Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@13:53:29 GMT

سرنوشت خانواده «تندر-90» پس از امضای قرارداد رنو

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۸۵۷۲

سرنوشت خانواده «تندر-90» پس از امضای قرارداد رنو

پول‌نیوز-رنو این خودروساز فرانسوی قصد دارد در اوایل سال آینده میلادی فعالیت جدید خود را در ایران آغاز کند و بر این اساس دو مدل از محصولاتش به نام‌های سیمبول و داستر را در کشور تولید کند.

طبق اعلام رنو، هر دو مدل به‌طور اختصاصی برای بازار ایران طراحی شده‌اند و در این بین، این شرکت حساب ویژه‌ای روی سیمبول به‌عنوان نسل جدید تندر-90، باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این پرسش پیش می‌آید که با تولید و عرضه سیمبول جدید (مدل فعلی سیمبول به بازار کشور عرضه شده است)، چه سرنوشتی در انتظار تندر-90 و ساندرو خواهد بود؟ آیا رنو قید این دو محصول محبوب خود به‌خصوص تندر-90 را در بازار ایران خواهد زد یا کماکان به تولید آنها ادامه خواهد داد؟در این شرایط می‌توان چند فرضیه را مطرح کرد.

اول اینکه رنو طبق عادت جهانی خود و سایر خودروسازان معتبر دنیا، با عرضه نسل جدید محصولاتش در ایران، قید تولید مدل‌های قدیمی را بزند و به‌نوعی سیمبول را جایگزین خانواده تندر-90 (تندر معمولی، پارس‌تندر و ساندرو) بکند. این فرضیه البته با چالش‌هایی رو‌به‌رو خواهد بود، از جمله اینکه شاید شرکای فعلی رنو در ایران (ایران‌خودرو و پارس‌خودرو) در برابر حذف تندر-90 و ساندرو موضع گرفته و خواستار تداوم تولید آنها شوند.

فرضیه دوم اما این است که رنو رفتاری خاص در بازار خودرو ایران در پیش گرفته و در کنار سیمبول جدید، تندر-90 و ساندرو نیز کماکان ادامه حیات دهند. در این شرایط، به احتمال فراوان قیمت سیمبول با فاصله‌ای فاحش نسبت به تندر-90 و ساندرو تعیین خواهد شدتا به‌نحوی تداخلی در بازار فروش یکدیگر نداشته باشند.

واما فرضیه سوم نیز اگرچه بر حذف تندر-90 و احتمالا ساندرو تاکید دارد، اما طبق آن، رنو رفتاری رقابتی را از خود بروز خواهد داد؛ به‌نحوی‌که از طریق قیمت‌گذاری سیمبول، عملا تندر و ساندرو را از بازار حذف خواهد کرد.

به‌عبارت بهتر، با لحاظ کردن این فرضیه، رنو قیمت سیمبول را تا حد امکان نزدیک به تندر-90 و ساندرو تعیین خواهد کرد تا تولید این دو محصول عملا توجیه خود را از دست بدهد.رنو احتمالا طی تابستان سال‌جاری قرارداد جدید خود را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امضا خواهد کرد و طبق آن بناست این خودروساز فرانسوی حضوری مستقل را در کشور تجربه کند.



منبع:دنیای اقتصاد

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم‌ نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ تفاهم‌ نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) را "مهدی بهترین" شهردار بیرجند و "محمدحسن شانه ساززاده" رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امروز در نشستی در محل استانداری خراسان جنوبی امضا کردند.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: 350 روستای بالای 20 خانوار استان با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

جواد قناعت  اظهار کرد: این طرح‌ها از اقدامات مهم و ارزشمند می باشد که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها باید در گذشته اجرا می‌شد که نشد، افزود: باید در اجرای طرح فیبر نوری همه متولیان پای کار باشند تا روند اجرای طرح در زمان مقرر به اتمام برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در آن آغاز شد و دارای عقب ماندگی است اما همه دستگاه‌ های متولی باید با کار تیمی پای کار باشند تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سطح تعاملات در چند ماه آینده شاهد اتمام این طرح مهم و ملی در سطح استان باشیم. 

قناعت  با بیان اینکه  اجرای این طرح، الزامات قانونی دارد و شهرداران مکلفند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز حفاری اقدام کنندگفت: برای سایر شهرستان‌ های استان هم این آمادگی و ظرفیت از نظر اعتباری و فنی وجود دارد که طرح اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت امسال بستر فیبر نوری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی ایجاد شود.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از 100 کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال 65 هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که پروژه فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

محمدحسن شانه ساززاده افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی بهترین افزود: اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود اما همه توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

در  پایان  این مراسم عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز شد.


انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • سرنوشت تلخ زیبای ۲۷ساله، یک ایران را متاثر کرد