Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مرکز توسعه تجارت الکترونیک از مهلت یک هفته ای برای ارائه اطلاعات شرکت های فینتک به این مرکز یاد می کند، دبیر انجمن فینتک دلیل استقبال کمرنگ از این طرح را فقدان چارچوب مشخص بانک مرکزی می داند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رازقی قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک در گفتگوی 18:30 با ارائه تعریفی از فینتک گفت: زمانی که فروشگاه اینترنتی آغاز به کار می کند نیازمند درگاهی برای تبادلات مالی است که برخی از درگاه بانکی و برخی هم از طریق فینتک یا درگاه های واسط به بانک اصلی وصل شده و از آن طریق تبادلات بانکی خود را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه آن دسته از فروشگاه های اینترنتی که از طریق درگاه بانکی تبادلات مالی خود را انجام می دهند ساماندهی شده اند گفت: 26 هزار فروشگاه اینترنتی از طریق درگاه اصلی بانک نسبت به تبادلات مالی خود اقدام می کنند که تمامی آنها ساماندهی شده اند اما فروشگاه هایی که از طریق فینتک مبادلات مالی خود را انجام می دهند، تاکنون ساماندهی نشده اند.

او با بیان اینکه بانک مرکزی باید تا خردادماه چارچوبی برای فینتک ها تعریف می کرد گفت: با جلساتی که با بانک مرکزی داشتیم قرار شد این چارچوب تا شهریور ماه تنظیم و به ما ارائه شود.

قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه آماری از تعداد شرکتهایی که از طریق فینتک تبادلات مالی خود را انجام می دهند در دسترس نیست افزود: حدود دو ماه پیش مرکز توسعه تجارت الکترونیک ثبت نام از فینتک و فروشگاه های فعال با فینتک ها را شروع کرد که متاسفانه مورد استقبال واقع نشد.

او افزود: از هفته گذشته ما ضرب العجل یک هفته ای برای دریافت اطلاعات شرکتها و فینتک ها در دستور کار قرار داد که بازهم مورد استقبال واقع نشد، این درحالی است که این ضرب العجل شنبه 24 تیر به پایان می رسد اگرچه بعد از این تاریخ این شرکتها همچنان می توانند با مراجعه به مرکز توسعه تجارت الکترونیک نسبت به ثبت نام شرکت خود اقدام کنند.

او گفت: اینکه برخی از فینتک ها فاقد وب سایت هستند ایرادی ندارد و برای مرکز قابل قبول است مشروط بر اینکه از پیام رسان های داخلی و دارای مجوز فعالیت استفاده کنند در غیر این صورت مرکز توسعه تجارت الکترونیک به پیام رسانهای خارجی و فاقد مجوز سرویسی نمی دهد.

رازقی با اشاره به اینکه مرکز توسعه تجارت الکترونیک به دنبال مسدود کردن فعالیت شرکت های فینتک فاقد مجوز نیست گفت: اگر امکانی برای فعالیت تجاری وجود داشته باشد مرکز توسعه تجارت الکترونیک هم از آن حمایت می کند، خود مرکز با مسدود کردن ها مخالف و بیشتر به دنبال کاهش خدمات به یک چنین فعالان فاقد مجوز است.

رازقی ادامه داد: برخی از افرادی که نه وب سایتی دارند و نه حتی شبکه اجتماعی، تنها با اعلام شرایطشان می توانند از حمایت های مرکز تجارت الکترونیک بهره مند شوند، افزود: سخت گیری ما به این دلیل است که در سراسر دنیا تمام فعالیت های اقتصادی و مالی باید در چارچوبی تعریف و ارائه شود.

او با معتبر خواندن نماد اعتماد به عنوان نمادی که به لحاظ قانونی الزام آور است گفت: هر شرکت و فروشگاهی که قصد فعالیتی اقتصادی در فضای مجازی دارد، باید برای فعالیت های تجاری خود این نماد را احراز کند در غیر این صورت فعالیتش فاقد اعتبار است.

او در پاسخ به این سوال که چرا زمانی که هنوز بانک مرکزی چارچوب فعالیت فینتک ها را تنظیم نکرده مرکز توسعه تجارت الکتورنیک به دنبال استعلام اطلاعات شرکت های فینتک است گفت: به دلیل فعالیت تعداد بالای فینتک ها در کشور، ما منتظر جواب بانک مرکزی نماندیم و از دو ماه گذشته اقدامات اولیه ای را برای کسب اطلاعات از فینتک ها آغاز کردیم تا پس از ارائه چارچوب های بانک مرکزی عملا وقتی را از دست نداده باشیم و این پروژه را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.


جهاندار دبیر انجمن فینتک مهمان تلفنی برنامه با ارائه دلیلی از عدم استقبال شرکتهای فینتک از طرح مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: این امر به دلیل عدم قابلیت اجرای طرح است. به طور مثال دستور العمل اعلام می کند که فینتک ها باید وب سایت خود را ثبت نام کنند این درحالیست که بسیاری از فینتک ها وب سایتی ندارند و به این ترتیب از ثبت نام در مراحل اولیه بازمی مانند.

او با طرح سوالی افزود: سوال این است که چرا مرکز توسعه تجارت الکترونیک جلوی پیام رسانان خارجی را نمی گیرد و همه برخوردهای قهری خود را متوجه فعالان داخلی کرده و آنها را فیلتر می کند؟

جهاندار با بیان اینکه برخی از افراد فعال در امر فینتک حتی فاقد شبکه اجتماعی هستند و با یک تلفن ثابت در خانه نشسته اند و از این طریق در حال کسب و کار هستند، گفت: در شرایطی که کشور دچار بحران اشتغال است چرا در این حوزه نسبت به این افراد تا این درجه سخت گیری می شود؟

او از نماد الکترونیکی به عنوان نمادی اعتمادساز و فاقد الزام قانونی برای تعهدات مالی یاد کرد و افزود: بیش از 300 هزار فعال در بستر فینتک فعالیت می کنند، اینکه گفته می شود مرکز به دنبال سپردن کارها به بخش خصوصی است، صحت ندارد زیرا مرکز تاکنون به هیچ یک از پیشنهادات ما ترتیب اثر نداده است، حال چطور می خواهد روی دستورالعمل ناقصی که بانک مرکزی روی آن هیچ الزامی ندارد اقدام کند؟

دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی