Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:16:01 GMT

کاهش خستگي پاها با بالا نگه داشتن آنها

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۸۹۳۱

خبرگزاري آريا - شايد کمي برايتان عجيب باشد. اما بالا قرار دادن پاها به مدت 20 دقيقه در روز براي بدن مفيد است.

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، براي اين کار کافيست دراز بکشيد و پاها را به صورت عمودي و کاملا مماس به ديوار قرار دهيد و بالا نگه داريد. اين کار باعث رفع احتباس مايعات و برگشت خون مي شود که معمولا به دليل جاذبه زمين به سختي انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين کار علي رغم سادگي تمام باعث ايجاد احساس آرامش ذهني و بهبود کيفيت زندگي مي شود.
چرا و چگونه؟
بالا قرار دادن پاها بيش از آن که ورزش محسوب شود، يک روش درماني است. نمي توان به انجام اين حرکت ساده ورزش اطلاق کرد، چون اساسا حرکت بدني انجام نمي دهيد و هيچ تغيير يا فشار عضلاني تحمل نمي کنيد. بالا قرار دادن پاها بيشتر يک تکنيک مربوط به ورزش يوگا است که اغلب براي ايجاد هماهنگي و ارتباط ذهن و جسم انجام مي شود، اما در عين حال فوايد زيادي براي گردش خون در بدن دارد.
البته اگر از کمردرد رنج مي بريد، انجام اين روش را به شما توصيه نمي کنيم. بهتر است يک عدد کوسن کوچک زير کمرتان قرار دهيد تا وضعيت بدن تان بهتر شده و راحت تر باشيد. در ابتدا اين روش را به کمک ديوار انجام دهيد.
براي اين کار لازم است به طور کامل به ديوار نزديک شويد و باسن و پاها را به ديوار بچسبانيد و پاها را عمود کنيد (همانند تصوير). دست ها را به صورت رها کنار بدن قرار دهيد. کافيست اين وضعيت را به مدت 15 تا 20 دقيقه حفظ کنيد و هيچ حرکت اضافه اي نداشته باشيد.
قرار دادن عمودي پاها روي ديوار تمرين مناسبي براي تغيير وضعيت هميشگي بدن است. اين وضعيت به رفع احتقان مايعات مسدود شده در بدن و همچنين بهبود عملکرد گوارشي کمک مي کند
البته بايد تعادل بدني و آرامش تان را حفظ کنيد، چون زماني که پاها را بالا مي بريد، خون با سرعت و شدت بيشتري به سمت نيم تنه و سر جريان پيدا مي کند. توصيه مي کنيم براي انجام اين روش حتما لباس راحت و بدون کمربند بپوشيد. لباس تان نبايد تنگ باشد.

کاهش ورم پاها
ادم يا ورم پاها ناشي از مشکلات مربوط به جريان خون است. گاهي به دليل مشکلات کليوي، قلبي، اضافه وزن، مصرف داروها يا حتي رژيم هاي غذايي نامناسب نيز پاها دچار ورم مي شوند. براي برطرف کردن اين مشکل ابتدا بايد عامل آن تشخيص داده شود. سپس با انجام تمرينات خانگي مي توان مشکل را تسکين داد.
بالا نگه داشتن پاها باعث تحريک جريان مايعات بدن مي شود و به اين ترتيب گردش خون بهبود مي يابد. گاهي سر پا ايستادن طولاني مدت باعث ايجاد ورم در پاها مي شود. به اين ترتيب کافيست که کفش ها را دربياوريد، بدن را آرام کنيد و پاها را به ديوار بچسبانيد و عمود کنيد. اين کار باعث کاهش ورم پاها مي شود.
کاهش خستگي پاها
قرار دادن پاها روي ديوار و بالا نگه داشتن آنها يکي از بهترين روش ها براي تسکين و کاهش فشار ايجاد شده روي ران ها و پاها محسوب مي شود. اين مناطق از پاها در پايان روز خستگي زيادي احساس مي کنند و انجام اين تمرين باعث مي شود وضعيت قرارگيري بدن تغيير کند و فشارهاي ايجاد شده روي اين مناطق را کاهش دهد و باعث تسکين آنها شود.
بهبود عملکرد گوارشي بدن
قرار دادن عمودي پاها روي ديوار تمرين مناسبي براي تغيير وضعيت هميشگي بدن است. در اين حالت پاها در قسمت بالا و سر در قسمت پايين قرار مي گيرد و اين وضعيت به رفع احتقان مايعات مسدود شده در بدن و همچنين بهبود عملکرد گوارشي کمک مي کند. علاوه بر اين با اين کار باعث تحرک بيشتر روده ها مي شود. به اين ترتيب نيز کار جذب مواد مغذي بهتر انجام شده و گام موثري در درمان يبوست و مشکلات گوارشي برمي داريد.
آرامش سيستم عصبي
اين وضعيت کمک زيادي به بهبود تنفس مي کند. چون با قرار گرفتن در اين وضعيت به تدريج دم و بازدم عميق و آرام و منظم مي شود. اين کار نيز تاثير زيادي روي دستگاه عصبي دارد. چون با اين کار فشارهاي عضلاني و روحي را کاهش مي دهيم. يادتان باشد که تنفس عميق تاثير زيادي در بهبود سلامت بدن دارد.
آرامش روحي
از همين امروز اين تمرين را به طور روزانه انجام دهيد. فقط به 20 دقيقه وقت نياز داريد. با همين تمرين ساده احساس آرامش روحي خواهيد کرد و افکارتان آرام خواهد شد. قرار گرفتن در اين وضعيت اکسيژن رساني به مغز را افزايش مي دهد.
علاوه بر اين بدون اينکه متوجه باشيد آرامش روحي خواهيد داشت. اين کار نيز براي استراحت مغز و افزايش آگاهي از روح و جسم مفيد است. اگر به طور مرتب و روزانه اين تمرين ساده را انجام دهيد، به تدريج فوايد آن را در جسم و روح تان مشاهده خواهيد کرد.
منبع: تبيان
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟