Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی بوکس جوانان، تغذیه نامناسب در کشور تایلند و کمبود رقابت‌های تدارکاتی را ازجمله مهم‌ترین عوامل کسب فقط دو نشان در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان کرد.

مرتضی سپهوند که به همراه امید رشید و رضا مهدی‌پور وظیفه هدایت تیم جوانان را به‌عهده دارند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره رقابت‌های جوانان آسیا اظهار کرد: این پیکارها با حضور ۲۳ کشور و به میزبانی تایلند برگزار شد و تیم ایران که با ۹ مشت‌زن شرکت کرده بود، چهارم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع از عملکرد بچه‌ها راضی هستیم و این نتایج حاصل ۱۳ ماه تلاش مشت‌زن‌ها و کادرفنی بود.

او ادامه داد: انتظار کسب چهار مدال داشتیم که دو بوکسور به‌علت تغذیه نامناسب بدن‌شان تحلیل رفت و با غیرت سه راند مبارزه کردند و این در حالی بود که هیچ بوکسوری و خود من هم نمی‌توانستم با آن شرایط یک راند تحمل کنم، به‌ویژه اشکان رضایی که برابر مشتزن تایلند با وجود ضعف بدنی عالی کار کرد.

سپهوند یادآور شد: بعد از ۱۱ سال که از طلای علی مظاهری سپری شده، توانستیم در آسیا بازهم گردن‌آویز طلا را کسب کنیم. جوانان بوکس ایران که در این رقابت‌ها شرکت کردند توانایی‌های زیادی دارند و قول می‌دهم اگر روی آنان سرمایه‌گذاری شود حتی می‌توانیم این مدال‌ها را در المپیک تکرار کنیم.

این مربی لرستانی تأکید کرد: باید این جوانان را باور داشته باشیم و اگر فدراسیون حمایت کند و این تیم را به رقابت‌های جوانان جهان اعزام کند، می‌توانیم برای نخستین‌بار در تاریخ بوکس ایران صاحب مدال جهانی شویم که می‌تواند افتخار بزرگی برای خانواده بوکس باشد.

وی در ادامه به بررسی عملکرد مشت‌زنان ایرانی در وزن‌های مختلف پرداخت و گفت: در وزن ۴۹ کیلوگرم نماینده نداشتیم. وزن ۵۲ کیلوگرم پیمان شاه‌پری در مبارزه نخست حریفی از کشور چین‌تایپه را ناک‌اوت کرد اما در مصاف دوم با حریف قزاقستان خوب کار نکرد و از عملکردش در این مبارزه راضی نیستیم و نتوانست تمرین‌های کادرفنی را در رینگ پیاده کند. در وزن ۵۶ کیلوگرم اشکان رضایی فوق‌العاده بوکسور خوب، فنی و آینده‌داری است و در مبارزه نخست ورزشکار قطری را ناک‌اوت کرد و در مسابقه دوم به حریفی از کشور میزبان خورد که اگر شرایط افت بدنی به سبب تغذیه نامناسب پیش نمی‌آمد، می‌توانست برنده باشد.

سپهوند اضافه کرد: در وزن ۶۰ کیلوگرم حسین موسی‌خانی با حریفی از کشور ژاپن در مبارزه نخست روبه‌رو شد که بوکسور ما شوکه شد چون انتظار نداشت حریفش این‌قدر خوب باشد و نتیجه را واگذار کرد. شاید اگر موسی‌خانی چند مبارزه تدارکاتی قبل از این رقابت‌ها انجام می‌داد می‌توانست بوکسور ژاپنی را شکست دهد. اشکان رشید در وزن ۶۴ کیلوگرم در مصاف نخست ورزشکار مغولستانی را شکست داد و در مبارزه دوم به حریف ازبک خورد و باخت و حریفش طلای این رقابت‌ها را کسب کرد. محمد عسگری در وزن ۶۹ کیلوگرم خیلی فنی و پُرمشت است و حمله حریف را حتماً جواب می‌دهد. او در مبارزه اول مشت‌زن سوریه‌ای را مغلوب کرد و در مسابقه دوم مقابل تایلند میزبان قرار گرفت که به نظر من برنده شد اما بازهم ناداوری کار خودش را کرد.

مربی تیم ملی بوکس جوانان افزود: تنها بوکسور ضعیف ما در وزن ۷۵ کیلوگرم مهدی ماکویی بود که مبارزه بدی با حریف قزاق داشت و از ۲۰ نمره به او صفر می‌دهم. رضا حسن‌نیا در وزن ۸۱ کیلوگرم در مصاف اول حریف سوری را از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی برابر حریفان قزاق و ازبک با شایستگی قهرمان شد. حسن‌نیا یک سال پیش بوکسوری معمولی بود اما فعل خواستن را صرف کرد و به‌نظر من الان یکی از بهترین مشتزن‌های جهان است. در وزن ۹۱ کیلوگرم سید سجاد موسوی مقابل حریف ازبکستان مغلوب شد که باختش با سربلندی بود و از عملکردش راضی هستیم. او سنش به‌گونه‌ای است که می‌تواند در رقابت‌های سال آینده نیز در جوانان شرکت کند و فوق‌العاده بااخلاق و بوکس‌بلد است و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در وزن ۹۱ کیلوگرم امیرحسین ثقفی با قرعه استراحت مواجه شد و در ادامه مقابل حریف قزاق قرار گرفت که راند اول بدترین حق‌خوری را شاهد بودیم و حتی می‌توانست ناک‌اوت کند و در هر سه راند به نظر ما برده بود که ناداوری بازهم به ایرانی‌ها ضربه زد با این حال توانست نشان برنز را کسب کند.

وی تأکید کرد: قصد توجیه کردن باخت‌ها را نداریم و به همراه رشید و مهدی‌پور به خودمان قول داده‌ایم که نتایج را توجیه نکنیم و فقط توضیح بدهیم. برنامه‌های تدارکاتی خیلی مهم است، مربی هندوستان می‌گفت برای حضور در این رقابت‌ها دو ماه در کشور کوبا اردو برپا کرده و بعد از آن یک ماه و نیم اردوی مشترک با مشت‌زن‌های آلمانی داشته‌اند و در هشت تورنمنت و برنامه برون‌مرزی شرکت کرده‌اند و همه تیم‌ها با تدارکات مناسب آمده بودند و این در حالی است که ما فقط یک مسابقه تدارکاتی داشتیم.

سپهوند در پایان گفت: تایلندی‌ها میزبانی بدی نداشتند اما به لحاظ تغذیه شرایط افتضاح بود و غذاهای‌شان اکثراً حلال نبود. ۱۲ روز که آن‌جا بودیم فقط سیب‌زمینی می‌خوردیم. سفارت کشورمان در تایلند به هیچ وجه از ما حمایت نکرد فقط روزی که بچه‌ها روی سکو می‌رفتن نماینده‌ای از سفارت می‌آمد و این در حالی بود که بقیه سفارت‌ها از تیم‌های کشورمان خیلی حمایت می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با انجام اقدامات تخصصی و با همکاری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم، مأموران از حمل و جابه جایی محموله‌ای از مواد افیونی توسط یک دستگاه کامیون در یکی از محورهای مواصلاتی مطلع شده و اقدامات میدانی خود را برای شناسایی محموله مواد مخدر آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در نهایت پس از حضور مأموران انتظامی و کنترل تردد خودروهای عبوری در محور مورد نظر، کامیون حامل مواد مخدر شناسایی و برای بررسی دقیق‌تر به راننده خودرو دستور ایست صادر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: پس از متوقف شدن خودرو و در بازرسی دقیق از آن، مأموران پلیس مقدار ۲۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار گوجه جاساز شده بود را کشف کردند.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به توقیف خودرو حامل مواد افیونی و دستگیری یک سوداگر مرگ خاطر نشان کرد: مأموران پلیس در سطح استان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 6099381

دیگر خبرها

  • برتری حریف بعدی پرسپولیس برابر تیم ملی جوانان
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای