Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@13:23:29 GMT

الشرق الاوسط: تیلرسون دست خالی از منطقه رفت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۲۷

الشرق الاوسط: تیلرسون دست خالی از منطقه رفت

روزنامه سعودی الشرق الاوسط با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان و قطر نوشت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا دست خالی از منطقه رفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الشرق الاوسط در گزارش خود نوشت که سفر دوره ای اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به منطقه نتوانست پیشرفتی در حل بحران بین چهار کشور امارات، عربستان، مصر و بحرین با قطر ایجاد کند و شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیلرسون روز پنجشنبه برای دومین بار در طول 48 ساعت با تمیم بن حمد امیر قطر در شهر دوحه پایتخت این کشور مذاکره کرد.

تیلرسون پیش از سفرش به دوحه با مقامات سعودی در ریاض ملاقات کرده بود. او در این سفر با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی گفت وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا سپس در عربستان نشستی شش جانبه با وزیران خارجه کشورهای تحریم کننده قطر شامل عربستان، مصر، امارات و بحرین برگزار کرد.

این نشست با حضور محمد عبدالله المبارک الصباح وزیر مشاور در امور هیئت وزیران کویت برگزار شد.

تیلرسون در نهایت بدون اعلام پیشرفت در مهار بحران بین چهار کشور یاد شده و قطر شهر دوحه را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: به نظر می رسد که تیلرسون سفر دوره ای خود برای پایان دادن به اختلاف بین کشورهای یاد شده را بدون موفقیت تمام کرد.

این روزنامه افزود: وزیر خارجه آمریکا بعد از دومین مذاکره اش با امیر قطر از پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نتایج این مذاکره خودداری کرد و مسئولان قطری نیز همین کار را کردند.

به نوشته الشرق الاوسط، محمد بن حمد آل ثانی برادر امیر قطر به تیلرسون گفت که امیدواریم شما را بار دیگر در اینجا در شرایط بهتری ببینیم.

قرار است روزهای شنبه و یکشنبه جان اف لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز سفری دوره ای به چند کشور عرب حوزه خلیج فارس داشته باشد تا خواهان آرام کردن سریع اوضاع شود.

این سفر درپی سفر دوره ای همتایان آمریکایی، آلمانی و انگلیسی وی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

R7891/P36447/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که امارات از حمله آمریکا به اهدافی در یمن و عراق از طریق پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم