Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت کرمان: دشمنان حتی از نام افتخار بزرگ جهان اسلام «سردار سلیمانی» می هراسند

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر کرمان در محل مصلی امام علی(ع) گفت:حجاب به زن مسلمان زیبایی می‌دهد و اسلام به حفظ حجاب توسط زنان مسلمان تاکید دارد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به آیه 59 سوره احزاب ابراز کرد: خداوند در این سوره با صراحت می‌فرماید کهای پیامبر به همراهانت، زنانت و دخترانت و زن‌های مومنه و مسلمان در جامعه اسلامی امر کنکاملا بدن خود را بپوشانند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر اسلام امر به حجاب و پوشش کرده است در جهت خیر و صلاح زنان جامعه اسلامی است، ابراز کرد: زنان جامعه اسلامی در حوزه حجاب، نباید سهل‌انگاری کنند و باید رد این موضوع دقت کامل داشته باشند.

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده ضمن اشاره به اینکه خداوند در آیه 31 سوره نور نیز مرد و زن مسلمان را به فرو‌انداختن چشم در مقابل زن و مرد نا‌محرم امر می‌کند خاطر‌نشان کرد: دلیل اصلی این است که از ارتکاب گناه در جامعه جلوگیری شود و همان حسی که در وجود مرد در برابر نگاه به نامحرم هست در زن نیز وجود دارد.

وی افزود: با این همه آیات و روایات چگونه یک زن بی‌حجاب، بد‌حجاب و با آرایش کامل وارد جامعه می‌شود و در حالی که بدنش برای مرد نا‌محرم جاذبه داردمی‌گویند گناهی نمی‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه بعضی‌ها با همان لباس و پوشش هم اقدام به خود‌نمایی می‌کنند گفت: پوشش زن مسلمان نباید باعث ارتکاب گناه در جامعه شود.

امام جمعه موقت کرمان با انتقاد از برخی برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرد: در برنامه‌های تلویزیونی هم دیده می‌شود که یک مجری زن برای هر برنامه در روز لباس جدید می‌پوشد و این موضوع با نظافت و تمیز بودن تفاوت دارد و تلویزیون نباید مروج جذابیت زنان باشد.

وی با اشاره به اینکه عفاف نتیجه حیا و پوششی است که شرع اسلام تاکید کرده است تصریح کرد: عفاف است که پاکدامنی را به‌دنبال دارد و نباید بی‌بند وباری را در جامعه ترویج داد.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه روز تحلیف رئیس جمهور و آغاز به‌کار دولت جدید نزدیک است گفت: دولت از 14 مرداد‌ماه با تنفیذ رهبری رسما کار خود را در کشور آغاز می‌کند و باید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در زمان تبلبغات انتخاباتی قول اشتغال 900 هزار نفری در سال را داده‌ است، افزود: برای تحقق این موضوع انتخاب وزرا باید با روحیه جهادی و انقلابی انجام شود و نیاز امروز کشور هم همین است.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه متاسفانه 90 درصد از بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود که باید اصلاح شود اظهار‌ داشت: با 10 درصد بودجه نمی‌شود کار عمرانی انجام داد.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه آزادسازی موصل باعث خوشحالی مردم و مسلمانان شد گفت: مردم این منطقه سال‌ها سختی‌های زیادی را متحمل شدند و به یاری خداوند موصل آزاد شد.

وی در پایان با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریست‌ها خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی به یک افتخار بزرگ مسلمانان در جهان شده و دشمنان حتی از نام او هراسانند.

امام جمعه آسمینون منوجان:ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی خط قرمز مردم است/شورای نگهبان دیده بان اصلی و حافظ اسلام و انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک در خطبه های نماز جمعه (۲۳ تیرماه ۱۳۹۶) بخش آسمینون منوجان گفت : شورای نگهبان دیده بان اصلی و حافظ اسلام و انقلاب است.

خطیبجمعه بخش آسمینون در ادامه ،افزود :شورای نگهبان مانع این است که نظام اسلامی از خط دین و اسلام و همچنین از خط قانون اساسی منحرف شود.

وی بیان کرد: شورای نگهبان دو وظیفه اساسی و سنگین و خظیر را بر عهده دارد اول اینکه وظیفه تشخیص موافقت قوانین مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی را برعهده دارد و در مرحله دوم تفسیر قانون اساسی در جایی که اصلی از اصول قانون اساسی به دلیلی مورد ابهام قرار می گیرد نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است و اعتبار نظر شورای نگهبان هم وزن اعتبار اصل قانون اساسی است.


رضا احمدی نیک تاکید کرد:کسانی که به شورای نگهبان در برخی مقاطع و زمان ها هجمه می آورند و توهین می کنند در واقع این کار خیانت به نظام اسلامی است و به طور قطع و حتم منافعی دارند که شورای محترم نگهبان را مانع رسیدن خود به منافع و مطامع شخصی می بینند.


احمدی نیک با اشاره تشکیل کابینه دوازدهم در هفته های پیش رو نکاتی همچون انتخاب وزرا در تراز جمهوری اسلامی ، توکل به خدا و اعتقاد و اعتماد به وعده های الهی ، دشمن شناسی ،پرهیز از اختلاف که از مهم ترین فرامین الهی در قرآن کریم است ،استفاده از ظرفیت های داخلی و همت بلند با انگیزه خدمت را یادآوریکرد.


امام جمعه آسمینون با اشاره به فتنه های ۷۸ و ۸۸ خاطر نشان کرد: ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی خط قرمز مردم است و پیوند مردم با ولایت و نظام ناگسستنی است و هر فتنه ای در مقابل نظامِ برخوردار از ملت و مردم هوشیار ،ناکام است و دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.


خطیب جمعه آسمینون با تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) تاکیدکرد: سیره عملی آن امام (ع) را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم و شیعه واقعی آن حضرت باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک تصریح کرد: در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) بخش آسمینون و شهر نودژ میزبان پیکر پاک سه تن از شهدای گمنام خواهد بود لذا از عموم مردم ولایت مدار پنج گنج جنوب کرمان به ویژه مردم ولایت مدار ، فهیم و شهید پرور شهرستان منوجان و بخش آسمینون برای حضور باشکوه در مراسم تشییع و تدفین این شهداء دعوت بعمل می آورم.

امام جمعه کهنوج:غیرت به معنای مرزبانی و عکس العمل در دفاع است

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج پس از حمد و ثنای الهی و سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام و بیان حدیثی از امیر المؤمنین (ع) خود و نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش نمودند.

وی بیان داشت:اگر بخواهیم تعریف ساده ای از غیرت داشته باشیم غیرت به معنای مرزبانی و عکس العمل در دفاع است.

امام جمعه کهنوج افزود:چیزهایی را انسان دوست دارد و برایش ارزش دارد اگر کسی متعرض به آن ارزش ها شد انسان تغییر کند، موضع بگیرد عکس العمل نشان بدهد این غیرت می شود.

وی گفت:اما اقسام غیرتگاهی غیرت دینی است انسان نسبت به توهین به ارزش های دینی عکس العمل نشان دهد اگر حریم های دین را بشکنند ارزش ها از بین ببرند غیرت دینی آنها بجوش بیاید و مقابله کند.

خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد:اگر بخواهیم تعریف ساده ای از غیرت داشته باشیم غیرت به معنای مرزبانی و عکس العمل در دفاع است.

افشارمنش گفت:غیرت یک خاصیت فطری است و خداوند آن را در وجود همه مردها قرار داده است که نسبت به ناموس حساسیت داشته باشند اما وقتی گناه زیاد شد کم کم این خاصیت فطری رنگ می بازد خدای نکرده مرد به جایی می رسد که حتی خودش به همسرش دستور می دهد نبست به آرایش خاص در این موارد نمی شود گفت مرد غیرت ندارد بلکه غیرت مرد زیر پرده معاصی که مرتکب شده دفن شده است.

وی ابراز داشت:از دیدگاه اسلام ارتباط میان زن و مرد فی نفسه ممنوعیتی ندارد اما حدود الهی باید رعایت شود اگر خدایی نکرده این ارتباطات ناسالم بود باعث می شود کانون خانواده از هم بپاشد یکی از اموری که شبکه های ماهواره ای ترویج می کنند همین امر است.

امام جمعه سیرجان:تعامل نباید استقلال و عزت ملت ایران را زیر سؤال ببرد/ملت بصیر ایران هرگز نمی‌خواهد زیر یوغ آمریکا و غربی باشد

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار داشت: روابط و مناسبات و تعامل با کشورها و جهان بسیار خوب است، اما تعامل نباید استقلال و عزت ملت ایران را زیر سؤال ببرد.

وی گفت: از دولت درخواست می‌کنیم در قراردادهای نفتی با مجلس شورای اسلامی مشورت کنند به ویژه قرارداد نفتی توتال خوب است مردم را در جریان بگذارند و شفاف‌سازی کنند و متوجه باشند که مسؤولان خادم مردم هستند و وظیفه خادم مردم حداقل این است با زبان ارباب صفتی با مردم سخن نگویند و مردم از برنامه‌ها و طرح‌های مختلف اطلاعات داشته باشند.

حسینی شفافیت و یکرنگی مسؤولان با مردم را موجب موفقیت بیشتر عنوان کرد و افزود: با زبان نرم و شفاف با مردم سخن گویند و قدردان خون شهدا باشند و بدانیم هرچه داریم از شهدا و فداکاری و ایثارگری آنها است و مبادا عظمت خون شهدا را دست کم بگیریم.

وی گفت: آزادسازی موصل در امنیت منطقه نقش مهمی را دارد و با این موفقیت بزرگ نه تنها داعش شکست خورد و منهدم شد، بلکه آمریکا و عربستان هم شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند.

حسینی به حضور 12 شهید گمنام روز سه‌شنبه آینده در سیرجان اشاره کرد و بیان داشت: حضور پرشور مردم را در تشییع پیکر این شهدا داریم و سیرجان محل آرامگاه و زیارتگاه دو تن از این شهدا در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) یعنی روز پنجشنبه آینده خواهد بود که بازهم با حضور گسترده مردم تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

امام جمعه سیرجان اضافه کرد: قدردان خون شهدا باشیم که اگر فداکاری و ایثارو از جان گذشتگی آنها نبود، استقلال و امنیت و اقتداری برای جمهوری اسلامی و ملت ایران نبود و باید راه و روش و یاد شهداء در راس امور باشد تا امنیت، استقلال و اقتدار حفظ شود.

خطیب جمعه سیرجان به 18 تیر سال 78 اشاره کرد و گفت: در این روز منافقان دست پرورده آمریکا غائله کوی دانشگاه را به وجود آوردند تا برای نظام اسلامی مشکل درست کنند، اما شکست خوردند و کسانی که این فتنه را رهبری می‌کردند امروزدر دامان غرب هستند و علیه نظام اسلامی توطئه می‌کنند و حرف می‌زنند و همین افراد و پیروان آنها فتنه 88 را به وجود آوردند و درس نگرفتند که باید بدانند ملت بصیر ایران هرگز نمی‌خواهد زیر یوغ آمریکا و غربی باشد که امروز از کشتار ملت‌ها و ظلم و جنایات به مسلمانان هیچ فروگذاری و کوتاهی نمی‌کند.

حسینی با ابراز امیدواری برای از بین رفتن ظلم و ستم به مردم یمن، بحرین و سوریه و پیروزی شان در مصاف با ظالمان عنوان کرد: آمریکا و نوکرانش و آل سعود می‌دانند این ملت‌ها تسلیم این جنایتکاران نخواهند شد، اما همچنان به ظلم و جنایت خود ادامه می‌دهند و هیچ منادی حقوق بشری سازمان‌های بین‌المللی هم مقابله با این جنایات نمی‌کند در صورتی می‌دانند شکست با آمریکا و استبار جهانی است.

امام جمعه ریگان:جوانمردی جبهه مقاومت فتنه داعش را کنترل کرد/مردم بصیر درفتنه ها عرصه را برضد انقلاب تنگ کردند

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اشاره داشت به فتنه سال ۸۸ و اظهار داشت:عده ای معترض بودند به انتخابات. ضد انقلاب وارد صحنه شدو برخی هم همراهی کردند که آن فتنه سبز بزرگ سال ۸۸ به وجود آمد و آن هم با بصیرت مردم در ۹ دی خنثی شد.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:هر جا فتنه ای به پا شده است مردم جلودار بوده اند آن بصیرت و آن روحیه انقلابی مردم و آن فرماندهی که رهبر عظیم الشان انقلاب داشته است منجر شد که مردم هوشیار شوند به صحنه بیابند و عرصه را برای ضد انقلاب تنگ کنند و مشت محکمی به دهان آنها بزنند.

وی اشاره داشت به روز بهزیستی و بیان داشت: پرداخت هزینه های درمانی برای مددجویان سازمان بهزیستی یکی از الویت های دست اول مسئولین مربوطه است و مردم هم باید در این امر خیر شریک باشند.

رنجبر ماهانی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای محترم نگهبان،تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب در یک جمله ای می فرمایند، قانون اساسی ستون فقرات نظام و سلسله اعصاب نظام است؛ و شورای نگهبان نمی گذارد و مانع می شود که نظام اسلامی از خط دین و اسلام و خط قانون اساسی منحرف شود و چنین دستگاهی که این همه اهمیت دارد باید ابهت، اقتدار ،تکریم و حرمتش حفظ شود.

امام جمعه ریگان عنوان کرد:آتش فتنه داعش و تکفیر با هدایت سران کفر؛ آمریکا ، اسرائیل و روباه پیر انگلیس انجام و انواع و اقسام ستم ها ، چپاول ها ، تجاوزها و خونریزی ها را انجام می دهند.

رنجبر ماهانی خاطر نشان کرد:فتنه داعش اگر با مقاومت، ایستادگی و جوانمردی جبهه مقاومت در خارج از مرزها و به فرماندهی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی مهار و کنترل نمی شد اکنون ما می بایست شاهد خطر داعش در نظام جمهوری اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد:امروز مقاومت دو ملت عراق و سوریه در برابر توطئه شوم استکبار قابل ستودن است.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه آزادی شهر موصل از چنگال داعش جنایتکار و وحشی پیام هایی دارد،افزود: یکی از پیام های آزادی شهر موصل عراق ختم خلافت خود خوانده داعش است. دومین ثمره آزادی موصل ختم تجزیه طلبانه آمریکا در منطقه است که به دنبال تجزیه عراق و کشورهای اسلامی بوده است و سومین ثمره آزادی موصل وحدت بین نیروها و اقوام و مذاهب است و امیدواریم که با آزادی شهر موصل دیگر شهرها و مناطق تحت اشغال داعش کانون امنیت و آرامش را برای مردم عراق و منطقه رقم بزند .

رنجبر ماهانی اشاره داشت به مشکلات شهرستان و بیان داشت: متاسفانه ما در مناطق کوهستانی راه و جاده مناسب نداریم. در برخی موارد تا رسیدن بیمار به مراکز درمانی و بهداشتی به علت نداشتن راه و جاده این بیمار منجر به فوت شده است که مسئولین باید توجه داشته باشند که زیرساخت های شهرستان در الویت اول کاری مسئولین باشد که همین طور هم هست.

وی ادامه داد:ما باید عشایر را تقویت کنیم ،اگر عشایر فراموش شوند از کوهستان به شهر هجرت کنند حتی امنیت استان ما در معرض خطر است.

امام جمعه ریگان عنوان کرد:مشکل شهرستان با توجه به شدت گرمای شهرستان و گرمازدگی هنوز متاسفانه معضل تعرفه های برق حل نشده است،نماینده محترم نزدیک به ۹ ماه پیگیر است .مسئولین استانی و کشوری دست یاری به سوی مردم شهرستان ریگان دراز کنند و این مشکل را حل کنند.

رنجبر ماهانی عنوان کرد:چند روز گذشته در سانحه تصادف ۶ نفر از همشهریان عزیزمان جان خود را از دست دادند که به خانواده های آنها تسلیت عرض می کنیم.

وی افزود:برخی از مسئولین برای فرار از مسئولیت سنگین گفته اند که آقای امام جمعه گفته است که لاین هم جوار محور ریگان – شریک آباد را ببندید ما هم جاده را بستیم و اگر جاده باز بود این اتفاق نمی افتاد پس نتیجه اش این است که شخص امام جمعه مقصر است در این حادثه؟!

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:در چهار نوبت به آقایون تذکر دادم این جاده قتلگاه نشود. در این محور حتی حادثه برای بنده هم اتفاق افتاد.

رنجبر ماهانی افزود:با فرمانده پلیس راه شهرستان صحبت کردم گفتند ما مجوز باز کردن این جاده را ندادیم آقایان خودشان باز کردندو باید از ما تائیدیه می گرفتند. با فرمانده پلیس راه استان تماس تلفنی داشتم که که آقا این جاده خطرناک است و مشکل ساز می شود و تذکر بدهید.

امام جمعه ریگان تصریح کرد:حتی کار به دادگاه کشیده شد و فرمانده محترم پلیس راه شهرستان شکوائیه به دادگاه شهرستان داد که تا معایب و نواقص جاده برطرف نشود جاده باید مسدود شود.

وی عنوان کرد:در این سانحه تصادف بی عرضگی و بی مسئولیتی شما بود که این ۶ عزیز را از دست دادیم .

رنجبر ماهانی در پایان خاطر نشان کرد:اگر شما این نواقص و ایرادات را برطرف می کردید بعد از چهارماه کار به اینجاها کشیده نمی شد و خداوند انشاءالله این اقایان را از خواب غفلت بیدار کند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

امام جمعه موقت بم:رهبری در کشور به اذن الله و رأی فقهای جامع الشرایط انتخاب می شود

حجت‌الاسلام توکلی امام جمعه موقت شهرستان بم در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این شهر با اشاره به هفته حجاب و عفاف ابراز داشت: مسئله حیا اگر به صورت لغوی بیان شود به معنی شرم از خطا و گناه است و در بحث اصطلاحی یعنی خویشتن داری و پایداری در برابر هر آنچه که با توحید و هرآنچه که با بندگی خدا منافات دارد لذا باید سعی کنیم گوهری فروزانی که خداوند به ما داده است را برای بندگی استفاده کنیم.

وی افزود: اگر پاک شدی، دلت به اقیانوس عظیم معرفت امام زمان وصل می شود و اگر زن بداند اصالت در عفت او قرار دارد حجاب را کنار نمی گذرد و اگر بداند حجاب واکسن مقابله با تیرهای زهر آلود گناه است و بداند زن مانند گوهری در صدف است حجاب خود را حفظ می کند.

امام جمعه موقت بم بیان داشت: زن باید بداند که عفت تنها در ظاهر نیست بلکه در فکر و نگاه، زینت، حجاب و زبان و گوش و تمام اعضا و جوارح است پس باید مواظب تک تک اعمال خودش باشد.

حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: متاسفانه مشاهده می‌کنیم که برخی از ملت های مسلمان در مسیر بندگی خداوند قدمی برنمی دارند و جای بسی تاسف دارد که ما میبینیم کشوری که خودش را ام‌القرای جهان اسلام معرفی می کند کسی که خود را خادم الحرمین معرفی می‌کند به مسلمین یمن حمله می کند و کاری می کند که علارغم همه کشته شدگان بیمارستان های آن ها نیز از بین برود و وبا گریبان چند صد هزار نفر از مردم این کشور را بگیرد و این کشور درحالی ادعای اسلام می کند که می خواهد به اسرائیل پرواز مستقیم داشته باشد.

وی افزود: در روایات داریم که مسلمانان برادر یکدیگر هستند اما برادری کجا و تکه تکه شدن در امت اسلامی کجا لذا باید به هوش باشید و اگر نمی توانید بدون اذن رهبری در میدان مبارزه با دشمن عملاً تفنگ به دست بگیرید اما می‌توانید در این کشور اتحاد را حفظ کنید چرا که دشمن دوست دارد همان بلایی را که بر سر سایر امت های اسلامی آورده است بر سر ایران هم بیاورد برخی از حرف هایی که در این کشور زده می‌شود حرفهای دوست نیست بلکه حرف دشمن است.

خطیب جمعه بم تاکید داشت: نه دولت و نه قوه قضاییه و نه مجلس و نه مقام معظم رهبری اختلافی که باعث شود آن را علم کنیم و بر سر یکدیگر بزنیم ندارند بلکه در جاهایی کارهایی انجام شده است که باید در آن تجدید نظر شود اما خدای ناکرده نباید بین دو نفر اختلاف بیفتد که هریک بگویند من طرفدار فلان شخص و وفلان موضوع هستم چراکه این کشور رهبر دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین بیان داشت: امام علی فرمودند: بسیار سفارش می کنم به رعایت حق مردم، احسان و همدردی با آنها و دوری از خودبینی و بالاتر بینی نسبت به مردم و اگر احسان نسبت به همسایه وجود داشت شاهد چنین شرایطی در شهر و روستاها نبودیم.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به هفته

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت

رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) گفت: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب و که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، اضافه کرد: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به چهار کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرأت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر اضافه کرد: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی‌آهنگر افزود: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 749111

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است