Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان ایرانی به تکنولوژی ساخت داروی درمان سرطان پروستات(کابوتکس) دست یافتند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری تحلیلی دارو و سلامت -آراز سبزواری مدیرعامل شرکت ارکید فارمد و عضو هیات مدیره شرکت نانو فناوران دارویی الوند امروز در مراسم رونمایی از این دارو گفت: تولید این دارو از اسفند ماه سال قبل توسط شرکت دانش بنیان نانو فناوران دارویی الوند تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:تکنولوژی تولید این دارو برای نخستین بار در کشور بدست آمده و فرایند تولید از پرسنل جدا بوده و افراد هیچ تماسی با خط تولید این دارو ندارند. تولید داروهای پرخطر نیازمند شرایط ویژه‌ای است که شرکت ما توانسته با استفاده از ایزولاتورها مانع ایجاد هرگونه تماس بین محیط تولید دارو و پرسنل شود. ایزولاتورها محفظه شیشه‌ای هستند که هواسازهای جداگانه از هواسازهای اتاق کار دارند.
وی افزود: این تکنولوژی 8 سال پیش توسط شرکت سبحان اونکولوژی برای اولین بار وارد کشور شد که به دلیل تحریم‌ها شرکت سوئیسی و آلمانی تامین‌کننده تجهیزات با ایران قطع همکاری کردند. البته بعدها به‌صورت ناقص خط راه‌اندازی شد ولی توانایی تولید بسیاری از داروهای ضدسرطان را به دلیل تحریم یک قطعه سوئیسی نداشتیم. با این حال این شرکت دانش بنیان توانست با راه‌اندازی خط تولید، این داروها را از اسفند ماه تولید کند و سازمان غذا و دارو قیمت چهار میلیونی برای آن تعیین کرده است.
وی افزود:این دارو در برهه‌ای از زمان جزو یکی از گران‌قیمت‌ترین داروها محسوب می‌شد. قیمت این دارو در سال 1391 پنج میلیون تومان معادل 5 هزار دلار بود. در سال 93 نیز مردم برای خرید این دارو 10 میلیون تومان پرداخت می‌کردند که تحت پوشش بیمه هم نبود.
این دارو برای درمان سرطان‌های پروستاتی که مقاوم به درمان هستند، استفاده می‌شود. پیش از تولید دارو توسط شرکت، واردات آن از سوی شرکتی فرانسوی برای بیماران خاص و پرخطر انجام می شد و به دلیل نداشتن رقیب، این دارو با قیمت بالایی به مردم عرضه شده و ارز زیادی از کشور خارج می‌شدمدیرعامل شرکت ارکید فارمد و عضو هیات مدیره شرکت نانو فناوران دارویی الوند تاکید کرد: شرکت دانش بنیان یک رقیب جدی برای شرکت فرانسوی نامبرده محسوب می‌شود. به همین علت شرکت خارجی برای از دست ندادن بازار ایران قیمت داروی کابوتکس را از 10 میلیون به 6 میلیون کاهش داده است.
وی افزود:برای تائید هرچه بیشتر کارایی این دارو 70 آنکولوژیست کشور به مدت 6 دوره درمان روی 600 بیمار در 6 ماه، ایمنی و اثربخشی دارو را دنبال کرده که به زودی نتایج آن منتشر می‌شود
مدیرعامل شرکت ارکید فارمد و عضو هیات مدیره شرکت نانو فناوران دارویی الوند بیان کرد: داروی درمان پروستات هشتمین مولکول ضدسرطانی است که شرکت نانو فناوران دارویی الوند وارد بازار کرده است. البته شرکت ما به جزء داروهای تزریقی، خط تولید داروهای جامدات را هم برای داروهای پرخطر ضدسرطان با استانداردهای کامل دارا است. امیدواریم داروهای خوراکی را نیز وارد بازار کنیم.
وی با اشاره به تولید دو داروی دیگر از فهرست گران‌قیمت‌ترین داروهای وارداتی به کشور در دو سال گذشته تصریح کرد: این دو دارو به دو کشور دیگر نیز صادر می‌شود. شرکت نانو الوند برای صادرات داروی کابازی تاکسل به کشورهای خاورمیانه برنامه‌های جدی دارد. البته افق ما برای صادرات به منطقه خاورمیانه محدود نمی‌شود، چرا که شرکت توانایی گرفتن GMP یا تائیدیه‌های جهانی را دارد.
شرکت نانو فناوران دارویی الوند ،شرکت دانش بنیان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران و در مرکز رشد این دانشگاه مستقر است و اختصاصا داروهای پرخطر، داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و داروهای ضدسرطان تولید می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور