاف از سوی دادگستری کل استان ازبانوان کارمندان در دستگاه قضایی استان تجلیل به عمل می آید که این امر خود نیز عاملی برای انگیزش بانوان به سمت عفاف و حجاب است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، شانزدهمین جلسه کافه انجمن توسط دانشجویان تشکل انجمن اسلامی تحکیم وحدت در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

کافه انجمن هر هفته با موضوعات مهم روز تشکیل می‌شود.

دانشجویان در این جلسه به موضوع «حجاب فطری است یا اکتسابی؟ » با زیر موضوعات زیر پرداختند:

۱_ جمهوری اسلامی چرا باید برای مبارزه با بی‌حجابی هزینه کند؟

۲_ از نظر مخالفین حجاب؛ حدود پوشش چقدر است؟

۳_ حجاب محدودیت است یا مصونیت؟

۴_ وضعیت حجاب در زمان شاه چگونه بوده است؟

۵_ تفاوت کرامت زن در جمهوری اسلامی با غرب چیست؟

۶_ نحوۀ برخورد پلیس با زنان در ایران و غرب چه تفاوتی دارد؟

در پایان حضار جلسه به جمع بندی زیر رسیدند:

جمهوری اسلامی ایران، داعیه‌دار پرچم‌داری تمدن اسلامی است لذا بدیهیست که در مسئله حجاب سفت و سخت برخورد کند و حتی با اینکه امروز، حجاب به مسئله‌ای حکومتی مبدل شده و بی‌حجابی به نوعی نماد مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است، حاضر نباشد اجبار حجاب را بردارد. مسئله حفظ چارچوب‌های اجتماعی و حیا در جامعه ما به قدمت تمدن ماست و نمی‌شود اجازه داد که کسی بخواهد ناموس ایرانی را دست مایه اهداف شوم خود کند. لذا به این ترتیب است که کشور و ملت ما شهید می‌شوند و شهید تربیت می‌کنند اما ذره‌ای از این خط قرمز عقب نمی‌کشند. بحث اتخاذ سیاست‌های فرهنگ‌سازی و یا برخورد با هنجار شکنان بحثی جداست و در اینجا صرفا از دلیل هزینه دادن جمهوری اسلامی برای امر حجاب صحبت کردیم. در ادامه لازم به ذکر است کرامت زن در حکومت و گفتمان انقلاب اسلامی با جامعه غربی زمین تا آسمان متفاوت است و در حالی که غرب زنان را دستمایه پیشرفت صنعت مد و فشن و... قرار داده، در ایران روی زن به عنوان یک انسان تمدن ساز حساب باز می‌شود. نوع برخورد مردان یک جامعه با زنان آن تا حدی بیانگر تفاوت کرامت گذاری آن‌ها در جامعه نیز می‌باشد. زنان در جامعه غرب به نوعی ابزار هوسرانی مردان شده‌اند و تنها با عریان ساختن خود می‌توانند ابراز وجود کنند که این کاملا مخالف گفتمان امامین انقلاب است.

ضمن اینکه باید اضافه کنیم اینکه بعضی می‌گویند حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی است و زنان را محدود می‌کند هم سخن درستی نیست. اتفاقا حجاب امنیت و آرامش خاطر زنان را برای حضور در اجتماع تامین می‌کند. اما بدیهی است که به واسطه حجاب محدودیت‌هایی برای زنان اعمال می‌شود و مسلما نمی‌توانند آزادانه هر فعالیتی داشته باشند اما با یک بینش عالی می‌شود این محدودیت را برای احیای سلامت جامعه پذیرفت.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1229407 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است