Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان این هفته به مسائل مختلفی از جمله لزوم کار فرهنگی در جامعه برای جلوگیری از حوادثی از جمله قتل آتنا، انتقاد از دولت به دلیل متعهد نبودن وعده های خود در خصوص راه اهن اردبیل، اهمیت نهادی همچون شورای نگهبان در کشور و ... اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما ائمه جمعه استان این هفته به مسائل مختلفی از جمله لزوم کار فرهنگی در جامعه برای جلوگیری از حوادثی از جمله قتل آتنا، انتقاد از دولت به دلیل متعهد نبودن وعده های خود در خصوص راه اهن اردبیل، اهمیت نهادی همچون شورای نگهبان در کشور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کردند.

امام جمعه اردبیل: حادثهقتل آتنا نشان داد خطرات فرهنگی بزرگ در بیخ گوش ماست

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: همه ما از حادثه فرزند معصوم استان، آتنا اصلانی، متاثریم و به خانواده این طفل معصوم و اهالی معظم پارس آباد تسلیت می گوییم. دستگاه قضایی با تمام توان به این موضوع وارد شده و یقین داریم در اسرع وقت قاتل را به عقوبت خود خواهند رساند.
حضرت آیت الله عاملی در این خصوص افزود: از همه ی دلسوزان می خواهیم پیگیری موضوع را به طریق قانونی یعنی دستگاه قضا واگذار کنند. دستگاه قضا در اینگونه امور به طور قطع مماشات ندارد و قطعا با اقدام به موقع دستگاه قضا، بازدارندگی به طور کامل تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: این حادثه و حوادث مشابه آن مثل ماجرای ستایش، نشان می دهد که خطرات فرهنگی بزرگ در بیخ گوش ماست و لذا دولت محترم باید در تنظیم بودجه کشور، اعتبار کافی برای امور فرهنگی قرار دهد که متاسفانه اینگونه نیست. همچنین مجلس و بالخصوص کمیسیون فرهنگی مجلس باید طرح های مهم برای ارتقاء بنیان فرهنگی جامعه داشته باشد و دچار روزمرگی نگردد و باید با کمال تاسف گفت مجلس در این خصوص نمره قبولی ندارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: از خانواده ها هم مصرا میخواهیم از اینگونه حوادث عبرت بگیرند و برای اینکه خانواده های آنها قاتل به جامعه تحویل ندهد، فرزندان خود را با تربیت دینی آشنا سازند. حضور در مساجد و مجالس وعظ و نمازهای جمعه و حضور در مراکز تربیتی از مهمترین عوامل صیانت است.
وی افزود: محرومیت از فرهنگ دینی و آمدن مال حرام به خانه و بازشدن پای فیلم های ماهواره ای از عوامل شکل گیری شخصیت فرد قاتل است که تا حال به چهار قتل اعتراف کرده است و لذت او در قتل انسان های بیگناه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان از صدا وسیما خواست همچنانکه در انتشار این فاجعه حتی از شبکه ملی سنگ تمام گذاشتند و به طور قهری چهره عاطفی و فرهنگی استان به شدت آسیب دید، در پخش قابلیت های عاطفی استان مخصوصا در معرفی چهره عاطفی عشایر استان اهتمام داشته باشند تا عدالت رعایت و حق استان ضایع نشود و غرور مقدس اهالی شکسته نشود.
وی اظهار داشت: این جبران مخصوصا از آن جهت اهمیت دارد که استان ما، استان توریستی است و به عنوان ییلاق ایران شناخته شده است و سالانه نزدیک به 9 میلیون توریست دارد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اعلام کرد: آقای دکتر نوبخت این هفته اعلام کردند راه آهن سراسری به 5 مرکز استان می رود و ماه آینده قطار به کرمانشاه و ارومیه خواهد رسید از اینکه استان اردبیل مغفول مانده و در خصوص راه آهن نسیا منسیا شده از دولت محترم گله مند هستیم.
وی در خاتمه اظهار داشت: در خصوص میزبانی دولت فرانسه برای منافقین همه انتقاد دارند ولی باید گفت این نقطه قوت انقلاب است که دولت های غربی در جستجو برای پیدا کردن اپوزوسیون برای نظام، غیر از منافقین را پیدا نکردند که تا حال هزاران انسان بی گناه را ترور کرده اند. میزبانی اروپا و آمریکا برای منافقین و اخراج آنها از لیست تروریست ها و دعوت آنها از رئیس منافقین در پارلمان اروپا و کنگره آمریکا تحقیر ملت ما نیست بلکه تحقیر خود آنهاست.
حضرت آیت الله عاملی افزود: با تغییر مفهوم تروریسم در قاموس اهریمن جهانی وقوع جنگ و قتل و خون ریزی و تروریسم دولتی در دنیا کاملا طبیعی است.

امام جمعه نیر:

مجوزهای بی رویه استخراج معدن، طبیعت نیر را به نابودی کشانده است

به گزارش نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به تلاش همگانی برای مبارزه با ریزگردها درجنوب کشور گفت: متاسفانه در شهرستان نیر این روند معکوس شده و با این که محیط زیست شهرستان نیر در حال تخریب است ولی همه سکوت کرده اند.

وی با اشاره به وجود ریزگردها در این شهرستان موقع وزش باد اظهار داشت: مجوزهای بی رویه استخراج معدن، طبیعت شهرستان نیر را به نابودی کشانده است و اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد فاجعه زیست محیطی خواهیم بود.

وی افزود: جمعیت شهرستان نیر در آخرین آماری که ارائه شد باز کاهش یافته و اگر تدبیری اندیشیده نشود باز شاهد مهاجرت از شهرستان خواهیم بود و روستاها عملا از سکنه خالی خواهد شد.

حجت الاسلام مقدسی از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری نیر خواست تا در خصوص دادن مجوز استخراج معدن در شهرستان با دقت عمل کرده تا شاهد بروز چنین مشکلات زیست محیطی نشویم.

خطیب جمعه نیر در ادامه با گرامیداشت سالروز تاسیس نهادشورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نبض نظام و ضامن ادامه حیات اسلام است و اگر قانون اساسی را درست تبیین نکند اسلام و نظام به مشکل برخواهد خورد.

وی گفت: امام راحل با تیزبینی کامل شورای نگهبان را برای دوام و بقای اسلام و نظام تاسیس کرد.

امام جمعه نیر درادامه خطبه فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) را تسلیت گفت.

وی با گرامیداشت روز بهزیستی و تقدیر از تلاشگران این عرصه گفت: حل کردن مشکل مومن و معلولی ثوابش در نزد خداوند چندین برابر است.

امام جمعه نیر همچنین به حادثه دلخراش شهرستان پارس آباد اشاره کرد و با محکوم کردن این حادثه و ابراز همدردی با خانواده طفل معصوم گفت: مسئولان قضایی باید چنین افرادی را به اشد مجازات محکوم کرده و وی را در ملاعام به سزای اعمالش برساند.

حجت الاسلام مقدسی گفت: انتظار مردم از مسئولان قضایی این است که قاتل درملاء عام به اشد مجازات برسد تا شاید دیگر شاهد این حوادث ناگواری نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری:

شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است/ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها شهرستان در قالب بانک اطلاعاتی در روز گرمی معرفی شود

به گزارش سیفار، حجت الاسلام و المسلمین یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرمی ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: رحمت الهی شامل حال اشخاصی می شود که از چیزهای حرام اجتناب کند.

وی با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، این شورا را از مهم ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران داتست و گفت: شورای نگهبان نبض اسلام و نهادی مستحکم در دفاع از اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین صفری بیان کرد: نقش مهم شورای نگهبان در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار دارد به گونه‌ای که شورای نگهبان با نگاه انقلابی و قانون مداری مدیریت می‌شود و فصل‌الخطاب است.

خطیب جمعه گرمی با بیان اینکه شورای نگهبان قلب نظام است با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون مداری، کارهای موثری را برای حفاظت از نظام اسلامی انجام داده است خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه شواری نگهبان حفاظت از قانون اساسی است و بر تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع نظارت می‌کند.

خطیب نماز جمعه گرمی وظیفه دیگر این نهاد مقدس را فعالیت چشم‌گیر در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی و ... عنوان کرد و گفت:دشمن همواره این نهاد را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان یک نهاد موثر و سرنوشت ساز است با تقدیراز اعضای این شورا افزود: این نهاد نقش مهمی در حراست از انقلاب اسلامی دارد.

امام جمعه گرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ششم مردادماه سالروز سفرتاریخی رهبرانقلاب اسلامی به گرمی افزود: بهتر است مسئولان شهرستان در کنار گرامیداشت این روز و اجرای برنامه های مختلف ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان در حوزه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در قالب بانک اطلاعاتی و بسته های سرمایه گذاری معرفی کرده و زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان را فراهم آورند.

حجت الاسلام صفری در ادامه با انتقاد از افراط و تفریط برخی از صاحبان کانالهای مجازی اظهار داشت: برخی ها با نادانی و حب و بغض سعی در معرفی چهره زشت و کریه از نقاط مختلف شهرهستند و چشمشان را برروی نقاط مثبت و فعالیتهای انجام شده برای آسایش شهروندان بسته اند.

خطیب جمعه گرمی تصریح کرد: شهر خوب بدون همکاری شهروندان دست نیافتنی است و در این خصوص اهالی باید با ماموران شهرداری در پاکیزه نگه داشتن معابرو محلات همکاری نمایند.

وی در پایان با اشاره به سنگ اندازیها و کج فهمی‌ها و سوءمدیریتهای برخی ازصاحبان قدرت نسبت به لغو خدمات دندانپزشکی رایگان روزانه 30 نفراز بیمه شدگان در درمانگاه تامین اجتماعی گرمی و ارائه این خدمات در شهرستانهای مجاورافزود: جذب دندانپزشک این درمانگاه از سهمیه مناطق محروم برای این شهرستان صورت یافته و بهتر است در این زمینه مسئولان مربوطه با رعایت حق و حقوق بیمه شدگان این شهرستان درصدد توسعه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی در این درمانگاه باشند.

امام جمعه بیله سوار:

کابیه دولت دوازدهم باید در تزار ملت شریف ایران باشد

به گزارش صبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بنیان گذار مذهب و مکتب جعفری به تشریح روایتی از آن امام پرداخت و با بیان اینکه غرق شدن در مسائل مادی موجب غفلت از ایمان و اخرت انسانها خواهد شد اظهار داشت: ایمان عملی بهتر از ایمان زبانی است.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اصول قانون اساسی است امروز مورد غفلت واقع شده و لذا باید در جامعه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با امر به معروف و نهی از منکر به نتیجه رسید گفت: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند مرده، بین زنده ها هستند.

خطیب نماز جمعه بیله سوار گفت: برای نهادینه شدن عفاف و حجاب و برای دفاع از این فرهنگ باید مسئولان مربوطه نیز تلاش گسترده داشته باشند.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی جبهه مقاومت در موصل عراق اشاره کرد و گفت: فتح موصل شبیه آزادی خرمشهر بود و در حقیقت به خلافت خود ساخته داعش پایان داد.

وی عنوان کرد: کابینه دولت دوازدهم باید در تزار ملت شریف ایران باشد و باید افرادی که به عنوان وزیر در کابینه معرفی می شوند پاک دست و فراجناحی باشند.

وی گفت: در حال حاضر مشکل کشور فساد اداری ، مالیات و بحث گمرک و کم توجهی به اصل 44 است.

حجت الاسلام قیاسی با اشاره به خطرات فضای مجازی در اجتماع افزود: بحث های ورشکستگی بانکها یکی از موضوعاتی بود که در فضای مجازی به ان دامن زده شد و موجب بروز برخی اختلالات در کشور شد.

وی در پایان به حادثه قتل دختر بچه پارس ابادی اشاره کرد و ضمن ادای تسلیت به بازماندگان ان مرحومه از مسئولان خواست از تکرار این گونه حوادث جلوگیری کنند.

امام جمعه خلخال:

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است

به گزارش ازناو ، حجت الاسلام امیر رشتبری با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی و تبریک این سالروز به ملت ایران و دست hندرکاران این نهاد انقلابی گفت: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و در هر برهه از نظام،شورای نگهبان علاوه بر تفسیرقانون اساسی و نظارت برانتخابات به حفظ کشور و نظام کمک کرده است.

امام جمعه خلخال با اشاره به اینکه مطالبه گری وظیفه مردم و جزو اصلی ترین تکالیف آنهااست گفت: دولت نباید با برجسته کردن مسائل فرعی وحاشیه ای مسائل اصلی مملکت را در خفا نگه دارد.

رشتبری گفت: هجمه از سوی مسئولین ارشد کشور به نهاد های انقلابی که شبانه روز درخدمت مردم هستند کار صحیحی نیست و دولت باید با شفاف سازی عملکرد خود جوابگو باشد که در حوزه اشتغال، رفع بیکاری، مشکلات جوانان و اقتصاد کشور چه اقداماتی انجام داده است .

وی آزاد سازی موصل را افتخاری بزرگ برای مردم عراق و منطقه توصیف کرد و گفت: این شهر در 24 ساعت با همدستی مزدوران داخلی عراق و حمایت استکبار جهانی به دست داعش اشغال شد و پس از 37 ماه تلاش رزمندگان عراق، نیروهای بسیج مردمی این کشور و فتوای جهاد آیت الله سیستانی دوباره آزاد شد که این پیروزی باعث شد خلافت مزدور و خودخوانده داعش از منطقه پاکسازی شود.

امام جمعه موقت مشگین‌شهر:

ولایت فقیه هویت دینی ملت ایران است

سفیرمشکین، حجت الاسلام عبدالله رضایی امام جمعه موقت مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 23 تیر ماه ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: برخی افراد به بهانه‌های مختلف از جمله گرمای تابستان حجاب را کنار زده و این امر موجب شده است که جامعه با بحران فرهنگی مواجه شود.

وی تاکید کرد: انسان‌های متمرد که قانون جمهوری اسلامی ایران را نقض می‌کنند باید طبق قانون با انها برخورد شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به حادثه تلخ در پارس‌آباد گفت: قاتل این کودک از نیازهای دنیوی کم و کاستی نداشت اما برخی از جریانات همچون وضعیت ظاهری برخی زنان و دختران در جامعه موجب شده است در مناطق مختلف کشور و استان افرادی گمراه شده و نتیجه آن جنایاتی است که در برخی از مناطق صورت می‌گیرد.

وی در سخنانی دیگر با اشاره به 23 تیر ماه سالروز حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان نظام و رهبری گفت: در سال 78 در چنین روزی دشمن توطئه‌ای کرده و به ارکان امنیتی و برخی از دانشگاه‌های این کشور نفوذ کرد و با پرورش افرادی ارکان نظام را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: ولایت فقیه هویت دینی ملت ایران است و هر کس به این جایگاه دست درازی کند در واقع به هویت دینی این کشور اهانت کرده است لذا ملت ایران در روز 23 تیر ماه همچون 9 دی با حضور در صحنه حماسه آفریدند.

امام جمعه موقت مشگین‌شهر گفت: در آن زمان حسن روحانی ریاست شورای عالی امنیت ملی کشور را بر عهده داشت و با حضور در پشت تریبون عاملین این حرکت شوم را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: بعد از 10 سال در سال 88 فتنه‌ای دیگر و شدیدتر از فتنه 78 در این کشور روی کار آمد اما در سال 88 با وجود اینکه دشمن شدیدتر از فتنه 78 وارد عمل شده بود متاسفانه خبری از سخنرانی‌ها و اظهار نظری که این فتنه را محکوم کند صورت نگرفت و از روی بی بصیرتی به جای محکومیت عوامل فتنه خواستار آزادی فتنه گران شدند و وزارتخانه‌ها را در اختیار عوامل فتنه قرار دادند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور، با اعلام این خبر گفت: به منظور تدقیق نقطه‌نظرات سیاستی درباره زبان و ادبیات فارسی، جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور به تحلیل داده‌ها و گزاره‌های سیاستی در این حوزه اختصاص یافته است.

مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور افزود: در گزارش "درآمدی بر سیاست‌گذاری زبان و ادبیات فارسی" به مساله سیاست‌گذاری زبانی در گستره ملی و فراملی پرداخته شده است.

اصغری گفت: این گزارش در تلاش است تا با نگاهی آسیب‌شناسانه به سیاست‌پژوهی در این عرصه بپردازد و ضمن تلاش برای اجتناب از بزرگنمایی و اسطوره‌پردازی، نگاهی واقع‌بینانه به مساله زبان داشته باشد.

وی افزود: داده‌ها نشان می‌دهد که اکثریت ایرانیان ارتباط چندانی با شعر و ادبیات فارسی ندارند و بیش از دو سوم از افراد بالای ۱۸ سال، هیچ برنامه‌ای برای خواندن شعر و ادبیات فارسی ندارند. همچنین چیزی حدود یک سوم از مردم در تعاملات و گفتگو‌های روزمره مجازی از شعر و ضرب‌المثل فارسی استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز رصد گفت: بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی ملی، بیش از ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند، این درحالی‌ست که تنها ۱۴ درصد از مردم ایران شاهنامه دارند؛ این نشان از جایگاه بالاتر شعر و اندیشه حافظ در فرهنگ عمومی ایرانیان دارد.

اصغری افزود: در این گزارش رصدی، به پیشینه سیاست‌گذاری زبان فارسی در ایران، بازیگران و اسناد سیاستی این حوزه، تجربیات جهانی و سیاست‌گذاری در کشور‌های دیگر، آسیب‌شناسی سیاست‌های زبانی جمهوری اسلامی و در نهایت ارائه سرفصل‌هایی برای ارتقاء و اصلاح سیاست‌های ملی و فراملی در حوزه زبان و ادبیات فارسی پرداخته شده است.

دیگر خبرها

  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود