Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خبرگزاري اسپوتنيک روسيه در تحليلي به نقشه جديد آمريکا براي خاورميانه پس از شکست داعش پرداخت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، عماد آبشناس در اين تحليل نوشت:
اگر به ريشه مشکلات امنيتي و تروريستي اي که امروزه جهان با آن مواجه مي باشد نگاه کنيم مي بينيم که همه نتيجه تصميماتي است که در برهه اي از زمان برخي افراد در واشنگتن گرفتند و امروزه جهان درگير آن مي باشد، ولي مي توان گفت نقشه جديد ايالات متحده براي منطقه خاورميانه شايد بسيار خطرناک تر از نقشه هاي قبلي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ايالات متحده براي مبارزه با اتحاد جماهير شوروي سابق گروه تروريستي القاعده را تشکيل داد اما در نهايت اين گروه تروريستي وبال گردن جهان شد و هزينه هاي ناشي از تشکيل اين گروه تروريستي را ديگر کشورها و مردم بي گناه کشورهاي خاورميانه پرداخت کردند.
ايالات متحده براي اينکه عراق را تحت فشار قرار دهد تا شرايط حضور سربازان آن در اين کشور را بپذيرد گروه تروريستي داعش را تشکيل داد تا به عراقي ها بگويد بدون حضور سربازان آمريکايي در خاک عراق ثبات و امنيتي وجود نخواهد داشت وامروزه کل جهان مجبور است هزينه هاي پس آمد هاي اين گروه تروريستي را پرداخت کند.
البته تشکيل گروه هاي تروريستي مانند القاعده و داعش ويا جبهه النصره و يا…. توسط ايالات متحده و برخي از همپيمانانش اهدافي آشکار و اهدافي نهان داشت.
بالاتر در مورد اهداف آشکار تشکيل اين گروه هاي تروريستي صحبت کرديم اما هدف نهان تشکيل اين گروه ها ايجاد نوعي اختلاف ميان اهل تسنن و تشيع در منطقه خاورميانه بود چون در نهايت اين منطقه بايد بر اساس منافع ايالات متحده باز تقسيم مجدد گردد.
طبق اين اهداف کشورهاي موجود بايد به کشورهاي کوچکتر که تا ابد با يکديگر درگير هستند تجزيه گردند به اين شکل همه اين کشورها براي بقاي خود وابسته به ايالات متحده خواهند ماند و اگر هم از خط و مشي ايالات متحده خارج شوند مثل ماجرايي که اخيرا براي قطر پيش آمده برايشان پيش مي آيد تا متوجه شوند فقط تا زماني که مطيع ايالات متحده هستند مي توانند به بقاي خود ادامه دهند.
در نقشه ايالات متحده اسرائيل مي بايست تنها و قويترين قدرت منطقه باقي مي ماند تا هر زمان که نياز مي بود بقيه کشورها سرکوب گردند، اما چيزي را که برخي شايد باور نداشته باشند اين است که همان نقشه هايي که سرمايه داران حاکم بر ايالات متحده، حتي اگر هم يهودي باشند، براي مسلمانان و يا مسيحيان در منطقه دارد براي يهوديان نيز دارد و مي خواهد يهوديان در کشوري زندگي کنند که وجود و بقاي خود را وابسته به ايالات متحده بدارند.
ولي نقشه هاي ايالات آنطور که طراحان باور داشتند پيش نرفته و ايران آنها را بر هم زده.
امروزه نيروهاي همپيمان با ايران در عراق کار داعش را در موصل تمام کرده اند و راه خود را به سمت سوريه بازکرده اند. در سوريه هم ارتش سوريه و همپيمانانش در حال پيشروي در همه جبهه هاي جنگ هستند.
استراتژي ايران از ابتدا بر عکس استراتژي ايالات متحده و عربستان سعودي عليرغم اعتماد بر همپيمانان شيعي در منطقه ولي مبني بر داشتن رابطه با همه گروه هاي غير شيعي نيز بود، به همين دليل هم مي بينيم که ايران هم با کردهاي اهل تسنن در عراق و سوريه رابطه دارد و هم با مسيحي ها و هم با ايزدي ها. حتي در کشوري مثل لبنان مي بينيم که ايران ريز شده و در ميان طوايف مختلف مسلمان و مسيحي مانند ماروني ها و ارثودکس ها و… همپيمان پيدا کرده در يمن با شيعه هاي زيدي همپيمان شده و در فلسطين با حماس سني و حتي توانسته با بسياري از يهوديان ارثودکس هم ارتباط برقرار کند.
اين در حالي است که همپيمان اصلي ايالات متحده در منطقه وجهان اسلام يعني عربستان سعودي نتوانسته به جز بخشي کوچک از اهل تسنن با گروه ديگري ارتباط برقرار کند.
به همين دليل مي توان گفت ايالات متحده تشخيص داده که اين استراتژي براي رسيدن به اهدافش پاسخگو نمي باشد و سياست ايجاد اختلافات قومي و قبيله اي را جايگزين سياست اختلافات مذهبي خود کرده.
حمايت ايالات متحده از کرد هاي سوريه عليرغم اعتراضات ترکيه و نارضايتي اعراب هم در اين راستا بوده و تشويق کردهاي عراق براي انجام رفراندوم جدايي از عراق در حالي که عراق هنوز نفس راحتي از خلاصي از داعش نکشيده نيز در همين راستا است.
در واقع ايالات متحده به اين ترتيب مي خواهد عرب ها و کرد ها و ترک ها را با هم درگير کند چون مي داند دولت عراق نخواهد پذيرفت که بخشي از خاک عراق جدا شود و همچنين ترک ها وايراني ها قبول نخواهند کرد که دولت مستقل کرد در کنار آنها تشکيل شود چرا که تشکيل اين کشور مي تواند منجر به بي ثباتي در همه کشورهاي منطقه و تلاش بقيه کرد ها براي جدايي گردد.
در سوريه هم عرب ها قبول نخواهند کرد که کرد هاي همپيمان با ايالات متحده بر سرزمين هاي آنها مسلط گردد.
به اين ترتيب ايالات متحده تصميم دارد کرد ها و عرب ها و ترک ها و فارس ها و… را با هم درگير کند و سپس در قوميت ها بصورت قبيله اي ريز شود تا حتي قبيله ها را با هم درگير کند.
با توجه به اينکه امروزه بسياري از اين اقوام در اقصا نقاط جهان پخش شده اند ايجاد چنين درگيري اي مي تواند به کشيده شدن جنگ و درگيري ميان اين اقوام و قبايل به مناطق ديگر چهان نيز کشيده شود. کما اينکه امروزه شاهد آن هستيم که همين اختلافات قومي ميان کرد ها و ترک ها منجر به درگيري آنها با يکديگر هم در اوروپا و هم در ايالات متحده در حين سفر آقاي اردوغان ويا مقامات ترک به اين کشورها مي گردد.
گو اينکه بسياري از سران کشورهاي منطقه مطيع اوامر ايالات متحده براي بقاي خود مي باشند اما بر عهده مردمان اين منطقه است که تلاش کنند از اين اختلافات پرهيز کنند و اجازه ندهند آمريکايي ها به اهداف خود برسند وگرنه منطقه جنگي تمام عيار خانمان سوز را درپيش خواهد که صد مرتبه بد تر از جنگ هاي قبلي خواهد بود وهيچ قوميتي در منطقه نخواهد توانست با آرامش زندگي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود