Web Analytics Made Easy - Statcounter

داروی کابوتکس (کابازی تاکسل) محصول شرکت نانو فناوران دارویی الوند در حاشیه همایش یک روزه تازه‌های پروستات در هتل استقلال لانچ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فانا، آراز سبزواری مدیرعامل شرکت ارکید فارمد و عضو هیات مدیره شرکت نانو فناوران دارویی الوند در مراسم لانچ داروی کابوتکس (کابازی تاکسل) گفت: این دارو در برهه‌ای از زمان جزو یکی از گران‌قیمت‌ترین داروها محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت این دارو در سال 1391 پنج میلیون تومان معادل 5 هزار دلار بود. در سال 93 نیز مردم برای خرید این دارو 10 میلیون تومان پرداخت می‌کردند که تحت پوشش بیمه هم نبود. این دارو برای درمان سرطان‌های پروستاتی که مقاوم به درمان هستند، استفاده می‌شود. پیش از تولید دارو توسط شرکت، واردات آن از سوی شرکتی فرانسوی برای بیماران خاص و پرخطر انجام می شد و به دلیل نداشتن رقیب، این دارو با قیمت بالایی به مردم عرضه شده و ارز زیادی از کشور خارج می‌شد.

وی عنوان کرد: تولید این دارو از اسفند ماه سال قبل توسط شرکت دانش بنیان نانو فناوران دارویی الوند تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد. تکنولوژی تولید این دارو برای نخستین بار در کشور بدست آمده و فرایند تولید از پرسنل جدا بوده و افراد هیچ تماسی با خط تولید این دارو ندارند. تولید داروهای پرخطر نیازمند شرایط ویژه‌ای است که شرکت ما توانسته با استفاده از ایزولاتورها مانع ایجاد هرگونه تماس بین محیط تولید دارو و پرسنل شود. ایزولاتورها محفظه شیشه‌ای هستند که هواسازهای جداگانه از هواسازهای اتاق کار دارند.

وی افزود: این تکنولوژی ۸ سال پیش توسط شرکت سبحان اونکولوژی برای اولین بار وارد کشور شد که به دلیل تحریم‌ها شرکت سوئیسی و آلمانی تامین‌کننده تجهیزات با ایران قطع همکاری کردند. البته بعدها به‌صورت ناقص خط راه‌اندازی شد ولی توانایی تولید بسیاری از داروهای ضدسرطان را به دلیل تحریم یک قطعه سوئیسی نداشتیم. با این حال این شرکت دانش بنیان توانست با راه‌اندازی خط تولید، این داروها را از اسفند ماه تولید کند و سازمان غذا و دارو قیمت چهار میلیونی برای آن تعیین کرده است.

مدیرعامل شرکت ارکید فارمد و عضو هیات مدیره شرکت نانو فناوران دارویی الوند تاکید کرد: شرکت دانش بنیان یک رقیب جدی برای شرکت فرانسوی نامبرده محسوب می‌شود. به همین علت شرکت خارجی برای از دست ندادن بازار ایران قیمت داروی کابوتکس را از 10 میلیون به 6 میلیون کاهش داده است.

او اظهار کرد: برای تائید هرچه بیشتر کارایی این دارو ۷۰ آنکولوژیست کشور به مدت ۶ دوره درمان روی ۶۰۰ بیمار در ۶ ماه، ایمنی و اثربخشی دارو را دنبال کرده که به زودی نتایج آن منتشر می‌شود.

به گفته وی شرکت نانو فناوران دارویی الوند اختصاصا داروهای پرخطر، داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و داروهای ضدسرطان تولید می‌کند.

سبزواری در خصوص شرکت نانو الوند اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران و در مرکز رشد این دانشگاه مستقر است.

مدیرعامل شرکت ارکید فارمد و عضو هیات مدیره شرکت نانو فناوران دارویی الوند بیان کرد: داروی درمان پروستات هشتمین مولکول ضدسرطانی است که شرکت نانو فناوران دارویی الوند وارد بازار کرده است. البته شرکت ما به جزء داروهای تزریقی، خط تولید داروهای جامدات را هم برای داروهای پرخطر ضدسرطان با استانداردهای کامل دارا است. امیدواریم داروهای خوراکی را نیز وارد بازار کنیم.

او با اشاره به تولید دو داروی دیگر از فهرست گران‌قیمت‌ترین داروهای وارداتی به کشور در دو سال گذشته تصریح کرد: این دو دارو به دو کشور دیگر نیز صادر می‌شود. شرکت نانو الوند برای صادرات داروی کابازی تاکسل به کشورهای خاورمیانه برنامه‌های جدی دارد. البته افق ما برای صادرات به منطقه خاورمیانه محدود نمی‌شود، چرا که شرکت توانایی گرفتن GMP یا تائیدیه‌های جهانی را دارد.

سبزواری با اشاره به اینکه حمایت اساتید و پزشکان باعث شد تا شرکت نانو فناوران دارویی الوند زمین نخورد و امروز به چنین جایگاهی برسد، عنوان کرد: دو سال پیش که کار خود را شروع کردیم 27 نفر پرسنل داشتیم اما امروز این تعداد به 270 نفر رسیده است که از این تعداد 15 نفر دارای مدرک PHD هستند.
به گفته وی قطار پیشرفت شرکت نانو فناوران دارویی الوند راه افتاده و دیگر به ما سنگ نمی‎‌زنند بلکه به سمت ما صخره پرت می‌کنند. با این وجود حفظ و ارتقای کیفیت دارو اولویت شرکت ماست و امیدواریم پزشکان و اساتید نیز با نقطه نظرات خود در این زمینه ما را یاری کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش

آرش محبوبی٬ رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: سبدفروشی دارو به طور قطع٬ اقدامی غیر قانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

او بیان کرد: هنگامی که میزان نقدینگی تولیدکنندگان به دلیل انباشت مطالبات از صندوق های بیمه گر کاهش پیدا کند٬ برخی از تولیدکنندگان اقدام به فروش برخی داروها همراه با داروهای دیگر می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: داروخانه ها داروهای سبدی را به مردم نمی فروشند و این موضوع سبب شده تا تجمع سرمایه در داروخانه ها ایجاد شود و با گذشتن تاریخ انقضای مواد دارویی سرمایه کشور از دست خواهد رفت.

محبوبی ادامه داد: باید برنامه ریزی جهت تولید دارو بهتر از گذشته انجام شود و سازمان غذا و دارو در حوزه قیمت دهی طوری تصمیم گیری کند تا تمام فرآورده ها، سود مشترکی داشته باشد و این گونه نباشد که برخی از اقلام دارویی سود کمتری داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: مصرف کننده و قیمت گذار در حوزه دارو بخش دولتی است و به همین دلیل کمترین قیمت ها را در نظر می گیرد.

رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: مطالعات نشان می دهند که استفاده غیر منطقی و بی اثر برخی از داروها به همراه عدم وجود شبکه توزیع مناسب در سطح شرکت های پخش و داروخانه ها سبب عدم بهره وری در حوزه دارویی خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟