Web Analytics Made Easy - Statcounter


عباس علی آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که معاون وزیر نیرو می‌گوید «مپنا» با گذشت یک سال از امضای قرارداد ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور هنوز مدل مالی خود را به شرکت دولتی برق حرارتی ارائه نکرده است، گفت: چطور هنوز تأمین مالی نشده است که اولین نیروگاه در حال نصب است؟ بروید از معاون وزیر نیرو بپرسید، اما بنده اعلام می‌کنم که این اقدام انجام شده و اولین نیروگاه در حال نصب است وگر نه قرارداد آن نیز امضا نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:حال باید دُم خروس را بپذیریم یا قسم حضرت عباس را؟ بنابراین از نظر مپنا پروژه ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی هیچ مشکلی ندارد و جلو می‌رود و اولین توربین‌ها در حال نصب است و نزدیک به یک سال است که پروژه مزبور کلید خورده است.

وی افزود: افرادی که این مطالب را مطرح می‌کنند دنبال اهداف خود هستند تا نفع ببرند.

علی آبادی در پاسخ به این سؤال که از این 5 هزار مگاوات چه میزان در حال نصب است، گفت: مپنا در حال حاضر هزار مگاوات آن را در حال نصب دارد و خواستگاه‌های آن نیز بندرعباس و تبریز است.

* مپنا هیچ‌گاه به آستان قدس داده نشده بود

مدیرعامل مپنا در پاسخ به این سؤال که بعد از بازگشت سهام مپنا از آستان قدس به وزارت نیرو هیأت مدیره آن را چه کسانی تشکیل می‌دهند، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به بنده ندارد و بنده مدیرعامل مپنا هستم و هیأت مدیره مپنا، گروه مپنا را حفظ می‌کند و درباره اینکه سهامداران چه کسانی هستند نمی‌توان قطعی نظر داد چنانکه ممکن است توسط یک فرد یا یک گروه یکجا خریداری شود.

وی افزود: مپنا هیچ‌گاه به آستان قدس داده نشده بود و هیچ وقت سهامداری به نام آستان قدس در مپنا نداشته‌ایم چراکه سهامدار مپنا شرکت صبا است که سهام آن حدود 50 درصد برای وزارت نیرو و ساتکاب است.

وی ادامه داد: مابقی سهام یعنی یک مقدار بیشتر از 50 درصد مربوط به مهاب قدس می‌شود و بنابراین کمتر از 50 درصد مربوط به وزارت نیرو و ساتکاب است و مابقی نیز مربوط به آستان‌های حضرت معصومه و حضرت امام رضا می‌شود که اینها سهامداران آن هستند، پس ما طبق قانون تجارت کار می‌کنیم و شرکت مپنا یک شرکت قانون تجاری است و کل این سهام دولت که در مپنا جمع شود، می‌شود صبا که 47 درصد سهام مپنا است به اضافه وزارت نیرو و مابقی هم کارکنان مپنا و مردم هستند.

علی‌آبادی ادامه داد: نه وزارت کشور، نه وزارت راه و شهرسازی و نه وزارت کار و امور اجتماعی یک سهم کوچک هم در این موضوع ندارند.

*قرارداد ساخت نیروگاه با یونیت ترکیه اشتباه است

علی‌آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا یونیت ترکیه با مپنا مذاکره است، گفت: یونیت ترکیه یک بار با مپنا مذاکره کرد البته ما هنوز نمی‌دانیم که این شرکت ترکیه‌ای چه اقدامی دارد انجام می‌دهد و این موضوع را باید از مقامات وزارت نیرو سؤال کنید.

وی افزود: اما از لحاظ بنده قرارداد ساخت نیروگاه با یونیت ترکیه اشتباه است.

*وزارتبه قیافه بنده نمی‌خورد

علی‌آبادی در پاسخ به این سال که هر 4 سال یک بار بحث وزیر نیرو شدن او مطرح می‌شود و هر بار نیز کنار گذاشته می‌شود، آیا این موضوع در دولت دوازدهم باز هم به او پیشنهاد شده است، گفت: به قیافه بنده وزارت نیرو نمی‌خورد، اما به هر حال بنده یک سرباز کوچک هستم و افتخار می‌کنم که اگر توفیق هر کاری بدهند انجام می‌دهم.

وی افزود: به هر حال از بنده بهتر بسیار زیاد است.

انتهای پیام/


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد