Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - 29 خرداد ماه مصادف با 24 ماه مبارک رمضان بعد از افطاري، خبري در تلگرام مبني بر گمشدن دختر بچه 7 ساله بنام آتنا اصلاني در شهرستان پارس آباد منتشر شد.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، پدر آتنا سال‌ها بود که در خيابان پزشکان پارس آباد دستفروشي مي‌کرد و پوشاک مي‌فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين ميان دختربچه 7 ساله‌اش که به گفته اطرافيانش دختري باهوش وخوش‌زبان بود، گاهي همراه پدر مي‌شد تا به او کمک کند. روز حادثه هم آتنا کنار بساط پدرش بود . آن روز وقتي پدر مشغول گفتگو با مشتري بود، آنجا را ترک کرد و ديگر هرگز بازنگشت.

سيدعبدالله طباطبايي، دادستان شهرستان پارس‌آباد مي‌گويد: آتنا زمان‌هايي که کنار بساط پدرش بود، براي استفاده از دستشويي يا خوردن آب به مغازه رنگرزي که در نزديکي بساط پدرش بود، مي‌رفت. صاحب مغازه مردي 40 ساله بود که آتنا و پدرش را از مدت‌ها قبل‌ مي‌شناخت. آن روز هم بي‌آنکه پدرش متوجه شود، آتنا راهي مغازه مرد 40ساله شد غافل از اينکه او نقشه شومي برايش کشيده بود.

دختري که گم شد
ساعتي از رفتن آتنا مي‌گذشت و پدرش که آن روز سرش شلوغ بود، به تصور اينکه او به خانه برگشته است، به کارش ادامه داد. از سوي ديگر مادر آتنا تصور مي‌کرد که دخترش نزد پدرش است و همين باعث شد که تا چند ساعت بعد کسي متوجه ناپديد شدن دختربچه نشود. عصر آن روز وقتي مرد دستفروش بساطش را جمع کرد و راهي خانه شد، معلوم شد که آتنا گم شده و کسي از او خبر ندارد.

دادستان پارس‌آباد مي‌گويد: متأسفانه خانواده دختربچه دير متوجه گم شدن او شدند. آنها بعد از جست‌وجوي بسيار، وقتي ردي از او پيدا نکردند ماجرا را به کلانتري گزارش کردند. روز بعد، حدود ساعت 11بود که اين پرونده به دادستاني آمد و ما در جريان آن قرار گرفتيم و از همان زمان تحقيقات گسترده براي پيدا کردن دختربچه گمشده شروع شد.

بازار داغ شايعات
با توجه به اينکه چند روز قبل از اين ماجرا ، حادثه تروريستي در مجلس شوراي اسلامي توسط داعش رخ داده بود ، شايعه دزديده شدن اين دختر توسط گروه تروريستي داعش داغ تر شد.

روز دوم شايعه بدهکار بودن پدر آتنا به يک فروشنده اهل بانه در فضاي مجازي پيچيد و گفتند گم شدن اين دختر به نوعي تسويه حساب شخصي است.

روز سوم که سگهاي جسد ياب هلال احمر در جستجوي جسد احتمالي بودند ، خبر از خودکشي جوان معتادي بنام جهان که 3 ماه پيش هم در خانه پدر آتنا مستاجر بوده در شهر پيچيد و گفته شد که اين معتاد، خبري از اين ماجرا داشته و بخاطر اين موضوع خودش را حلق آويز کرده است. اما مسئولان پس از تحقيقات لازم اعلام کردند خودکشي آن جوان هيچ ارتباطي با ماجراي گم شدن آتنا کوچولو ندارد.

در همان شب خيابان هاي شهر پارس آباد ، يکي از پرجمعيت ترين شبهايش را تجربه کرد، زيرا در فضاي مجازي منتشر شده بود که آتنا اصلاني در روستاي ايران آباد از توابع بخش مرکز پارس آباد پيدا شده است و مامورين انتظامي در حال تحويل آن به خانواده ايشان مي باشند و همه اهالي شهر از خانه خارج شده و به چهارراه امام کوچه مسجد جامع (خانه پدر آتنا) آمده و براي ديدن آتنا تجمع کردند که اين خبر هم دروغ از آب در آمد و منتشر کنندگان اين شايعه توسط دادستان روانه زندان شدند.

يک مظنون
هيچ‌کس نمي‌دانست چه اتفاقي براي دختربچه روي داده و او کجاست اما با گذشت زمان، وقتي هيچ ردي از وي به‌دست نيامد، فرضيه اينکه او قرباني سرقت شده باشد، قوت گرفت؛ چرا که آتنا آن روز 6 النگو، انگشتر و گوشواره همراه خود داشت و احتمال مي‌رفت که قرباني دزدان طلا شده باشد. درحالي‌که خبر گم شدن دختربچه در شهر پيچيده و همه را نگران کرده بود، تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شدند. در محلي که پدر آتنا دستفروشي مي‌کرد، چند مغازه و بانک وجود داشت که مجهز به دوربين‌هاي مداربسته بودند. مأموران به بازبيني فيلم‌هاي ضبط‌ شده توسط اين دوربين‌ها پرداختند.

دوربين يکي از مغازه‌ها لحظه‌اي که آتنا قدم‌زنان در پياده‌رو مي‌رفت و از بساط پدرش دور مي‌شد را ضبط کرده بود. اما دوربين بانکي که در همان مسير و چندين متر آن‌ طرف‌تر بود تصويري از دختر بچه ضبط نکرده بود. اين يعني دختربچه پيش از اينکه به دوربين دوم برسد، مسيرش را تغيير داده بود. از سوي ديگر بررسي‌ها نشان مي‌داد در اين مسير به‌ خاطر جوي آبي که وجود داشت و همچنين حضور چندين دستفروش کنار پياده‌رو، امکان اينکه دختربچه از پياده‌رو به آن‌سوي خيابان رفته باشد، وجود نداشت. پس بي‌شک او پس از عبور از مقابل دوربين اول و رسيدن به دوربين دوم، ناپديد شده بود.

مأموران وقتي متوجه شدند که در اين مسير، مغازه رنگرزي مرد 40 ساله‌اي به نام «اسماعيل جعفرزاده» وجود دارد که آتنا گاهي اوقات براي خوردن آب به آنجا مي‌رفت، حدس زدند که وي روز حادثه نيز به اين مغازه رفته و پس از آن ناپديد شده است. به اين ترتيب مرد رنگرز به ‌عنوان نخستين مظنون پرونده تحت بازجويي قرار گرفت. اما مدعي شد که آن روز دختربچه را نديده و او اصلا به مغازه‌اش نيامده است.

ماموران در ادامه بررسي ها متوجه شدند فايلهاي مربوط به روز گم شدن آتنا در دوربينهاي مدار بسته مغازه جعفرزاده ، پاک شده اند. ولي با اين وجود باز هم او حاضر به اعتراف نبود.

در جست‌وجوي سرنخ
مرد رنگرز مدعي بود که از سرنوشت آتنا بي‌خبر است. حال آنکه بررسي‌هاي پليسي نشان مي‌داد که او 5سابقه کيفري ازجمله کودک‌ربايي، تجاوز به‌عنف و اعمال منافي عفت داشته است. 5روز از ناپديدشدن دختربچه خردسال گذشته بود که بازپرس پرونده دستور بازداشت مرد رنگرز را صادر کرد و او براي بازجويي به اداره آگاهي منتقل شد.

طباطبايي، دادستان پارس‌آباد مي‌گويد: متهم در همه مراحل بازجويي اظهار بي‌گناهي مي‌کرد و مدعي بود که نمي‌داند چه اتفاقي براي آتنا رخ داده، با اين حال بررسي‌هاي گسترده و شبانه‌روزي و بازبيني حدود 60ساعت فيلم دوربين‌هاي مداربسته جاي شکي باقي نگذاشته بود که آتنا در مقابل مغازه او ناپديد شده و وي حقيقت را انکار مي‌کرد. اين مرد حتي براي تحقيقات تخصصي در اختيار پليس آگاهي مرکز استان قرار گرفت اما با اين حال مدعي بود که بي‌گناه است.

او ادامه مي‌دهد: در اين مدت‌ 2بار دستور بازرسي مغازه و محل زندگي مظنون پرونده صادر شد. مأموران با حکم قضايي راهي آنجا شدند و همه جا را با دقت گشتند اما هيچ سرنخي به‌دست نيامد. پرونده تبديل به پرونده‌اي پيچيده شده بود تا اينکه در ادامه تحقيقات به سرنخ مهمي رسيديم.

رازي که فاش شد
روز 19 تير ماه درست 22 روز پس از ماجراي گم شدن آتنا کوچولو، خانم و برادر جعفرزاده در ورود به محل پارگينک خودروي مظنون ، متوجه بوي گنديده اي مي شوند که محيط را فرا گرفته است.

آنها سريعا محل را ترک کرده و به گفته يکي از همسايگان، برادر مظنون که در طبقه اول خانه جعفرزاده مستاجر بوده است، سريعا خانه را تخليه کرده و به محل ديگري نقل مکان مي کند و موضوع به پليس اطلاع داده مي شود.

پليس متوجه مي شود مرد رنگرز در ساختماني که زندگي مي‌کند پارکينگ ندارد و خودروي خود را جاي ديگري پارک مي‌کند. در يک کوچه فرعي در نزديکي محل زندگي او ساختماني بود که در طبقه اول آن مغازه‌اي وجود داشت که تبديل به پارکينگ شده بود. صاحب ساختمان اين پارکينگ را در اختيار مرد رنگرز قرار داده بود تا خودرواش را آنجا پارک کند.

عصر دوشنبه 19تيرماه، تيم‌هاي تحقيق وارد پارکينگي شدند که احتمال مي‌رفت سرنخ‌هايي از دختربچه گمشده در آنجا پيدا شود. آنها در داخل پارکينگ با يک بشکه پلاستيکي روبه‌رو شدند که در گوشه‌اي قرار داشت. وقتي در بشکه باز شد، داخل آن پر از خاک بود. اما زماني که مأموران خاک را کنار زدند به يک کيسه پلاستيکي رسيدند. داخل کيسه يک گوني بود که وقتي در آن را باز کردند به يک ساک پارچه‌اي رسيدند. پس از باز شدن زيپ ساک بود که جسد بي‌جان دختربچه گمشده در داخل آن پيدا شد. بررسي‌ها نشان مي‌دادکه مدت‌ها از مرگ او مي‌گذرد و او در همان زماني که ناپديد شده بود، به قتل رسيده است.

اعتراف به جنايت
با پيدا شدن جسد آتنا کوچولو و انتقال آن به پزشکي قانوني، بازجويي از مرد رنگرز ادامه يافت. او اين بار ادعاي تازه‌اي مطرح کرد و گفت که خبر نداشته داخل بشکه پلاستيکي جسد دختربچه وجود داشته است. دادستان پارس‌آباد مي‌گويد: از آنجا که متهم مواد‌مخدر مصرف مي‌کند ادعا کرد که چند روز پيش قاچاقچيان موادمخدر بشکه پلاستيکي را به داخل پارکينگ آورده و به او گفته‌اند که داخل آن موادمخدر است و او خبر نداشته که به جاي مواد، داخل بشکه جسد دختربچه گمشده است.

هر چند مرد جنايتکار سعي داشت هر طوري شده خودش را بي‌گناه جلوه دهد، اما در نهايت بازجويي‌ها و تحقيقات کارآگاهان به نتيجه رسيد و اين مرد به قتل آتنا اعتراف کرد.
او گفت: دو، سه روزي بود که با ديدن آتنا و طلاهايش وسوسه شده بودم. روز حادثه به مغازه‌ام آمد که آب بخورد و چون کسي آنجا نبود، به طرفش رفتم.

خواستم نقشه‌ام را اجرا کنم اما او شروع کرد به فرياد زدن. براي همين دستم را روي دهانش گذاشتم و وقتي به‌خودم آمدم که ديگر نفس نمي‌کشيد. ترسيده بودم و جسدش را داخل ساکي گذاشتم و آن را به پارکينگ بردم و در بشکه پلاستيکي مخفي کردم تا سر فرصت در محلي خلوت رها کنم اما چند روز بعد به‌عنوان مظنون دستگير شدم و رازم فاش شد.

به گفته دادستان پارس‌آباد، پس از اعترافات مرد جنايتکار، طلاهاي دختربچه که متهم آنها را در مغازه‌اش جاسازي کرده بود، کشف شد. به اين ترتيب شعبه‌ويژه‌اي براي رسيدگي به اين پرونده درنظر گرفته شد و هم‌اکنون منتظر نتيجه پزشکي قانوني هستيم و قرار است اين پرونده به‌طور ويژه و خارج از نوبت رسيدگي شود و متهم به مجازات قانوني خود برسد.

خشم مردم
انتشار خبر دستگيري مرد رنگرز و پيدا شدن جسد آتنا کوچولو در پارکينگ او، خشم مردم پارس‌آباد را به همراه داشت.

بعد از اين ماجرا مردم به خيابانها آمده و بعد از ورود به مغازه رنگرزي جعفرزاده واقع در خيابان پزشکان پارس آباد آنجا را آتش زده و وسايل داخل مغازه را به خيابان ريختند طوري که تمامي خيابانهاي منتهي به چهارراه امام بسته شد و نهايتا بعد از ورود نيروي انتظامي، دادستان و فرماندار مردم به مصلي فرا خوانده شدند و با سخنراني صمدي فرماندار شهرستان پارس آباد و طباطبايي دادستان پارس آباد در داخل مصلي مردم را آرام شدند.

آنها مردم را به آرامش دعوت کردند و قول دادند که در اسرع وقت به اين پرونده رسيدگي خواهد شد. آنها از مردم خواستند که به‌کار روزمره‌ خود بپردازند و احساساتشان را کنترل کنند. به اين ترتيب بود که مردم با اطمينان از روند رسيدگي سريع به اين پرونده ، مصلي را به آرامش ترک کردند.

دادستان عمومي وانقلاب استان درمصاحبه اختصاصي با خبرگزاري صداوسيما گفت: طبق نظريه اوليه پزشکي قانوني استان، زمان فوت به روز مفقود شدن وي بر مي گردد.

ناصر عتباتي از مردم خواست از گمانه زنيها بپرهيزيد و وعده داد که به اين پرونده خارج از نوبت و در کمترين زمان ممکن رسيدگي خواهد شد.

پليس آگاهي اردبيل هم در اطلاعيه اي اعلام کرد جسد آتنا اصلاني دختر هفت ساله پارس آبادي به پزشکي قانوني منتقل شده و پزشکان متخصص در حال بررسي جنبه هاي مختلف موضوع و علل تامه فوت وي هستند.

پليس اردبيل ضمن ابراز همدردي با بازماندگان؛ از عموم شهروندان و مديران کانالهاي مختلف استان انتظار دارد به منظور تسکين درد و کاهش آلام خانواده اين عزيز مرحومه؛ از انتشار هرگونه اخبار کذب، غير موثق، غير کارشناسي شده درباره اعلام انگيزه هاي واهي و خارج از هرگونه اصول و قواعد اخلاقي و انساني خودداري نمايند.
صدا و سيما
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان

به گزارش خبرگزاری خراسان رضوی، مرکز خراسان رضوی، رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریمان گفت: بامداد امروز با  اعلام خبری مبنی بر مشاهده خروج دود از سقف یک باب مغازه لوازم خانگی در خیابان شهید رجایی شهر فریمان با سامانه‌ ۱۲۵، یک دستگاه خودرو از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شد.

نیکومنش افزود: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی محل و داغ بودن درب کرکره‌ای، درب مغازه را باز و متوجه حجم زیادی از آتش و دود شدند که با در خواست نیروی کمکی خودروی سنگین ایستگاه شماره ۲ نیز به محل حادثه اعزام شد تا از سرایت آتش به مغازه‌ها و خانه‌های اطراف جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به این که این حادثه حدود ۲ ساعت زمان برد گفت: با توجه به بسته بودن درب‌های کرکره‌ای مغازه و نداشتن سیستم هشدار حریق در مغازه و پوشش پی وی سی سقف مغازه آتش گسترش یافته بود و خسارات کلی به این فروشگاه وارد شد.

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟ (+عکس)
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان