Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در نشستی با تعدادی از سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: منطقه ویژه به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی استان زمینه ساز توسعه پایدار است.
وی یادآور شد: نقش منطقه ویژه اقتصادی در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تعیین کننده است چون جذب سرمایه گذار از الزام های رشد پایدار اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: به عقیده یکی از استادان اقتصاد کشور سرمایه مثل پا و قلب بره است و با کوچکترین صدا فرار می کند، باید امنیت سرمایه گذاری تامین شود.
وی اضافه کرد: امنیت سرمایه گذاری موجب توسعه اقتصادی،گردشگری،اشتغال زایی و رفع بیکاری شده و به تولید ملی و اشتغال کمک می کند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه بیان کرد: سرمایه انسانی مستعد و خوب در خراسان جنوبی وجود دارد که از این ظرفیت باید در همه عرصه ها برای توسعه استان استفاده شود.
همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: این منطقه در سال 1393،با حضور دولت تدبیر و امید با اعلام رسمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی عملیاتی شد و هم اکنون مجهز به ظرفیت گمرک است.
مرتضی صفدری زاده میبدی افزود: با وجود نبود زیرساخت کافی در منطقه ویژه اقتصادی استان و با وجود حضور بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار ویژه اقتصادی زمینه جذب سرمایه گذاری های بومی،ملی و خارجی فراهم شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 30 واحد سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد که در زمینه تولید محصول نساجی، فرآورده های هیدور کربنی، مواد غذایی و صنایع چرم سازی فعال هستند.
وی یادآور شد: برای اولین بار با انتقال تکنولوژی از ایتالیا و چین برای طراحی،ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک در این منطقه شکل گرفت.
وی تصریح کرد: اولین پایانه صادراتی سنگ کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ایجاد شد که امکان رونق بیش از پیش معدن استان را فراهم می کند.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: شروع دولت یازدهم با اوج تحریم اقتصادی ، محدودیت مالی، رکود و همراه با تورم در اقتصاد کشور بود و از هر سو بر تولید فشار وارد می شد که خوشبختانه با اجرای برجام بسیاری از مشکل گذشته رفع شد.
داوود شهرکی،افزود: در خراسان جنوبی با تفاهم نامه ای که با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدور» و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منعقد شد در 250 هزار کیلومتر مطالعه ژئوفیزیک هوایی انجام شد.
وی اظهار کرد: بیش از 14 پهنه اکتشافی تعریف و 900 محدوده با مساحت 18 هزار کیلومتر آزاد و از طریق فراخوان واگذار شد.
وی یادآور شد: 500 میلیون تن ذخیره مواد معدنی به ذخیره استان فقط در دولت تدبیر و امید اضافه شد که این رقم معادل 25 درصد همه ذخیره هایی که تا نون در استان شناخته شده می باشد.
وی تاکید کرد: در حوزه صنعت سیاست وزارت صنعت،معدن و تجارت در وهله اول خروج از رکود و توجه به رونق است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559* 2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود