واکنش سلبریتی ها به قتل آتنا+تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۶۵۰۰
آتنا اصلانی دختر 7 ساله پارس آبادی استکه از29 خرداد گم شد و 19 تیر جسدش در پارکینگ خانهای پیدا شد، با شناسایی قاتل و اعتراف او به این جنایت، بسیاری از هنرمندان و چهره های شاخص کشور با انتشار عکسی از این دختر بی گناه در صفحه اینستاگرامشان ضمن ابراز همدردی با خانواده او نسبت به قتل فجیع و وحشیانه او واکنش نشان دادند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بهنوش بختیاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
خوش به حالت که بزرگ نشدی. وای به دل پدر مادرت آتنا میگن یه خدایی اون بالاس که همه این چیزارو میبینه. میدونم دیدنش به درد تو و پدر مادر تو نمی خوره.میدونم دیگه آسمون رو بیاره و دونه دونه ستاره هارو بچینه بده دست مادرت، واسش آتنا نمیشه. میدونم دیگه بابات. راستی خدای بامعرفتی که من میشناسم هم غیرتیه؟ مثل داداشا؟ مثل باباها؟ مثل مردها؟ اگه غیرتیه چطور غیرتش قبول کرد بشینه و همچین صحنهای رو ببینه. ما چرا دق نمیکنیم این روزا؟ چرا خدا دق نکرد وقتی اون حروم زاده تورو داشت سلاخی میکرد واسه نیم ساعت. چرا کثافتهای دنیا تموم نمیشه؟ خوش به حالت بزرگ نشدی ولی تو این سن قبل رفتنت چی کشیدی؟ چی کشیدی و خدا نشست نگات کرد فقط کلمهی یه حکمتی توشه دقیقا چیه؟ نمیدونم چرا همه حکمتها واسه ما توشه. چرا آدمها از کمر به بالا خلق نشدن؟ خدا جون میدونم کنترل اوضاع از دستت خارج شده ولی کاش اون لحظه نمیذاشتی یه بچه بهش تجاوز بشه و بعدسلاخی بشه .خوش به حالت بزرگ نشدی. خدای سالار من.بیش از اینا مواظب ما بدبختها باش ما غریبیم تو این دنیا ببخش اگر نمیتونیم نکبت این دنیا رو هضم کنیم منو ببخش اگر تند میرم منو ببخش که طاقت دیدن درد همنوعم رو ندارم.تو میدونی که کی کجا چطور کدوم حق رو احقاق کنی. برسون اون روز رو تا بندههای سستی مثل من ازت دلشون نگرفته پروردگارا.
مژده لواسانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
مات و مبهوتم.به این عکس، ساعتها خیره میشوم و فکر میکنم که یعنی میشود اینهمه معصومیت را کُشت؟ به چشمهایش نگاه کرد و کُشت؟ کُشت و زندگی را ادامه داد؟این زخمها مرهمی هم دارد؟این دنیا روی خوشی هم دارد؟راستی حال مادرش؟. وقتی من و تو با شنیدن این خبر به این حالیم، حال مادرش. وای از حال مادرش قانون، درد مادرش را تسکین میدهد؟چند ستایش و آتنا باید قربانی کودک آزاریِ بیمارانِ وحشیِ جامعه باشند؟حتی اشدّ مجازات هم اقل است برای این جنایت... داغ سنگینیست؛ و فریاد که این داغها هر بار تازه میشود... من حالم خراب است و مبهوتم، شما را نمیدانم.تکمله: تسلیت و آرزوی صبر و طاقت برای مادر و پدرش، هرچند که آرزوی محالیه.
مریم معصومی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
خدایااااااااااااااااا به کدام گناه!حالممممم بده.
محسن تنابنده در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
حیف زیباییت، حیف مظلومیتت.
نوید محمدزاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
قلب آدم به درد مى آد انسانم آرزوست.
حمید فرخ نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
من دلم سخت گرفته است از این میهمانخانه مهمان کش روزش تاریک.
مینا ساداتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
تسلیت به تمام ایرانیانی که هنوز برای انسانیت ارزش قائل هستند.
ترلان پروانه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
اتناى خوشگل دوست داشتنى .یکمى زود بود برات براى فهمیدن این که دنیا به قشنگى لبخندت نیست .. دنیا به قشنگى عروسک هات نیس.. آدما مثل پدر مادرت برات دل نمى سوزونند . زود بود که روى کثیف دنیارو ببینى . همیشه میگفتن هیچوقت دیر نیست ،براى تو هم خیلى زود بود هم خیلى دیر شد . تسلیت به خانواده اصلانى.
فلور نظری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
جهت همدردى با خانواده داغدیده ى اصلانی و مردم خشمگین شهرپارس آباد و کل مردم ایران از این جنایت ِتا ابد جگر سوز .دادستان پارس آباد به ایرنا گفت: شهروندان پارس آباد مغان مطمئن باشند به پرونده قتل آتنا اصلانی دختر خردسال پارس آبادی با فوریت و دقت رسیدگی و حکم الهی صادر خواهد شد.آتنا اصلانی دختر خردسال پارس آبادی از حدود 20 روز پیش به قصد دیدار با پدر خود از خانه خارج شده و از آن زمان تاکنون خبری از وی نبود.جسد این دختر خردسال امروز از پارکینگ مظنون دستگیر شده پیدا شد. جامعه به خاطر فراهم نکردن آموزش رایگان برای همه گناهکار است و باید به خاطر همه تاریکیهایی که درست کرده پاسخگو باشد. اگر روح در تاریکی رها شود گناه صورت خواهد گرفت. مجرم کسی نیست که گناه را انجام داده، بلکه کسی است که تاریکی را ایجاد کرده است.بینوایان .ویکتور هوگو. بارها خواستیم و گفتیم به کودکانتان اموزش دهید با غریبه ها گرم نگیرند ، اعتماد نکنند از مسئولین خواستیم در مدارس اموزش دهند کودکان آگاه امروز می توانند خودشان و جامعه ى اطرافشان را مصون از خطرات و حوادث نگه دارند. تسلیت و داغداریم همه.
منبع: افکارنيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
نمایش «رجوع» این روزها در تهران روی صحنه میرود تا به اختلافات متداولِ این روزها در روابط بین زن و شوهرها بپردازد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داستانها و ماجراهای مربوط به روابط زن و شوهری همیشه دستمایه ساخت آثار نمایشی بوده است. از فیلمهای «همسر»، «آتش بس»، «توفیق اجباری» تا نمایشهای «بازیگر و زنش»، «تن شوری» و ... هنرمندان را به سمت خلق آثاری با این موضوعِ همیشه جذاب سوق داده است.
جذابیت همیشگی این سوژه باعث شده پدید آورندگانِ تئاترِ «رجوع» نیز به سمت تولید اثری نمایشی با موضوعِ روابط زن و شوهری بروند. رجوع به قلم کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی در قالب اپیزودهای مشابه به چالشهای زندگی زناشویی میپردازد. روایت داستان در بستر دادگاه، اندکی کلیشهای و تکراری به نظر میرسد. اگر از این زاویه به دادگاه نگاه کنیم که عموماً ارجاع به دادگاه و قاضی آخرین راهکار برای حل بحرانها باشد پس باید این اشکال را متوجه نویسندهی نمایش «رجوع» دانست که هیچ فرصتی را برای سازش بین زوجین قائل نبوده و صدور حکم قضایی را فصل الخطاب قرار داده است.
کلنل دست به دامن عارف شد / نازنین بیاتی انتخاب مناسبی بود؟البته در نمایش اشاراتی به فرصت دادگاه برای ایجاد سازش بین زوجین برای تفکر و تأمل بیشتر شده اما این اقدام نویسنده ناکافی به نظر میرسد و شاید اگر به جای فضای دادگاه، اتفاقات نمایش در حضور شخص دیگری مانند یک مشاور خانواده رخ میداد، فرجام مثبت و امیدوار کنندهتری برای کاراکترهای نمایش قابل تصور بود.
اپیزود نخست این نمایش روایت زن و شوهری بود که اختلافاتشان مربوط به استقلال زن و زیباییهای ظاهری بود.
در «رجوع» دیالوگها چکشی و پینگ پونگی است و نویسنده به خوبی موفق به ایجاد بده بستانها در نمایشنامه شده است. داستان زندگی کاراکترها به شکل صحیحی پرداخت و روایت شده و نویسنده به شناخت درستی از کاراکترهای نمایشش رسیده است. در هر اپیزود تفاوت کاراکترها به وضوح قابل دریافت است و نویسنده در نگارش آنها خلاق و پویاست.
اما نکته مهمی که در مورد متن وجود دارد نوع نگارش آن است. اخیراً در بسیاری از آثار، نویسندگان را نمیتوان مؤلف محسوب کرد. مؤلفی که ایده دارد، مشق میدهد، درس میدهد و شاید راهی نشان میدهد و....
اپیزود دوم؛روایت کارگردانی بود که به عنوان یک سلبریتی، در عین ازدواج با همسری روستایی، ارتباطاتی موازی داشت و همین موضوع موجب اختلافات شدید بین او و همسرش شده بود.
بخش زیادی از نویسندگان نسل جدید روایتهایی گزارش گونه دارند. روایتهایی که گویی تنها برای صرفا جهت اطلاعِ مخاطب نوشته شدهاند یا اینکه گویی یک گزارش خبری هستند تا یک نمایشنامه با هدفی والا و نتیجهگیری که به کارِ زندگیِ مخاطب بیاید.
البته که در بسیاری از آثار خبری، خبرنگاران نتیجه گرا و هدفمند هستند و تنها صرفاً راوی یک رویداد نیستند؛ بلکه موجب ایجاد چالشهای جدی میشوند. اما در «رجوع» نویسنده فقط «گزارشگر» است. گزارشگری که گزارش میدهد؛ در بطن جامعه خانوادههایی هستند که شرایط ویژه و متفاوتی بر زندگی آنها حاکم است.
کیمیا خلج با نوشتنِ متن «رجوع» فقط به مخاطب خبر میدهد و مخابرهگر یک اتفاق است؛ البته که همین هم ارزشمند است. اما نباید فراموش کنیم که نویسندهی این نمایشنامه راهکار ندارد، ایده ندارد و هدایت گر نیست.
شاید به همین علت است که به رغم هدایت صحیح و خوب بازیگران توسط کارگردان، حس و حال تماشای یک اثر تئاتری ویژه به مخاطب منتقل نمیشود.
اپیزود سوم مربوط به زن و شوهری بود که تفاوتهای اعتقادی و فرهنگی عمیقی با همدیگر داشتند و همین مسئله اختلافات شدیدی بین آنها ایجاد کرده بود.
اساساً در شرایط مشابه هیچ راهی برای به چالش کشیده شدن خلاقیت کارگردان وجود ندارد و یا حداقل بیننده تلاشی برای خلق یک اثر بصری ویژه از کارگردان را شاهد نیست. آفتی که گریبان برخی یا شاید بسیاری از آثارِ این روزهای تئاتر ایران را گرفته است.
کارگردانان در آثار مشابه و این نمایش، به «صندلیسم!» دچار شدهاند. آفتی عجیب که با اسم رمز «مینی مال» و فقط با چیدن چند صندلی ساده در صحنه روز به روز در حال نفوذ در جان تئاتر است. هر کدام از کارگردانان هم دلایل خاصی را برای انتخاب این سبک کاری دارند که غالباً چندان منطقی به نظر نمیرسد. اجرای «صندلیسم» هرچه هست نه تنها تئاتر محسوب نمیشود بلکه شاید در چهارچوب یک اثر رادیویی ویژه هم گنجانده نشود.
البته که نمایش «رجوع» با وجود اینکه صحنهای خالی دارد و تنها به چند صندلی روی صحنه پناه برده، اما تلاش کرده تا جنبههای نمایشی و تصویری هم در کار باشد تا اثر صرفا به یک نمایش رادیویی تبدیل نشود.
اپیزود چهارم این نمایش به روایت خانوادهای اختصاص داشت که زنِ خانواده در فضای مجازی بلاگر بود و همین مسئله پایه و اساس اختلافاتِ شدیدی شده بود.
رفتن سراغ موضوعهای اجتماعی که در دل جامعه و در میان مردم جاری هستند و هر کدام از ما بارها و بارها در اطرافمان آنها را دیدهایم، بسیار ارزشمند است. پرداختن به این موضوعها حتی اگر بدون ارائهی راهِ چاره یا راهی تازه باشد، با زدنِ تلنگرهایی هرچند کوچک به مخاطب، میتوانند اثرگذار باشند.
منصفانه نیست اگر از بازی خوب بازیگران (رجوع) سخن نگوییم. از اپیزود اول تا آخرین اپیزود که با بازی شیرین و دقیقِ افشین سنگ چاپ مواجه میشویم، همه بازیگران بسیار دقیق و حساب شده ایفای نقش میکنند و این نکتهای است که به واسطه آن نمیشود از نقش ویژه کارگردان چشم پوشی کرد.
در پایان باید گفت علیرغم کاستیهایی که در نمایش «رجوع» به چشم میخورد، اما این اثر ارزش یک بار دیدن را دارد.
توضیحات نمایش:
رجوع
نویسنده: کیمیاخلج
کارگردان: سعیدحشمتی
بازیگران:
نیما هاشمی سرشت، الهام احمدی، میثاق جمشیدی، پریسا علی نیا، کیمیا خلج، هومن بنایی، روناک برخوردار، فاطمه توانا، محمد روشنفکر و افشین سنگ چاپ
-------------------------
نوشته: هبت اله یگانه
-------------------------
انتهای پیام/