Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه های نمازجمعه امروز شهرستان اسلامشهر با انتقاد از کسانی که در خصوص سفر حج تلاش می کنند تا شبهه افکنی کنند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی علیه حج تبلیغات منفی صورت می گرفت و می گفتند چرا پول خودتان را در وطن هزینه نمی کنید و آن را به جیب عرب ها سرازیر می کنید؟
وی با گلایه از امتداد این گونه اظهار نظرها در سال های اخیر، گفت: امسال هم شاهد هستیم که این شبهه که بعد از حادثه منا آغاز شد باز هم در حال گسترش در فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی ضمن انتقاد مجدد از این رویکرد، با تاکید بر این که سفر حج نباید تعطیل شود، تصریح کرد: در پاسخ به این افراد باید پرسید چرا این سوال فقط از مسافران قبله مسلمین پرسیده می شود و به افرادی که سفراروپایی یا کشورهای دیگر می روند این سوال پرسیده نمی شود؟
خطیب جمعه اسلامشهر با بیان این که طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دیدگاه مقام معظم رهبری حج نباید تعطیل شود، افزود: سفر به حج، انجام یک تکلیف دینی است و مانند خرج کردن پول برای همه واجبات دینی، یک امر واجب است و این شبهه ها توسط بی دین ها ایجاد می شود.
وی در ادامه با بیان ابعاد شرعی حج و اشاره به این که اگر کسی استطاعت داشته باشد و بدون سفر به حج از دنیا برود در صف مسلمانان محشور نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما در مساله حج تابع نظرولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای و شورای عالی امنیت ملی هستیم.
امام جمعه اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود، آل سعود را فاقد لیاقت و شایستگی برای خادمی حرمین شرفین دانست و گفت: جهان اسلام بایدبرای نجات حرمین شریفین از دست آل سعود قدمی بردارند و این حرم های شریف را به دست صالحان و شایستگان بسپارند.
وی در پایان خواستار پیگیری شورای عالی امنیت ملی در خصوص شرایط و وضعیت حج امسال برای برگزاری مناسک حج در شرایطی امن شد.
در شهرستان اسلامشهر چهار نمازجمعه در بخش‌های مرکزی، احمدآباد مستوفی،‌چهاردانگه و شهرک واوان برگزار می‌شود که حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در تاریخ 26 بهمن 1359 با حکم امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:اکبرکریمی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام / 7251 / 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد