Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ‌رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، با تشریح وظایف این شورا که مبتنی بر اسلام است، گفت: خناسان با زیر سوال بردن شورای نگهبان قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد مهری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره سالروز تاسیس شورای نگهبان و بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت این شورا و نقش نظارتی آن گفت: ضعف در نظارت شورای نگهبان، راه را برای نفوذ بیگانگان و دشمنان باز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شسسثث

وی افزود: امام راحل فرمودند اگر شورای نگهبان نباشد، این کشور سرانجامش منتهی به دیکتاتوری خواهد شد. و باز فرمودند، تضعیف شورای نگهبان برای کشور بسیار خطرناک است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند، شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است و نبود شورای نگهبان به معنای نبود نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد: این بیانات و جملات از معمار کبیر انقلاب و رهبر انقلاب نشان از اهمیت و وظایف خطیر شورای نگهبان است.

حجت الاسلام مهری با اشاره به وظایف شورای نگهبان گفت: شناخت این وظایف برای پیشگیری از هجمه ها، حملات و توطئه های خناسان نسبت به شورای نگهبان لازم است.

وی افزود: شما مستحضرید انقلاب ما در زمانی متولد شد مدیریت جهان به دست دو تفکر شرق و غرب صورت می گرفت و اما به اعتراف جهانیان و متفکران غربی و شرقی، انقلاب امام (ره) یک تفکر ثالث به نام اسلام ناب محمدی در جهان ایجاد کرد و اعلام کرد حاکمیت مطلق دست خداست.

مهری افزود: به اذعان این متفکران انقلاب ایران، طلوع حقیقت در شرق است. امروز به ظاهر جسم امام راحل در بین ما نیست اما فکر امام (ره) در دورترین نقاط جهان در بین مسلمانان و غیر مسلمانان رواج دارد و الگو شده است و دلیل آن نیز این است تفکر امام (ره) مبتنی بر تفکر اسلام ناب است.

وی اظهار داشت: هم اکنون دشمنان من و شما خارج از مرزها دارند در مورد انقلاب من و شما اظهار نظر می کنند، لذا باید این انقلاب را حفظ کرد و هر کسی در هر جا و در هر پست و مقامی هست به وظیفه اش از جهت صیانت از انقلاب عمل کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: وقتی این انقلاب با اوصافی که عرض کردم متولد شد، در همان ماه های اول انقلاب باید قانون اساسی کشور تدوین و تنظیم می شد، قانون اساسی ای که مبتنی بر دو مولفه ای است که انقلاب را به وجود آورده و قرار است این انقلاب استمرار پیدا کند و برای بقای نظام ضمانت داشته باشد.

وی افزود: هم برای این تفکر امام (ره) که مبتنی بر تفکر اسلام ناب بود و هم حضور و درایت مردمپشت سر امام (ره) که انقلاب را به وجود آوردند، باید یک دستگاه متولی می شد که صیانت کند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: این همان اسلامیت و جمهوریت بود که باید دستگاهی متولی می شد و می آمد و از آن صیانت می کرد، لذا خبرگان شورای اسلامی آمدند و نهادی به نام شورای نگهبان تاسیس کردند.

وی افزود: اول اسفند ۱۳۵۸ امام راحل اولین فقیه شورا را منصوب کرد و سرانجام در ۲۶ تیر ۵۹ اولین جمعیت شورای نگهبان آغاز به کار کرد و این روز به عنوان سالروز تاسیس شورای نگهبان نامگذاری شد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، اشاره ای نیز به وظایف شورای نگهبان داشت و گفت: اولین وظیفه شورای نگهبان وظیفه تاییدی آن است و هر قانون که توسط نمایندگان مجلس تصویب می شود باید به تایید شورای نگهبان برسد.

وی افزود: شورای نگهبان باید مصوبات مجلس را با قانون اساسی تطبیق دهند که آیا مغایرتی دارد یا ندارد و دیگر باید ببینند مصوبات مجلس منافاتی با شرع مقدس دارد یا نه.

حجت الاسلام مهری وظیفه دیگر شورای نگهبان را وظیفه تفسیری عنوان کرد و گفت: اگر قوای سه گانه کشور و سازمان ها و نهادها نسبت به اصلی از اصول قانون اساسی دچار مشکل شدند و نتوانستند تشخیص دهند و یا برداشت متفاوت و غلطی از این اصل قانونی داشته باشند، اینجا شورای نگهبان نقش تفسیری دارد و فصل الخطاب هم شورای نگهبان است.

وی سومین وظیفه شورای نگهبان را وظیفه نظارتی دانست که غالبا شورای نگهبان را با این وظیفه و در این حوزه می شناسند و خیال می کنند تنها کار شورای نگهبان امور نظارتی آن هم در حوزه انتخابات است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث نظارت، شورای نگهبان برای اجرای یک اصل مهم و اساسی نظام یعنی جمهوریت(حضور مردم در عرصه انتخابات) است.

وی افزود: نظام ما یک نظام مردم سالار دینی است و این نظام در صورتی نظام مردم سالار دینی تحقق می یابد که مردم حضور داشته باشند و حمایت کنند و حضور مردم هم از راه انتخابات است.

مهری ادامه داد: مردم ما در تمام عرصه های نظام از انتخاب ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و... و. نقش دارند که در برخی موارد غیر مستقیم است. و وظیفه شورای نگهبان نظارت بر عرصه انتخابات است.

وی افزود: متاسفانه دیده می شود ایام انتخابات مشکلاتی بوجود می آید و برخی خناسان آگاهانه و غیر آگانه این وظیفه شورای نگهبان را زیر سوال می برند.

این مسئول ادامه داد: شورای نگهبان تمام مراحل انتخابات را مورد نظارت دارد و از اول تا آخر بر انتخابات و پروسه آن نظارت دارد.

وی گفت: دشمنان وضعیتشان در مقابل ما مشخص است اما چرا در داخل در برخی رسانه ها و برخی قلم هامتاسفانه به گونه ای عمل می کنند که در پازل دشمن دارند کار می کنند.

مهری افزود: اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم، اینها ناآگاه و غافلند اما دارند به نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسیشان خیانت می کنند.

این مسئول ادامه داد: با اشاره به اهمیت نقش شورای نگهبان در تصویب قوانین و نظارت بر انتخابات گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۲ دولت و ۱۰ مجلس شورای اسلامی روی کار آمده است اما در طول این ۳۸ سال شورای نگهبان دهها قانون مجلس و لایحه را خلاف قوانین اساسی و موازین شرعی تشخیص داده و رد کرده است.

وی اشاره ای به انتخابات های برگزار شده طی سال های انقلاب داشت و گفت: در طول این سالها در موارد مختلف اتفاق افتاده است که مجریان انتخابات از آرا مردم صیانت نکرده اند و شورای نگهبان در مقابل با این موارد برخورد لازم را به عمل آورده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه ادامه داد: در سال ۸۸دیدیم که عده ای مزدور آمدند و این کشور را ملتهب کردند و می خواستند به جمهوریت ایران خدشه وارد کنند در حالی که شورای نگهبان از آرای شما صیانت کرده بود، این مزدوران می گفتند انتخابات باید باطل شود.

وی گفت: حتما شنیدید در این انتخابات اخیر برخی از مجریان انتخابات دقت نکردند و قطعا شنیدید که عده ای از اینها مورد برخورد قرار گرفته و منتظر صدور حکم هستند.

وی به نظارت شورای نگهبان بر تمام بخش های پروسه انتخابات اشاره کرد و گفت: نسل جوان ما باید بداند که نظارت بر قانون اساسی و نظارت بر یک تشکیلات که ما ۴ سال می خواهیم به آن تکیه کنیم در دنیا یک نظارت همگانی است اما هر کشوری قانون اساسی خود را دارد و براساس آن عمل می کند.

وی افزود: هم اکنون کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا و... نیز تشکیلات نظارتی چون شورای نگهبان دارند اما شورای نگهبان در ایران علاوه بر تطبیق قوانین با قانون اساسی آن را از نظر اینکه منافاتی با موازین شرع نداشته باشد مورد بررسی قرار می دهد.

مهری تاکید کرد: پاسخ اینکه علت این هجمه ها به شورای نگهبان در کشور علی رغم موارد فوق و ذکر شده این جمله امام راحل است که " هر جا دیدی دشمن از شما عصبانی است" یعنی کار شما درست است و بالعکس.

وی تاکید کرد: امروز شورای نگهبان سکاندار حفاظت و حراست از قانون اساسی و جمهوریت این مملکت است. دشمن باید از شورای نگهبان عصبانی باشد.

وی افزود: کسانی که از قبل این انقلاب به نوایی رسیده اند و وظیفه و مسئولیتی دارند باید مراقب باشند. چرا که در غیر اینصورت در زمین دشمن بازی کردن است و دشمن همین را می خواهد.

مهری با اشاره به شخصیت مقام معظم رهبری، بر صیانت از انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کرد.

وی در پایان علت بیان وظایف شورای نگهبان را شناساندن صحیح وظایف این شورا به مردم برای جلوگیری از هجمه هایی که به آن از سوی خناسان وارد است، عنوان کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم) رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم) رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم) نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب (فیلم)

دیگر خبرها

  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد