Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:47:50 GMT

آمران به معروف و ناهيان از منكر حمايت می شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۶۹۹۵

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 22 تیر در گردهمایی مشترک فصلی روسا و دادستان های مراجع قضایی استان، با اشاره به ديدار اخير مسئولان ارشد و عالی دستگاه قضایی كشور با مقام معظم رهبری به بيان فرازهایی از بيانات معظم له در اين ديدار صميمانه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رسيدگی سالانه به 15 ميليون پرونده قضایی در كشور را كاری سنگين و دشوار دانست و گفت: براساس منويات مقام معظم رهبری نياز است تا تبليغات را با استفاده از شيوه های كارآمد در دستور كار قرار دهيم.

سیاوش پور خواستار آن شد تا اقدامات، عملكرد و تلاش های صورت گرفته در قوه قضائيه برای آگاهی مردم توسط رسانه ها انعكاس يابد و در عين حال ايرادات نيز با حفظ حريم و حرمت ها منصفانه بازگو و نقد شود.

رئيس كل دادگستری گیلان به امر حساس قضاوت و جايگاه رفيع قضات در جامعه اشاره كرد و متذکر شد: قضات با عنايت به اين جايگاه والا، مولای متقيان حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.

وی توجه به حقوق عامه را از ضروريات دستگاه قضایی دانست و عنوان کرد: احقاق حقوق عامه از وظايف اصلی قوه قضائيه است.

مقام ارشد قضایی گیلان به ظرفيت بالای دستگاه قضایی بر حفظ حقوق بيت المال اشاره كرد و خواستار آن شد تا دادستان ها به عنوان مدعی العموم در اين عرصه فعالانه حضور داشته باشند.

سیاوش پو گسترش عدل و قسط و برخورد با تبعيض، رانت خواری و ظلم را از مهمترين وظايف قوه قضائيه عنوان كرد.

وی جنگل ها، مراتع و منابع طبيعی را ميراث ملی و متعلق به آيندگان دانست و تلاش جهت حفظ و حراست از اين ثروت عمومی را از اولويت های دستگاه قضایی گیلان معرفی کرد.

رئيس كل دادگستری گیلان با بيان اينكه در قوه قضائيه نيروهایی با ايمان، شريف، سالم و انساندوست مشغول به كار هستند، گفت: اگر از كسی در گوشه ای از قوه قضائيه خطایی سر زد اينها بايد در كنار همه زحمات، عملكردهای مثبت و تلاش های صورت گرفته در اين قوه ديده شود.

سياوش پور تصریح کرد: تشويق قضات نمونه و برجسته سازی آنها در دستور كار دادگستری گيلان قرار داشته و در مناسبت های مختلف در طول سال مورد تقدير قرار می گيرند.

وی متذكر شد: خاطيان را تا جایی كه به حقوق عامه لطمه ای وارد نشده است تذكر داده، نصيحت می كنيم و با حفظ حيثيت و آبروی خانواده ها به مقتضيات عمل می شود اما در جایی كه حيثيت نظام در خطر باشد بدون چشم پوشی براساس موازين قانونی برخورد خواهد شد.

اين مقام ارشد قضایی مقوله امر به معروف و نهی از منكر را از اصول قانون اساسی و تاكيدات مقام معظم رهبری معرفی كرد و یادآور شد: آمران به معروف و ناهيان از منكری كه دارای شرايط اعتقادی و اجتماعی اين موضوع هستند حمايت می شوند تا اين اصل قانون اساسی به درستی و اثرگذار اجرا گردد.

رئیس کل دادگستری گیلان آموزش عمومی به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق خود، خانواده و جامعه را دارای اهميت بسيار بالایی دانست و آن را زمينه ساز پيشگيری از وقوع و كاهنده جرائم عنوان كرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اصغر جهانگیر در جریان سرکشی بخش‌های مختلف دادگستری و دادستانی کیش از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت.

وی با حضور در میز خدمت دادگستری با مراجعه کنندگان گفتگو و دستور لازم برای تسریع و کمک به حل پرونده‌های آنها را صادر کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با تعدادی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های کیش نیز دیدار کرد.

اصغر جهانگیر در این دیدار گفت: رشته حقوق باید کاربردی و متناسب با تخصص‌های روز جامعه متحول شود.

دانشجویان هم دغدغه‌های خود را در خصوص مباحث مالیاتی، حمایت از سرمایه گذاری، امنیت، عفاف و حجاب، اجرای صحیح قانون اساسی و چالش‌های پیش روی تولید را با سخنگوی قوه قضاییه مطرح کردند.

سخنگوی قوه قضائیه امروز از دادگاه علنی بر خط دادگستری کیش نیز دیدن کرد.

اصغر جهانگیر گفت: دادگاه‌های برخط یکی از نیاز‌های مهم قوه قضائیه بود که به تحقق پیوست.

وی خاطرنشان کرد: در صد و پانزده سال گذشته سیزده هزار قانون نوشته شده است و بسیاری از آنها در تعارض است و راه طولانی برای ساماندهی آنها وجود دارد.

خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی