Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه رشد 40 تا 50 درصد اجاره بها در کلان شهرها موردی است، گفت: با توجه به سود بانکی و تورم رشد 10 درصدی اجاره بها، حداقلی و منطقی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسام عقبایی در برنامه گفتگوی 18:30، با اشاره به اینکه متوسط افزایش رشد اجاره بها در کشور 10 درصد است، گفت: در برخی از شهرهای کوچک نرخ اجاره حتی رشد هم نکرده، اگرچه در تهران، تبریز، مشهد و چند شهر بزرگ کشور، رشد نرخ اجاره از 10 درصد هم بیشتر بوده اما در مجموع میانگین رشد نرخ اجاره بها در کل کشور بین 7 تا 10 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه در موارد خاص شاهد رشد 50 درصدی اجاره بها بوده ایم، گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که این امر به آن دلیل بوده که فرد اجاره ملک خود را مثلا برای 6 سال زیاد نکرده و امسال به طور ناگهانی قیمت اجاره بها را به قیمت روز محاسبه کرده است.

او با اشاره به اینکه قیمت اجاره بها در کشور سال به سال روند رو به رشد داشته است، افزود: براساس مبانی اصولی اجاره بها در بازار، قیمت مسکن تعیین کننده اجاره بهاست که با توجه به تورم و نرخ سود بانکی و نیز رابطه بین عرضه و تقاضا این افزایش 10 درصد منطقی و البته حداقلی است.

عقبایی با بیان اینکه مبنای اجاره بها نباید متراژ ملک باشد گفت: این مهم در دو سال گذشته عملیاتی شده اما اینکه چرا قیمت خرید، فروش و اجاره یک واحد 40 متری در مرکز شهر بالاست به دلیل تقاضای بیشتر برای یک چنین املاکی است، در این شرایط، بحث متراژ چندان حائز اهمیت نیست و گاهی قیمت یک چنین ملکی از حالت عرف هم بالاتر است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این شائبه که آیا مشاوران املاک در افزایش اجاره ها نقشی دارند یا خیر افزود: مشاوران املاک به دنبال جوش دادن قراردادهایشان هستند، بنابراین اصلی ترین عامل سوداگری برخی از مشاوران این صنف، کارمزدی است که دریافت می کنند، به این ترتیب اگر میزان اجاره بالاتر رود دستمزدی که می گیرند هم بیشتر می شود.

او در ادامه گفت: ما در بخشی از بافت ها در کلان شهرها به دلیل افزایش تقاضا شاهد رقابت بین مستاجران هستیم که به دلیل بورسی بودن مکان، قیمت منطقه بالاتر می رود که این امر به دلیل زیاد بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

عقبایی راه حل این امر را در ساخت مسکن استیجاری دانست و گفت: اجرای این امر تب اجاره بالا در کشور را رفع و قیمت منطقه را می شکند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشکل کنونی بازار مسکن در کشور را مدیریت ناکارآمد دانست و گفت: ما از دولت دوازدهم انتظار داریم تولید مسکن استیجاری و خانه اولی ها را کلید بزند، زیرا بحث پروژه ناتمام مسکن مهر به پایان رسیده و در حال حاضر بیشتر واحدهای مسکن مهر تکمیل و تحویل شده اند.

او نبود توازن بین عرضه و تقاضا را مشکل کنونی مسکن دانست و از مالکان خواست تا خانه های خالی خود را در اختیار مستاجران قرار دهند و بانکها هم تسهیلاتی را در قالب کمک به مستاجران در دستور کار خود قرار دهند.

رهبر نائب رئیس انجمن انبوه سازان کشور دیگر مهمان حضوری برنامه دلیل رشد اجاره ها در کشور را رکود بازار مسکن دانست و گفت: رکود در این بازار نتیجه ای جز رشد اجاره بها ندارد.

او افزود: اینکه چرا اجاره بها بالاست به دلیل قیمت بالای مسکن است زیرا مردم پولی برای خرید ملک ندارند و به سمت اجاره نشینی سوق داده می شوند، بنابراین اگر به دنبال کنترل اجاره بها در کشور هستیم باید عرضه را بالا ببریم.

رهبر گفت: اگر به دنبال کنترل قیمت مسکن و اجاره بها توامان هستیم، باید سیاست های آمایش سرزمینی را دنبال و جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها را بگیریم.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به دلایل رشد رهن و اجاره در کشور گفت: یک دلیل آن کاهش سود بانکی است، زیرا در گذشته موجر پول پیش را در بانک سپرده گذاری می کرد و سودش را می گرفت که با کاهش سود بانکی این نوع سرمایه گذاری چندان سودآور نیست.

او دلیل دوم را آماده نبودن زمینه های سرمایه گذاری توصیف کرد و افزود: در حال حاضر محل مناسبی برای سرمایه گذاری مطمئن با سودی بالا و تضمین شده در کشور وجود ندارد، پس موجر به جای دریافت پول پیش، به دنبال پول اجاره ای است که ریسکی هم ندارد.

رهبر با ارائه توصیه ای به دولت گفت: پیشنهاد ما به دولت برای خروج از رکود کنونی این است که دولت به جای دخالت در نرخ گذاری ملک، عرضه مسکن استیجاری و ارزان قیمت را در دستور کار خود قرار دهد و از سوی دیگر تسهیلات ارزان قیمتی هم در اختیار انبوه سازان بگذارد.

او با انتقاد از وضع کنونی گفت: کشور در شرایط کنونی در وضعیت رکود است، پس بهتر است دولت به جای اخذ مالیات و عوارض از سازندگان مسکن، تسهیلات تشویقی به انبوه سازان دهد.

دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!

به گزارش "ورزش سه"، سه ماه پیش و پس از کش‌وقوس‌های فراوان اعلام شد بایرن مونیخ و توماس توخل در پایان فصل جاری به همکاری خود خاتمه خواهند داد ولی این سرمربی می‌تواند تا پایان فصل روی نیمکت باواریایی‌ها بنشیند.

در چنین شرایطی، جست‌وجوهای بایرن مونیخ برای یافتن مربی جدید آغاز شده و نام‌های زیادی نیز تاکنون پیرامون آن‌ها مطرح شده است. 

اخیرا مارکا ادعا کرد بایرن روی زیدان علاقه خاصی دارد و با او تماس‌هایی نیز گرفته شده اما هموطن زیزو معتقد است این انتقال اصلا منطقی نیست.

دسایی، ملی‌پوش سابق فرانسه، به اکیپ گفت: «بایرن فقط چند بازیکن دارد که با فلسفه زیدان و سیستم 3-3-4 او مطابقت دارند. باشگاه باید برای تغییرات و تطبیق خود با نیازهای زیدان، پول زیادی خرج کند. بایرن برای فراهم کردن شرایطی مطلوب زیدان به یک تغییر اساسی نیاز دارد. این انتقالی منطقی برای هیچکدام محسوب نمی‌شود. در حال حاضر زیدان ترجیح می‌دهد در کنار خانواده‌اش بماند تا اینکه مربی بایرن شود.»

دیگر خبرها

  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن