Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جراحان، انگشت شست پاي يک مرد استراليايي را جدا کردند و آن را به جاي انگشت شست دست اين مرد که بر اثر حمله يک گاو قطع شده بود، پيوند زدند تا او بتواند از توانايي دستش استفاده کند.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، «زاک ميچل» 20 ساله اهل استراليا در 30 ژوئن تحت عمل جراحي قرار گرفت و جراحان انگشت شست پاي او را بريدند و به جاي انگشت شست دست او که در يک حادثه قطع شده بود، پيوند زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جراحان در ابتدا سعي کردند انگشت قطع شده «زاک» را دوباره به دستش پيوند بزنند که اين کار امکان پذير نشد و مجبور شدند از جايگزين ديگري براي آن استفاده کنند. در اين ميان، انگشت شست پاي بيمار، بهترين گزينه ممکن بود و در يک عمل جراحي توانستند آن را جدا کرده و به انگشت دست پيوند بزنند.



«زاک» در مصاحبه با تلگراف ديلي عنوان کرد که «به عنوان کارگر يک گاوداري مشغول کار در مزرعه اي دورافتاده در غرب استراليا بودم، بر اثر يک حادثه انگشت شست دست خود را از دست دادم. هنگام کار ناگهان گاوي در حياط گاوداري به سمت من حمله ور شد و به دنبال آن، انگشت شست دستم قطع شد.

کارگران با مشاهده اين حادثه بلافاصله سعي کردند انگشت قطع شده را نجات دهند و به اين منظور، آن را داخل محيطي خنک قرار دادند. سپس او را با امداد هوايي به بيمارستان منتقل کردند و جراحان بعد از دو ساعت تلاش نتوانستند انگشت قطع شده را دوباره به بافت دست پيوند بزنند.



آنها بعد از ناموفق بودن عمل دوم، پيوند از اندام خود بيمار را پيشنهاد دادند که بايد سريع انجام مي شد. از سويي آنها نمي خواستند عضو ديگري از بدن بيمار را مورد آسيب قرار دهند و از سوي ديگر، جايگزين ديگري براي انگشت قطع شده وجود نداشت. اما در نهايت، کارگر گاوداري پذيرفت که اين عمل پيوند روي او انجام شود تا بتواند عملکرد کامل دستش را به دست آورد.

ميچل قرار است طبق برنامه، بعد از 12 ماه و طي مراحل بهبودي و بازتواني، دوباره کار خود را در گاوداري از سر گيرد. او معتقد است که از دست دادن انگشت بزرگ پا زندگي او را تحت تأثير قرار نداده است.
منبع: سلامت آنلاين
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • چرا تاکنون موفق به پیوند مغز نشده‌ایم؟ + فیلم
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • دعوا بر سر نان بربری باعث کنده شدن گوش یک انسان شد