Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ارتقای نظام آموزشی در گرو دانش افزایی معلمان و مدرسان است و به روز رسانی اطلاعات و آگاهی های آموزش دهندگان بایستی با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آموزش و پرورش استان مرکزی، شهریار فولادوند اظهار داشت:در یک نظام آموزشی پویا، همه ارکان تاثیرگذار بر تربیت و مقدمه تربیت در آموزش باید فعال و پویا باشند و در راستایجریان یادگیری و یاددهی موثر و موفقبه روز عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در موضوع یادگیری و یاددهی و جریان آموزش و تربیت، ارکان فراوانی دخیل هستند و هرکدام به تناسب درجه اهمیت بر پیشرفت و عدم موفقیت تاثیر می‌گذارند.

مدیرکل آموزش پرورش استان مرکزی تصریح کرد: همه ما آگاه هستیم در کنار مقام معلم، فضا و تجهیزات آموزشی، منابع و محتواهای درسی بر موفقیت یک آموزشتاثیرمی‌گذارند.

فولادوند اضافه کرد: اگر بخواهیم ارکان موثرآموزش را احصا کنیم و میزان تاثیرگذاری آن را بر موفقیت انتقال مفاهیم ارزیابی کنیمموثرترینموضوعمعلم است که می خواهد مفاهیم و مطالب رابه مخاطب منتقل کند.

وی عنوان کرد: مجموعه های آموزشی چه در حوزه آموزشی عمومی و چه در حوزه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها به دنبال این موضوع هستند کهدانش افزایی معلمان را به عنوان مهمترین عنصر در فرآیند تربیت در آموزشاز خود دور نکنند و همیشه به عنوان یک موضوع جدی به بحث دانش افزایی معلمان توجه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در آموزش و پرورش برای به روز نگه‌داشتن اطلاعات مدرسانجایگاه‌های متفاوتی در سیستم دارا هستیم، حوزه‌گروه‌هایآموزشی به‌صورت مستمر، جریانی و لحظه‌ای باید بر دانش معلمین احاطه داشته باشند و کمک کنند این دانش به روز شود و هرگز معلماز علومروز دنیا عقب نماند.

فولادوند خاطر نشان کرد:فراتر ار آنچه درمجموعه آموزش پرورش برای دانش افزایی معلمان دنبال می‌شودتشکل‌های خودجوشی است که همکارانفارغ از اتکا به منابع دولتی طراحی می‌کنند و موفقیت های آن ها کمتر از فعالیت سیستمی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در مجموعه آموزش و پرورش از گروه‌های آموزشی و حوزه ضمن خدمت برای به‌روز کردن اطلاعات همکاران بهره بردهو در کنار آن از تشکل‌های غیردولتی همکاران که عزم جدی در حمایت از آنها داریم استفاده می‌کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز و اولیا در کشور داریم و بخش اعظمی از جامعه متأثر از نظام تعلیم و تربیت است و این امر وظیفه خبرنگاران است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه سربلندی ایران عزیزمان در تربیت و ریشه تربیت را می‌توانیم در معلمان جستجو کنیم، ضمن تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت مرتضی مطهری، تصریح کرد: مرتضی مطهری معلم انقلاب بود و در سایه روشنگری بینش و قدرت معلمی و مفاهیم انقلاب در اختیار جوانان قرار گرفت و از آموزه‌های ایشان هنوز بهره‌مند می‌شویم.

وی معلمی را مسئولیت سنگینی دانست، ابراز کرد: این شغل را با سایر مشاغل نمی‌توان مقایسه کرد، معلمی عشق است، شغل نیست.

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۸۰ هزار نفر پرسنل کنونی دارد که در نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در بخش آموزش فعال هستند و کانون و اجتماع معلمان است.

سخنگوی آموزش و پرورش ابراز کرد: اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه گرانی است که باید سعی در حفظ آن کنیم و در گرو این سرمایه امنیت برای کشورمان بیافرینم.

وی افزود: انتخاب معلم نمومنه یک حرکت  نمادین است.این اتفاق یک قدر مطلق دقیق نیست، بلکه نسبی است و توانمندی‌هایی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نحوه شناسایی معلم اینگونه نیست که خود را کاندیدا کنند بلکه از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و اولیا طرح نویی راه‌اندازی شد، زیرا بسیاری از معلمان از این کار معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما امسال این شناسایی به شکلی رقم خورد و ما به ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا ۹۳ هزار معلم در سطح مدرسه به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است