Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به مفهوم عفاف و حجاب اظهار داشت: آنچه در خصوص بحث عفاف و حجاب مورد اهمیت بوده، موضوع حیا است چراکه حیا یک امر درونی و احساسی بوده که فرد نسبت به حضور خداوند دارد و موجب می‌شود تا فرد دچار گناه نشود.

وی با بیان اینکه حیا یک امر فردی بوده و ثمره حیا، عفاف نام دارد،افزود: حجاب یک امر اجتماعی و ثمره و نتیجه عفاف است که در زن و مرد نمود می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول تولید محتوای سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین عنوان کرد: رویکرد امور فرهنگی در بحث عفاف و حجاب باید تقویت شود و اگر امر حیا در جوانان اتفاق بیفتد، حجاب به وجود می‌آید و وجود حیا موجب می‌شود تا انسان همیشه و در همه حال خدا را ناظر بر اعمال خود بداند.

قبادی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش، مساجد و هیأت‌های مذهبی در امر ترویج و تثبیت حجاب کمتر از سپاه نیست، تشریح کرد: اگر چادر به عنوان حجاب انتخاب شده و فرهنگ عفاف و حجاب از سوی فرد درک نشده باشد، آن حجاب چیزی جز اجبار نیست بنابراین باید سعی کنیم تا محور برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها، عفت و حیای جوانان باشد و این در حالی است که برنامه‌های ما همیشه کلیشه‌ای و ظاهری است.

این مسؤول مطرح کرد: ما به عنوان ناظر فرهنگی رسالت خودمان را باید برنامه‌ریزی در امور دانش‌آموزان و دانشجویان قرار دهیم و در این مسیر، ارتباط صمیمانه بهترین روش برای ارتباط با جوانان است چراکه جوان امروز امر و نهی را نمی‌پذیرد.

مسؤول تولید محتوا سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوینبا اشاره به آتش به اختیار اضافه کرد: متأسفانه باید گفت که معنا و مفهوم واقعی آتش به اختیار از سوی بسیاری مورد کج‌فهمی واقع شده است؛ معنای آتش به اختیار کج‌فهمی و بی‌ادبی به یکدیگر نیست بلکه مفهوم آتش به اختیار یعنی احساس مسؤولیت در امور فرهنگی است که یک احساس مسؤولیت عمومی محسوب می‌شود.

قبادی بیان کرد: آتش به اختیار می‌تواند فعالیت فرهنگی یک روحانی به طور خودجوش در دورافتاده‌ترین مناطق کشور و یا فعالیت یک معلم در ترویج آموزش‌های خاص باشد؛ آتش به اختیار همت ملت ایران در آزادی زندانیان است.

وی ادامه داد: آتش به اختیار یعنی با هم و در کنار یکدیگر در بحث سواد رسانه و فضای مجازی برای روشنگری فعالیت کنیم؛ بسیجی کسی است که دغدغه انقلاب داشته باشد و این موضوع مربوط به گروه و جناح خاصی نیست بلکه عمومیت دارد.

مسؤول تولید محتوا سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین یادآور شد: مهم‌ترین عملکرد یک آتش به اختیار، محتواسازی بوده و نیاز جامعه امروز داشتن دغدغه امور فرهنگی است تا زمانی که برنامه‌های فرهنگی هدف‌دار نباشند، مشکلات بیشتر می‌شود و می‌توان گفت فرهنگ همانند فرزندی بوده که با وجود والدین همچنان گرسنه مانده است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب

تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب