Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@01:06:28 GMT

رشد ٦٠ درصدی اخذ مالیات از خودرو

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۲۷۰۱۴

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران درآمد مالیاتی سال ۱۳۹۵ معادل ۱۰۱ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به کل درآمد مالیاتی سال ۱۳۹۴ (۷۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان) ۲۸ درصد رشد داشته است. سهم درآمد مالیاتی در درآمدهای کشور نیز معادل ۶۹.۵ درصد بوده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره وضعیت بودجه عمومی دولت که توسط بانک مرکزی ارائه شده است، مجموع درآمدهای مالیاتی دولت در سال ۱۳۹۵، معادل ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که سهم ۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ نیم درصدی از درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده است. گفتنی است درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۵، نسبت به سال قبل ۲۸.۱ درصد افزایش یافته است.
بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ایران جمع مالیات‌های مستقیم در سال ١٣٩٥ معادل ۴۹ هزار میلیارد تومان بوده است و سهم آن در کل درآمدهای مالیاتی معادل ۴۸ درصد برآورد شده است. مالیات‌های مستقیم نسبت به سال ۹۴، ۱۵ درصد افزایش یافته است.
در گروه مالیات های مستقیم، مالیات اشخاص حقوقی در سال ۱۳۹۵ معادل ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که سهم ۳۱.۳ درصدی در کل درآمد مالیاتی را به خود اختصاص داده است. درآمد اشخاص حقوقی در سال ۹۵، ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است. همچنین مالیات بر درآمد در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که سهم آن در کل درآمدهای مالیاتی معادل ۱۴ درصد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.
مالیات بر درآمد نیز معادل ١٤ هزار میلیارد تومان بوده است که سهم ١٤ درصدی در درآمدهای مالیاتی داشته است و نسبت به سال گذشته ٢٧ درصد رشد کرده است.
مالیات بر ثروت نیز معادل ۲۶۰۰ میلیارد تومان اخذ شده است و سهم آن در کل درآمدهای مالیاتی معادل ۲.۶ درصد بوده است. گفتنی است مالیات بر ثروت نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
همچنین در مجموع جمع مالیات‌های غیر مستقیم در سال ۱۳۹۵ معادل ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده است که سهم ۵۱ درصدی از کل مالیات‌های اخذ شده به خود اختصاص داده است و نسبت به سال گذشت ۴۳.۸ درصد رشد داشته است.
در این گروه مالیات بر واردات هم در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اخذ شده است که سهم ۱۸ درصدی از کل مالیات اخذ شده را به دوش کشیده است. گفتنی است مالیات این بخش نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است. در میان گروه‌های مربوط به مالیات بر واردات مالیات بر واردات خودرو، معادل ۲۶۶۰ میلیارد تومان بوده است که سهم ۲.۶ درصدی از مالیات کل را بر عهده داشت. این بخش نسبت به سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی روبرو شده است.
مالیات بر کالاها و خدمات نیز در سال ۱۳۹۵ معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان بوده است که سهم ۳۳ درصدی را در کل درآمدهای مالیاتی به خود اختصاص داده است. مالیات این گروه نیز نسبت به سال گذشته ۳۶.۹ درصد افزایش یافته‌اند.
همچنین در سال ١٣٩٥ حدود ٢٢ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده أخذ شده است که سهم آن در درآمد مالیاتی ٢٢ درصد بوده و نسبت به سال گذشته ١٣.٩ درصد رشد کرده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۳۸ (دو هزار و سیصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۹،۷۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود و نه هزار و هفتصد) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.


قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵،۱۶۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد و شصت هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.


قیمت نیم سکه امروز
نیم سکه، امروز به ۲۴،۸۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز
ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴،۹۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶،۷۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها