Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@03:28:04 GMT

روابط آزاد برای زن غرب بدبختی رقم زده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۸۷۱۹

روابط آزاد برای زن غرب بدبختی رقم زده است

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: جهاد فرهنگی یعنی این‌که در جایی که لازم است بایستیم و این همان آتش به اختیار است.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، فرشته روح افزا،عضو شورای فرهنگی اجتماعی زناندر دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد در خصوص نقش زن در جهادبرای فرهنگ کشور، گفت: باید توجه داشت که جهاد فرهنگی تنها مختص جامعه نیست و این جهاد از خانه و جلوتر از آن از زن شروع می‌شود یعنی زنان باید ابتدا خود را بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به این سخن قرآن کریم که «زن انسان ساز است»، افزود: با توجه به این سخن قرآن کریم، مسئولیت تربیت انسان با زن است و خداوند ابزار این کار را به زنان داده است.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانتاکید کرد: چنانچه زن خود را نسازد چگونه می‌تواند فرزندانش را عفیف، راست‌گو و علم دوست تربیت کند؟

روح‌افزا در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که زنان برای انجام کار فرهنگی در جامعه ابتدا باید جهاد و فرهنگ را بشناسند، چون که لازمه انجام هر کاری این‌ است که دانش آن را فراهم کنیم، بیان کرد: عامل گرفتاری های جامعه امروز نشناختن فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه نسل امروز کاری در خصوص فرهنگ انجام ندهد باید به نسل آینده درباره این سهل‌انگاری پاسخگو باشد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانبا طرح این سوال که چرا در مقوله فرهنگ بی‌تفاوت هستیم؟ تصریح کرد: امروزه غرب دگرگونی جهان را مطرح می‌کند و دانشمندان آنها می‌گویند که «در جهت تغییر جهان باید در زنان تغییر ایجاد کرد در غیر این صورت دگرگونی اتفاق نخواهد افتاد».

روح‌افزا گفت: آنان به منظور ایجاد تغییر در زنان دستور کار نوشته‌اند و یکی از راه های این تغییر را تحقیر زنان دانسته‌اند از این‌رو تحقیر را در قالب برابری جنسی زن با مرد مطرح می کنند و این در حالی است که قرآن مقام والایی به زن داده و او را انسان ساز دانسته است.

وی با انتقاد از این‌که جامعه امروز بدون تحقیق در خصوص فرهنگ غرب، آن را تقلید کرده و می‌کند، افزود: غرب با الفاظی مانند برابری جنسی سطح زن را پایین می‌آورد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانبیان کرد: حقارت زن به نفع استعمارگران است چون زمانی که یک زن درک درستی از مسائل نداشته باشد در نتیجه فرزند و همسر او هم این درک را نخواهند داشت و زندگی افراد این خانواده دوران باطلی را طی خواهد کرد.

روح‌افزا ضمن اشاره به اشتغال زنان در خارج از خانه، خاطرنشان کرد: ما مخالف اشتغال زنان در خارج از خانه نیستیم؛ اما به شرط این‌که به خانواده آسیبی وارد نشود لازم است.

وی با تاکید بر این‌که اشتغال زنان در جامعه نباید منجر به بیکاری مردان شود در ادامه برخی سخنان مسئولین در این خصوص را مورد نقد قرار داد و تصریح کرد: وظیفه مردان در جامعه چیست که می‌گویند که اولویت اشتغال را به زنان داده‌ایم؟

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانمتذکر شد: باید ابتدا تمامی مردان اشتغال داشته باشند که بعد بتوان اولویت اشتغال را به زنان داد نه این‌که جوان بیکار باشد و ازدواج او به این خاطر به تاخیر بیفتد.

روح‌افزا گفت: دولت به دادن اولویت اشتغال به زنان به آنان لطف نمی‌کند چون هیچ دختر کارمند حقوق بگیری حاضر نیست که با فردی بیکار ازدواج کند. این‌که اولویت اشتغال به زنان داده می‌شود برای این است که زنان ارزانتر کار می‌کنند و کمتر غر می‌زنند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانخاطر نشان کرد: یکی از عوامل طلاق این است‌که مردان بیکار و زنان شاغل هستند این در حالی که معاونت امور زنان رئیس جمهور 700 شغل به زنان داده است و در عوض 700 مرد بیکار شدند.

روح‌افزا افزود: هدف از این اقدام سکولار کردن جامعه است،بخواهیم در این منجلاب حرکت کنیم، تمام فرهنگ را دو دستی تقدیم می‌کنیم.

وی در خصوص سند 2030 گفت: در این سند همچنینبه زنان حق سقط جنین داده شده است که این امر آمار سرطان در زنان را افزایش می‌دهد و همچنینباعث افسردگی 94 درصد از این زنان خواهد شد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانگفت: در این سند بیان شده که زنان کارتون خواب را عقیم کنیم این سوال برای من در اینجا مطرح می‌شود که چرا نباید این گونه زنان را نجات دهیم؟

وی افزود: این درحالی که بارها از دولت درخواست کرده‌ایم که به زنان بیمه خانه داری بدهند و خانم‌های شاغل و دانشجو که فرزند دارند با مردان باید تفاوتی داشته و نباید برای حضور خود در محل کارشان کارت بزند و مدیران دولتی به این امور توجه‌ای نمی‌کنند و می‌گویند که«بودجه نداریم»!

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانبا طرح این مسئله چرا زنان غرب امروز بدنبال رهایی از فضای موجود می‌باشند؟ بیان کرد: بررسی کنید که چرا مادران امروز در غرب فرزندان خود را می‌کشند؟ چون که روابط آزاد بدبختی برای زن غرب رقم زده و ازدواج را به صفر رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ جمعیت در کشور را به صفر رسانده‌اند، چند روز قبل گفته شد که نرخ رشد جمعیت بالا رفته است، زمانی که این موضوع را بررسی کردم دیدم این اتفاق نیفتاده است. اکنون قوانین تسهیل در ازدواج جوانان کشور اجرا نمی‌شود و سخت نیست چنانچه فکر کنیم در آینده میزان ازدواج در بین جوانان مانند غرب به صفر برسد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنانتصریح کرد: غرب امروز به پایان راه رسیده تاجایی که پست مدرن بر ایجاد ساختار نهاد خانواده تاکید دارد.

وی با بیان این موضوع که به منظور جهاد فرهنگی باید ابتدا مولفه‌های فرهنگ فاطمی را بشناسیم، گفت: جهاد فرهنگی یعنی این‌که در جایی که لازم است بایستیم و این همان آتش به اختیار است.

سایر رسانه‌ها


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای رابطین امور بانوان و خانواده استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به اثرگذاری استادان زن در جامعه اظهار کرد: شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان؛ شکل گرفته است که اهدافی همچون راهبری شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه، توانمندسازی تخصصی شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه؛ هماهنگی و نظارت بر عملکرد شورا‌های راهبری استان‌ها، هماهنگی و نظارت بر عملکرد مسئولین استان‌ها؛ ایجاد بستر تعاملی با فعالان حوزه زنان و خانواده داخل و خارج از دانشگاه را در دستور کار دارد.

قاسمی با بیان اینکه امور زنان و خانواده باید در امور دانشجویان خانم، با قوت وارد شوند، ادامه داد: ویژگی و فطرت نهادینه شده بانوان در آموزش و تعلیم و پرورش، به لحاظ پارامتر انتقال مفاهیم و دارا بودن مؤلفه‌ها و خصایص ذاتی همچون مهرورزی، صبوری و خستگی ناپذیری که خداوند در زن برای مادری قرار داده است، در شغل بسیاری از اساتید خانم تبلور یافته است.

وی با اشاره به هدف اساسی آموزش عالی خاطرنشان کرد: بانوان در هر رشته و مقطعی که تدریس می‌کنند، اهتمام ویژه‌ای را صرف صلح‌گرایی در محیط‌های سخت و ستیزه‌جو می‌نمایند. چنین معلمانی به ترویج فرهنگ تعامل، صلح و مدارا می‌پردازند و با گفتار و کردار خود، آموزش می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با اشاره به دغدغه استادان هیئت علمی، تصریح کرد: جامعه چه تفاوتی بین زنان موفق و موثر در دنیای امروزی قائل شده است؟ پیامد حضور زنان موثر در جایگاه علمی، تا چه حد انفاق افتاده است؟ برای رشد هوش و نبوغ لازمه زنان در حوزه تعلیم و تربیت، چه تسهیلاتی درنظر گرفته شده است؟

نرگس عطریان با تأکید بر نیاز‌های بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: فعالیت‌های ورزشی، جبران مشکلات ارگونومی و ساعات کار زیاد، برنامه‌های کمک آموزشی فرزندان، توانمندسازی شایستگی‌های فرهنگی در زنان، ازجمله موارد مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

در پایان این نشست، از بانوان هیئت علمی برگزیده و افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد، نجفی رییس دانشگاه آزاد استان، محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان استانی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • جغرافیای لایک‌ها و دیس لایک‌ها
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند