Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های این هفته نمازجمعه پیرانشهر افزود: یکی از مهمترین عواملی که پیروزی همیشگی دنیای اسلام بر استکبار جهانی را موجب می شود، تقویت روحیه وحدت، انسجام و یکپارچگی در بین صفوف فشرده مسلمانان است.
وی در ادامه با اشاره به هفته حجاب و عفاف اضافه کرد: مساله حجاب از جمله تاکیدات مهم دین مبین اسلام است که دشمنان نیز برای زدودن این فرهنگ متعالی اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ما مسلمانان باید برای مقابله جدی با توطئه های فرهنگی دشمنان، رعایت حجاب و عفاف را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی همچنین فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان را تبریک گفت و ادامه داد: این شورا وظایف مهمی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می دهد که نظارت بر انتخابات و تایید مصوبات مجلس از نظر شرع و قانون اساسی از آن جمله است.
امام جمعه پیرانشهر گفت: باید خدمات این شورا را در راستای اعتلای روز افزون ایران اسلامی ارج بنهیم.
به گزارش ایرنا، 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی به فرمان امام خمینی (ره) است.
این شورا در روز 26 تیر 1359 به فرمان امام راحل تاسیس شد و امسال سی و هفتمین سالروز تاسیس این نهاد است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان مسأله اقتصاد کشور، مشارکت مردم است

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با تصریح به این که امروز سهم مشارکت مردم در اقتصاد کمتر از ده درصد است، گفت: مشارکت مردم، تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است و این مشارکت نه با نصب شعار بر در و دیوار که در عمل باید اتفاق بیافتد. در بحث حجاب نیز چنین است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امروز ۱۰ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: به فرموده امیرالمؤمنین(ع) سه چیز انسان را مهار می‌کند؛ بیماری، فقر و مرگ و انسان در معرض همه اینها هست، اما با وجود این، طغیان و از خدا نافرمانی می‌کند. روزه داری نیز برای مراقبت از اعضا و جوارح و رسیدن به تقوی است.

وی فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: پس از پیامبر اکرم(ص)، نور اسلام با رفتار و سیره حضرت علی(ع) به قلوب مردم تابانده شد. این مرد بزرگ، به گفته شهید مطهری از شدت عدالتش، به شهادت رسید. مردمی که در صدر اسلام بودند، بیست و سه سال رفتارهای پیغمبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را دیده بودند و به هیچ حکومتی جز اسلام تن نمی‌دادند. به همین دلیل، افرادی که پس از پیغمبر(ص) حاکمیت را به دست گرفتند، ظواهر دین را حفظ می‌کردند. آنها با ادعای اسلام، جایگاه پیامبر(ص) را غصب کردند و پشت پرده این نفاق، در دوره معاویه و یزید برملا شد.

موسوی‌فرد ادامه داد: پس از پیغمبر اکرم(ص) دوره پنج ساله، حکومت امیرالمؤمنین(ع)، تنها دوره حکومت اسلام ناب است که در تاریخ شاهد بودیم. امام در این پنج سال، هیچ روزی، سکون و آرامش به خود ندید و در معرض انواع توطئه‌ها، هجمه‌ها و جنگ‌ها بود. همین پنج سال، امروز برای عالم بشریت، برترین دوره حکمرانی است و می‌تواند به عنوان سالم‌ترین و مردمی‌ترین حکومت معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: امیرالمؤمنین(ع) از مسئول و کارگزاری که مرتکب خیانتی ولو اندک می‌شد، به هیچ وجه چشم پوشی و اغماض نمی‌کرد. کمترین ارفاق و مسامحه را بر خود جایز نمی‌دانست. ما به روش ایشان فرسنگ‌ها فاصله داریم. امام نسبت به مسئول متخلف، چند کار انجام می‌داد؛ اولا تنبیه جسمانی می‌کرد؛ یعنی حد بر او جاری می‌شد. ثانیا اموالی که از بیت المال به دست آورده، باید به بیت المال برمی‌گرداند. مسئول متخلف به خاک مذلت می‌نشست. نمایندگان منتخب، مسئولان، دقت کنند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: مهم است که دارایی‌های یک مسئول پیش از رسیدن به یک منصب و پس از آن برای مردم شفاف‌سازی شود. این مسئولیت‌، دستاورد یک نظام است باید به آن اعتنا شود تا مشکل مردم رفع شود.

وی گفت: در کشور ما، وقتی مسئولی تخلف می‌کند، اعلام می‌شود که پنج یا شش هزار میلیارد رفت، وقتی این پول‌ها به بیت المال بر می‌گردد، چرا فضای مجازی آن را رسانه‌ای نمی‌کند؟ یک دسته فقط به دنبال این هستند که نقاط ضعف این نظام را به رخ مردم بکشند، چرا وقتی دستگاه قضا برخورد قاطع می‌کند، گفته نمی‌شود. اکثرا کسانی که به بیت المال دست درازی کردند، به سزای اعمال خود رسیدند، لکن حاضر نمی‌شوند آن را رسانه‌ای کنند.

موسوی‌فرد با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر گفت: معرفت این شب مهم است. از خود بپرسیم چرا یک شب از هزار شب یعنی هشتاد سال برتر است؟ گاهی یک عمر صدساله انسان به خواب و غفلت می‌گذرد. انسان اگر یک شب از سر اخلاص، توبه می‌کند، خداوند برای او جبران ما فات می‌کند. البته حق الناس، سر جای خود است و نماز نخوانده و روزه نگرفته باید قضا شود. تلاش کنیم در این شب، کمال استفاده را ببریم.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به شعار سال اظهار کرد: مشارکت مردم، تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است. تجربه بیش از چهل سال انقلاب اسلامی نشان می‌دهد هر کجا در نظام اسلامی، با مشکل و بن بست مواجه شدیم، حضور مردم در میدان مشکل را رفع کرد. در مسائل اقتصادی نیز چنین است. امروز سهم مشارکت مردم در اقتصاد کمتر از ده درصد است. یعنی نود درصد دولتی است. سالیان متمادی رهبر انقلاب، به این موضوع تأکید می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر بنا است جهش یا کار پرسرعتی اتفاق بیفتد، زمینه را برای حضور مردم فراهم کنیم و اگر قرار شد بخشی از مراکز دولتی را واگذار کنیم، مثل هفت تپه و گروه ملی نباشد که رها شود و بعد مردم مستأصل شوند. باید نظارت دقیق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با تصریح به اینکه در نظام ما، نظارت بر رفتارها و بازارها، تقریبا شبه صفر است، تأکید کرد: در مسأله گرانی‌ها، کار را به دست مردم بدهید. در مسأله حجاب که امروز دغدغه همه است، مردم را به صحنه بیاورید. مسأله اقتصاد که امروز بیماری مزمن کشور ما است و مردم را می‌آزارد، تنها راهکار آن، مشارکت مردم است.

موسوی‌فرد تأکید کرد: یک مسئول باید تمام نخبه‌های استان را جمع کند، تمام افراد توانمند در عرصه اقتصاد جمع شوند و راهکار بدهند که چه کنیم خوزستانی که هفتاد درصد از منابع زیر زمینی کشور را تأمین می‌کند، در این زمینه رشد کند؟ خوزستان ایران کوچک است اگر توانستیم در خوزستان این الگو را ارائه بدهیم، قطعا ایران اسلامی می‌تواند از شما خوزستانی‌ها الگو بگیرد. ابتدای سال است، خواهش می‌کنم این قدر در و دیوارها و سربرگ‌ها را با عنوان جهش تولید و مشارکت مردمی پر نکنید. در مقام عمل، مردم ببینند مشارکت اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به بحث حجاب گفت: درد جامعه دینی ما، حجاب است. مردم و مسئولین دارند کم کاری می‌کنند. مسئولین به تنهایی نمی‌توانند کاری کنند. از امروز یک پویش همگانی غیرت مندان دینی در استان شکل دهید. در قالب دسته‌های گوناگون در محلات بروید و تذکر بدهید. اگر بیست بار تکرار شد، رعایت می‌کنند. مسئولان نیز باید در کنار مردم باشند. هر کسی می‌خواهد همکاری کند. برای روز دوشنبه، هشدار می‌دهیم برخی به دنبال هنجار شکنی هستند. شما مردم باید بروید در این فضاها. در زمینه حجاب، یک عده می‌خواهند عادی سازی کنند. طرح و برنامه‌شان این است. در کنار بی‌حجابی، سی گناه اتفاق می‌افتد.

امام جمعه اهواز با تصریح به وجود برخی ناهنجاری‌ها و روزه خواری‌ها در ماه رمضان گفت: چرا باید اینگونه بی تفاوت باشیم؟ جلوی روزه خواری‌ها را بگیرید. اماکنی که اغذیه عرضه می‌کنند، باید به آنها تذکر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درمان مسأله اقتصاد کشور، مشارکت مردم است
  • انتقاد امام جمعه بوشهر از حرمت‌شکنی و هنجارشکنی در نوروز
  • امام جمعه گرگان: عامل اصلی تمام مشکلات و فساد‌های عالم آمریکا است
  • آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شوند
  • پشتیبانی از ولایت فقیه نقشه نفوذ دشمن را از بین می‌برد
  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست