Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر صفری در نشست حلقه مربیان شجره طیبه صالحین سازمان بسیج اصناف همدان اظهار داشت: اگر سیره عملی تمام انبیاء، رهبران دینی و ائمه اطهار(ع) را مطالعه کنیم متوجه می شویم که آنچه از زندگی و شخصیت آنها در ذهن ما بجا مانده گذشت و فداکاری ها و مردم داری‌های آنها است.

وی گفت: اهل بیت(ع) از حق خود می گذشتند برای اینکه در جامعه وحدت حفظ شود و نمونه بارز آن در قرآن در داستان حضرت موسی(ع) و هارون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون راه‌‌‌بر همدان با بیان اینکه وحدت و محبت بسیار مهم است، تأکید کرد: وحدت و محبت از عوامل بسیار مهم است و قرآن مدال اخلاق، خلق عظیم به پیامبر(ص) داده است.

وی ادامه داد: اگر روحانیت شیعه امروز اعتباری دارد حاصل قرن ها پیشتازی در خدمات اجتماعی و مذهبی است که روحانیت داشته است.

صفری در خصوص عفاف و حجاب تصریح کرد: آنقدر که دشمن اهمیت مسأله عفاف و حجاب را تشخیص داد و روی آن کار کرد و ثمرات آن را دید ما توجه نکردیم.

وی در ادامه افزود: بی حجابی که امروز سبب نگرانی ما و مسئولین شده یک جریان حساب شده ای است که متأسفانه جریان فرهنگی آن توسط دشمن انجام گرفته و ناکارآمدی نظام را به دست گرفته است.

مدیر کانون راه‌‌‌بر همدان عنوان کرد: ما کوتاهی هایی در آموزش حجاب در دوران ابتدایی داشته ایم که باید مطالبی را درخور دانش آموزان آموزش می دادیم؛ اگر ما مسأله حجاب را به عنوان یک امر شرعی، اجتماعی و سیاسی در نظر می‌گرفتیم هیچگاه به این مشکل برنمی خوردیم.

وی در خصوص مقوله «چهارشنبه سفید»، بیان کرد: دشمن با ادبیات مظلومانه «چهارشنبه سفید» را مطرح می کند و از این طریق می خواهد جامعه را به انحراف بکشد و بی حجابی را رواج دهد.

صفری گفت: در کل تاریخ پوشش مردم به عنوان پرچم و نماد و لایه بیرونی فرهنگ آن کشور شناخته شده و مطرح می‌شود که اگر پوشش یک جامعه پوشش نامناسبی باشد مشخص است که هسته فرهنگی آن جامعه مشکل دارد.

* چادر بیش از عبای روحانیت بُرد، دارد

وی با بیان اینکه اتصال عوام مردم با آن هسته مرکزی و آن نظام باوری قطع شده که به این رفتار ناهنجار منجر شده است، اضافه کرد: هر رفتار غیردینی به خاطر ضعف ایمان است، ایمان فرد بی حجاب لنگ تضادهای رفتاری افراد متدین جامعه است و یا به دلیل گرایش فطری عمومی که در انسان ها وجود دارد که می خواهند خود را همرنگ جماعت کنند که این گرایش فطری به مراتب از انگیزه آنها بالاتر است.

مدیر کانون راه‌‌ بر همدان ابراز داشت: امروزه حجاب یا نگاه فقهی است که معتقدین آن از نظر فقهی حجت بر همه تمام شده است یا مشکل کلامی جدید و فمنیستی است که درصد بسیاری را به خود اختصاص نداده و یا تأثیری که حجاب در اجتماع دارد تحریک هیجانات جنسی در اجتماع است و برایش حجاب و طهارت نسل در درجه اول اهمیت است.

وی در ادامه افزود: در حکومت دینی حجاب به عنوان یک نماد سیاسی و مستمسک کار می کند و ما به آن به صورت نسبی نگاه می کنیم؛ امروز این تقابل که در خیابان ها و میدان های ما ایجاد شده همین است که دشمن در مکان‌هایی مانند مراکز خرید که مراکز اصلی شهر است بیشتر جولان می دهد.

صفری گفت: امروز روزی است که زنان محجبه ما باید در خیابان ها رژه بروند و این چادر که نماد پرچم است را به اهتزاز درآورند، چادر بیش از عبای روحانیت بُرد، دارد.

وی افزود: روحانیت و مسئولین شهر و نظامیان باید بیشتر در شهر ظاهر شوند و امر به معروف و نهی از منکر کنند چراکه بیشتر تأثیرگذار است.

مدیر کانون راه‌‌ بر همدان بیان کرد: کسانی که از راه صحیح این پوشش را انتخاب کرده اند این بهتر است و برای به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام باید در جامعه ظاهر شوند و علمای ما مانند قدیم در جامعه ظاهر شوند چون بسیار مؤثر است چراکه امر به معروف و نهی از منکر و جاذبه و دافعه هر دو برای جامعه مفید است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است