Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: ۲۵پرونده از ۳۴متخلف انتخابات ریاست جمهوری سال جاری استان مرکزی به مراجع و مقامات قانونی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد باقر تقوی عراقی روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران به مناسبتسالروز تاسیسشورای نگهبان به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: ۲۵پرونده برای ۳۴نفر در ارتباط با تخلفات انتخابات ریاستجمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری همراه با مستندات تنظیم و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای برخی کیفرخواست صادر شده و بعضی هم به علت نقص در پرونده کارهای تکمیلی آن در حال انجام است، افزود: براساس قانون پرونده های استانداران و فرمانداران مراکز استان ها برای رسیدگی باید به مرجع قضایی تهران ارجاع شودلذا پرونده های استاندارو فرماندار اراک پس از تکمیل برای رسیدگی به دستگاه قضایی تهران ارسال شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان داشت: پروندهای فرمانداران، دهیاران و بخشداران استان را دستگاه قضاییبررسی می کند.

تقوی عراقی ادامه داد: علاوه بر فرمانداران، بخشدارانو دهیارانی که مرتکب تخلف شدند برخی از مسئولان و مدیران استان نیز با توجه به همه توصیه ها و تذکرات داده شددست به تخلف زدند.

رئیسدفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکهشورای نگهبان۲۶تیرماه سال ۵۹به فرمان امام راحل (ره) تاسیس شد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یک نهاد قانونی در کشور است و متمم مجلس می باشد، یعنی مجلس و مصوبات مجلس بدون حضور اعضای شورای نگهبان رسمیت قانونی نداردو ۹اصل در قانون اساسی مربوط به شوراینگهبان است.

وی اظهار داشت: در شورای نگهبان شش فقیه فعالیت دارند کهاحکام اسلام را دنبال می کنند و این افراد علاوه بر فقاهت حقوق دان هم هستند. همچنین شش حقوقدان دیگر از اعضای دیگر شورای نگهبان هستند که این حقوقدان ها در عین حال اسلام شناس هم می باشند.

تقوی تصریح کرد: در قانون ۱۲ وظیفه مهم برای شورای نگهبان تعریف شدهکه تفسیر قانون اساسی، تطابق مصوبات مجلس شورایاسلامیباقانون اساسی و شرع مقدس اسلام ، نظارت بر سه انتخابات و یک همه پرسی است که این نظارت از صفر تا صد است.

وی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان در حوزه تعیین صلاحیت هم فعال است ودر زمان انتخاباتدر مرکز یک شورای هفت نفره،هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را تشکیل می دهد که این هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در هر استانی یک هیات نظارت بر انتخابات استان تشکیل می دهد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی ادامه داد: این هیات استانی شش نفر را به تهران معرفی می کند برای هر شهرستان و تهران از بین شش نفر سه نفر را انتخاب می کند که در نهایت هیات سه نفره نظارت بر انتخابات در هر شهرستان تشکیل می شود.

تقوی در مورد الکترونیکی شدن انتخابات هم گفت: شورای نگهبان آمادگی همکاری را دارد مشروط بر اینکه از سوی وزارت کشور همه زیرساخت ها مهیا باشد تا بهاین ترتیب امکان تخلف در انتخابات وجود نداشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف دو دستگاه کشنده حامل ۱۲ دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی شهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در این محور به دو دستگاه خودروی کشنده ۴۰ فوت حامل بار مشکوک می‌شوند و برای بررسی دقیق‌تر هر دو خودرو را متوقف می‌کنند.

وی افزود: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از خودروهای متوقف شده پرداختند که در این عملیات، ۱۲ دستگاه لیفتراک خارجی قاچاق که بدون هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بودند را کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لیفتراک‌های قاچاق کشف شده را ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه هر دو متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 750789

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار