Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:24:25 GMT

بلایی که ذرت بوداده بر سر بدن شما می‌آورد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۷۹۷۷

بلایی که ذرت بوداده بر سر بدن شما می‌آورد

دکتر احتشامی، متخصص تغذیه گفت: در خصوص غذاهایی که سلامت انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد گفت: روغن پالم، سیب زمینی‌های سبز و ذرت بوداده می‌تواند برای شما بیماری‌های خطرناکی را رقم بزند. از خوردن این‌ها بپرهیزید.

سرویس سبک زندگی فردا: یک متخصص تغذیه توضیحاتی را در خصوص ضرر و زیان‌های سه ماده غذایی روغن پالم، سیب زمینی‌های سبز و ذرت بو داده ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دکتر احتشامی، متخصص تغذیه گفت: در خصوص غذاهایی که سلامت انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد گفت: روغن پالم، سیب زمینی‌های سبز و ذرت بوداده می‌تواند برای شما بیماری‌های خطرناکی را رقم بزند. از خوردن این‌ها بپرهیزید. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

روغن پالم

شاید روغن پالم را بصورت خام در هیچ کجا مشاهده نکنید، اما این روغن خطرناک در بسیاری از خوراکی‌ها مثل کره‌های گیاهی، سوپ‌های آماده، روغن‌های پخت و پز، شیرینی‌ها، کیک‌ها و حتی در شکلات‌های نوتلا وجود دارد. این روغن دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است که برای سلامتی واقعا مضر هستند. جالب است بدانید که این روغن علاوه بر انسانها، به حیوانات و محیط زیست نیز آسیب‌های زیادی وارد کرده است. برای تولید این روغن به فضای زیادی نیاز است که این فضا عموما از تخریب جنگل‌ها به دست می‌آید، به دلیل قطع درختان و کاشت درختان مخصوص برای ساخت روغن پالم حیوانات زیادی مثل اورانگوتان‌ها و ببر سوماترایی در خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

سیب زمینی‌های سبز

معمولا خوردن سیب زمینی مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند، اما بهتر است هنگامی که این سیب زمینی‌ها سبز رنگ می‌شوند آن‌ها را دور بیاندازید. سیب زمینی‌ها نیز گلیکو آلکالوئید به نام سولانین تولید می‌کنند که ترکیبی سمی برای انسان‌ها و حیوانات است. در سال ۱۸۹۹ پنجاه و شش سرباز آلمانی پس از خوردن سیب زمینهای سبز دچار عوارض ناشی از مسمومیت توسط سولانین مثل اسهال حاد، سردرد شدید، رفتن به کما و حتی مرگ شدند. یک فرد بالغ با خوردن ۴۵۰ گرم سیب زمینی سبز دچار مسمویت شدید سولانین خواهد شد.

ذرت بوداده (پاپ کورن) که در مایکروویو درست شده

ذرت بوداده حاوی پرفلوئورواکتانوئیک اسید است که ماده‌ای سرطان‌زا محسوب می‌شود. تحقیقات دیگری نیز انجام شده که نشان می‌دهد پاپ‌کورنی که مایکروفر درست می‌شود خاصیت سرطان‌زایی دارد. برخی از تولید کنندگان برای تهیه این پاپ کورن‌ها از ماده‌ای شیمیایی به نام دیاستیل استفاده می‌کنند که باعث ابتلای کارکنان این کارخانه‌ها به بیماری موسوم به «ریه کارگران پاپ کورن سازی» شده است. نتایج این تحقیقات باعث کاهش مصرف این دست از پاپ کورن‌های مایکروفری شده است. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز برای سلامتی بیشتر دانه‌های ذرت را خودتان در ماهیتابه تفت داده و به ذرت بوداده تبدیل کنید!

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که یک ایرانی بر سر سوپر خودروی میلیون دلاری آورد! | فیلم
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده