Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه مشهد دفاع از ارزش‌ها و حجاب را یک وظیفه صرفا حکومتی ندانست و گفت: اصل دفاع از حجاب متوجه جبهه انقلاب است؛ جبهه انقلاب جبهه فراگیر همه مردم و مسلمانان و مومنان است، بنابراین دفاع از حجاب وظیفه همه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، با یادآوری این نکته که امروز مصادف با سالروز همبستگی مردم با ولایت و رهبری در سال 78، است، گفت: در 18 تیر ماه سال 78 جمعی با همراهی جریان استکبار اقدام به ایجاد توطئه‌ای در کشور کردند که خوشبختانه مردم هوشمند ایران اسلامی با حرکتی عظیم در 23 تیر ماه پاسخ آنان را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین 23 تیرماه سالروز واقعه گوهرشاد نیز است که منجر به کشته شدن مومنان و بندگان خاص خداوند توسط رضا خان ملعون شد که حدود دو تا پنج هزار نفر در این واقع کشته شدند.

وی اضافه کرد: شناختی که از جریان انقلاب در جامعه خودمان بدست می‌آوریم در قالب چند اصل است، اصل اول اصل استکبارستیزی است که در حال توسعه آن هستیم و در سیاست خارجی باید استکبارستیزی سرلوحه سیاست خارجی ما قرار گیرد.

آیت الله علم الهدی در ادامه به مقایسه دو واقعه تیر 78 و قیام گوهرشاد پرداخت و ابراز داشت: زمانیکه این دو جریان را کنار هم می‌گذاریم و کیفیت این دو جریان را با هم مقایسه می‌کنیم از این تحلیل به نتیجه‌ای می‌رسیم و آن نتیجه، شناخت جبهه انقلاب در این نظام، در این کشور و سرزمین است که جبهه انقلاب، یک جبهه مقاوم، نیرومند، حماسه‌آفرین، در حال پیشرفت، توسعه و فراگیری همه امت اسلام، خوشبختانه مسیر خود را طی می‌کند.

عضو خبرگان رهبری ضمن بیان اینکه مسئله جبهه انقلاب به معنای دوقطبی‌سازی کشور و جامعه نیست، تاکید کرد: جبهه انقلاب، جبهه فراگیر همه مردم و ملت است این‌گونه نیست که در جامعه و کشور ما در مقابل جبهه انقلاب، یک جریان غیرانقلابی یا یک جریان ضد انقلابی بتواند یک جبهه تشکیل دهد.

وی ستیزکنندگان با انقلاب را جریانی بریده از مردم و جامعه دانست و ادامه داد: این‌ افراد به مردم و انقلاب پشت کرده‌اند، جبهه انقلاب، جبهه فراگیری همه جامعه و مردم ما است.

سرآغاز انقلاب اسلامی ایران از 82 سال پیش رقم خورد

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: 82 سال قبل در همین شبستان تبریزی کنار این مکان و ایوان مقصوره و صحن مسجد گوهرشاد این جبهه شروع شد، حدود پنج هزار انسان به خاک و خون کشیده شد، حتی قبرهای آنان هم معلوم نشد، از آن نقطه جبهه انقلاب شروع شد تا امروزی که جبهه انقلاب به‌جایی رسیده که دنیای کفر را مستأصل کرده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه قهرمانان ما با شهادت و ایثار خود تابلوی ایثار را به دوش کشیدند و دشمنان را از مرزهای غربی به عمق عراق و شام برده و در ساحل مدیترانه قرار دادند و این بیانگر استکبارستیزی ما در عرصه نظامی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این موضوع که آزادی موصل ثابت کرد در منطقه آمریکا و اسرائیل جای نفوذ و جولان قدرت ندارند، افزود: چنانچه استکبار آمریکایی قدرت برخورد نظامی داشت به جنگ نیابتی متوسل نمی‌شد و دراین جنگ نیز با این فضاحت شکست نمی‌خورد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: چنانچه ارزش‌های دینی ما در معرض خطر قرار گیرد و دشمن بخواهد با ترویج ولنگاری، سفره دین را از زیر پای جوان‌ها بکشد تا مقاومت آنها را سست کند، جبهه انقلاب قهرمانانه می‌ایستد و از تمام اصول ارزشی دفاع می‌کند.

دفاع از ارزش‌ها، یک وظیفه صرفا حکومتی نیست

وی دفاع از ارزش‌ها و حجاب را یک وظیفه صرفا حکومتی ندانست و افزود: اصل دفاع از حجاب متوجه جبهه انقلاب است؛ جبهه انقلاب جبهه فراگیر همه مردم و مسلمانان و مومنان است، بنابراین دفاع از حجاب وظیفه همه است.

آیت الله علم الهدی گفت: ایستادن پای خیمه ستون نظام یعنی مقام معظم رهبری وظیفه جبهه انقلاب است، نظامی از نظر ما مشروعیت دارد که به امام معصوم(ع) متصل باشد و مسئله رهبری و ولایت، مسئله مشروعیت این نظام است و از این نظر ستون خیمه این نظام، ولایت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

ایسنا/خراسان رضوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد.

سردار علی فدوی امروز، ۵ اردیبهشت در نشست دانشگاهیان حکیم سبزواری با موضوع بررسی ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق در تالار استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی‌بردند و در واقع ما در این عملیات با هم‌پیمانان رژیم منحوس امریکا، انگلیس و فرانسه روبرو بودیم.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خون شهید محمدرضا زاهدی برای جبهه حق با برکت بوده و موجب سرافکندگی و شکست جبهه باطل شد.

وی تصریح کرد: تمامی توانمندی‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه پای کار آمدند تا نگذارند عملیات وعده صادق به نتیجه رسد، اما به لطف خدا و خودباوری سربازان اسلام عظمت بزرگی برای ایران آفریده شد.

سردار فدوی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس آمریکا بارها به طور مستقیم با ما مقابله می‌کرد، گفت: اتصال انقلاب اسلامی ایران به اراده خداوند که وعده پیروزی حق بر باطل را داده است باعث شد استکبار جهانی در صحنه‌های مختلف همچون صحرای طبس خوار و ذلیل شود.

وی در ادامه با اشاره به محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه گفت: اکثر مردم جهان علیه این ظلم و وحشی‌گری علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش در گوشه و کنار جهان تظاهرات کرده‌اند و وعده خدا در مورد فلسطین که همان آزادی قدس شریف است، محقق می‌شود.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توانمندی‌های مادی و دنیایی جبهه باطل تناسبی با جبهه حق ندارد و آنان توانایی‌های بیشتری دارند، افزود: دشمن در تقابل با جبهه حق پیروز نبوده است؛ چراکه خداوند وعده داده و ضمانت کرده که همیشه حزب خدا پیروز بوده و شکست از آن حزب شیطان است.

وی افزود: ستون پنجم دشمن علاوه بر جبهه نظامی در ابعاد دیگر جامعه همچون فرهنگی و اقتصادی حضور دارد و باید با هوشیاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همه دلسوزان نظام نقشه شوم آن‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی نقش بر آب شود.

در پایان این نشست نشان عالی سربداران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه حکیم سبزواری اهداء شد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند