Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:08:36 GMT

قراداد توتال خلاف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۲۲۷۶۸

قراداد توتال خلاف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است

شمیرانات- امام جمعه شمیرانات گفت: نتیجه جلسات اقتصاد مقاومتی قرارداد نفتی توتال شد که این قرارداد خلاف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شمیرانات با اشاره به یکی از مشکلات جامعه امروز، گفت: یکی از مشکلاتی که متأسفانه جامعۀ ما و هم‌چنان نظام مدیریتی و نظارتی ما با آن مواجه است، امری است که می‌توانیم نام آن را «سهل‌انگاری» بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: «سهل‌انگاری» یعنی سرسری‌گرفتن و ساده‌گیری و جدی‌نگرفتن و مهم تلقی‌نکردن مسائل، اما معنای دقیق جامعه‌شناختی آن معادل «بی‌مسئولیتی» است.

امام جمعه شمیرانات افزود: سهل انگاری عارضه‌ای است که متأسفانۀ بیشتر جامعۀ ما را فراگرفته است.

لواسانی اضافه کرد: سال‌ها است، دربارۀ مشکلات اقتصادی کشور بحث شده، همه هم آن را تصدیق می‌کنند، راه‌حل برون‌رفت هم تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» بیان شده و سیاست‌های کلی آن هم تصویب و ابلاغ شده است و هزاران ساعت جلسه و همایش و صدها کمیته و کمیسیون و کارگروه به این منظور تشکیل شده است اما نتیجۀ عملی آن چه شد، اگر بگوییم هیچ! شاید به خودمان بربخورد، اما مثل این است که هیچ نتیجۀ عملی برای مردم و در زندگی مردم نداشته است.

وی گفت: بله نتیجه این شد که ما در مهم‌ترین قرارداد نفتی رفتیم با شرکت «توتال» قرارداد بستیم که گذشته از مشکلات ماهوی که این قرارداد دارد، کاملاً خلاف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه شمیرانات بیان کرد: همۀ استدلال‌های آقایان را که جمع کنیم دو استدلال عمده می شود، که نخست سرمایه‌گذاری و دوم ورود تکنولوژی است و این در حالی است که وزارت نفت اگر سهل‌انگار و بی‌مسئول نباشد، هزاران میلیارد نقدینگی داخلی است که می‌تواند با مدیریت درست پیمان‌کارها به کار بگیرد و بخش عمدۀ چرخۀ اقتصاد کشور را هم راه بیاندازد.

لواسانی اظهار کرد: بعد از سال‌ها نیز خواهیم دید که خبری از تکنولوژی هم نیست و دانشمندانی که توانستند، انرژی هسته‌ای را بومی کنند، می‌توانند، تکنولوژِی استخراج نفت و گاز را با هزینه‌ای به مراتب کم‌تر بومی کنند، این‌ موضوعات همگی سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی است که گریبان بزرگ‌ترین وزارت‌خانۀ اقتصادی ما را گرفته که کاملاً خلاف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند.

عدالت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و مشکل مدیریت

وی در خصوص عدالت اجتماعی اضافه کرد: یکی از مبانی محکم و غیرقابل خدشۀ نظام اسلامی لزوم برقرار عدالت اجتماعی است، عدالت اجتماعی در جامعۀ ما تحقق پیدا کرده است و یا برعکس روزبه‌روز بر معضلات جدی اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و فقر و فاصلۀ طبقاتی و اشرافیت اضافه شده است.

امام جمعه شمیرانات ادامه داد: آخرین آمار دولتی نشان می دهد، ۳۳ درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند، علت این امر بی‌مسئولیتی و سهل‌انگاری متولیان امر است که فقط دل‌شان را به حرف خوش کرده‌اند، اگر مدیریت کشور به تعبیر رهبری عزیز ما «ویروسی» نباشد و ابتکار و هدایت در آن باشد، ما باید سال به سال از حجم مشکلات‌مان کاهش یابد، اما متأسفانه دشمن، هم دشمن درون و هم دشمن بیرون، توانسته در نرم‌افزار مدیریت ما نفوذ کند و آن را ویروسی کند.

لواسانی ادامه داد: اندیشۀ مدیریتی که ویروسی شد، «نمی‌توانیم» اصل مسلم مدیریتی می‌شود و دیگر خبری از ابتکار نیست و هیچ‌گاه به سراغ ظرفیت‌های کشور به ویژه استفاده از «ظرفیت‌های مغفول‌ماندۀ کشور» نخواهد رفت و دنبال نسخۀ بیرونی است یا باری به هرجهت است تا چند سال مقام و مسئولیت را طی ‌کند و اگر تقوا هم نباشد که مسئولیت را طعمه می‌کند تا کیسۀ خود و اطرافیان خود را از بیت المال مسلمانان پر کند.

وی بیان کرد: ما باید همگی‌ در هر کار و مسئولیتی که هستیم، از یک کارگر ساده تا کاسب، کشاورز، زنان خانه‌دار، کارمند، مسئولان دولتی، شهرداران و اعضای شوراهای شهر، آقایان روحانیون و علماء، معلمان، اساتید و خلاصه همۀ ما باید حواس‌مان جمع باشد، محاسبه و مراقبه داشته باشیم و در هر کاری که هستیم، مسئولیت آن کار را هم بپذیریم، و بدانیم که اگر ما سهل‌انگار باشیم، خداوند متعال حواسش به ما جمع است، و روزی از ما حساب می‌کشد؛سهل‌انگاری‌ها و بی‌مسئولیت‌های ما حسابرسی می‌شودو این خیلی برای ما سخت خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

امام جمعه کیش با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شود، گفت: امروز کشور نیاز به یک حماسه اقتصادی دارد که لازمه آن اعتقاد عملی به اقتصادی مقاومتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مشارکت مردم در توسعه اقتصادی ، افزود: هرجا مردم حضور داشتند، موفقیت به بهترین شکل میسر شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله اقتصادی به خط مقدم جبهه جهاد تبدیل شده، افزود: مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد در دستور کار قرار دهند و باید از توانمندی مردم و بخش خصوصی در انجام امور بهره گیرند.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز کارگر و روز معلم و با بیان اینکه هر دو این قشر نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی این جامعه دارند، گفت: مسوولان باید سعی کنند تا مشکلات کارگران و معلمان به حداقل برسد .

حجت‌الاسلام بی‌نیاز روز دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت ملی ایرانیان می‌باشد که دشمنان همواره سعی در تغییر و تحریف آن داشتند که هیچگاه در دستبابی به اهداف شومشان موفق نبودند.

وی هفتم اردیبهشت روز حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهبود وضعیت جاده‌های کشور و صنعت خودروسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است