Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@10:12:50 GMT

تصاویری بی نظیر از لکه قرمز مشتری

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۲۷۳۸۷

تصاویری بی نظیر از لکه قرمز مشتری

به گزارش پارس نیوز،

این تصاویر نزدیکترین نماها از توفان عظیم در سطح سیاره مشتری به حساب می‌آید که تاکنون بشر موفق به ثبت آنها شده است.

لکه سرخ بزرگ نام بزرگ‌ترین توفان عظیم چرخان در سطح سیاره مشتری است. این توفان در راستای کمربندها و منطقه‌های مشتری جریان دارد. جونو در فاصله چند هزار کیلومتری از لکه قرمز بزرگ قرار گرفته تا شاید بتواند از معمای این توفان غول‌پیکر سردرآورد و در عین‌حال تصاویری با کیفیت بالا از آن به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین باری است که انسان فرصت مشاهده نزدیک ویژگی‌های عظیم این توفان که از سال 1830 کشف شده را به دست آورده اسن. این منطقه احتمالا از 350 سال پیش این چنین درگیر توفان بوده است.

اسکات بولتن، محقق ارشد جونو از موسسه تحقیقاتی جنوب غربی در سن آنتونیو می‌گوید: نقطه قرمز عظیم اسرارآمیز مشتری احتمالا شناخته شده‌ترین ویژگی این سیاره به حساب می‌آید. این توفان قرن‌هاست که روی بزرگترین سیاره منظومه شمسی می‌وزد.

حال جونو به کمک تجهیزات علمی نفوذ در ابر با شیرجه‌ای تاریخی به مطالعه اعماق و ریشه این توفان پرداخته و این مطالعه به درک چگونگی و نحوه عملکرد این طوفان کمک خواهد کرد. جونو نام فضاپیمای روباتیکِ بدونِ سرنشینِ ناسا است که در چهارم ژوئیهٔ ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این کاوشگر فضایی در پنجم اوت ۲۰۱۱ از فلوریدا به فضا پرتاب شده و شرکت لاکهید مارتین و مؤسسه تحقیقات جنوب غربی سازنده و پیمان‌کار هدایت آن هستند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش

فصل نقل‌وانتقالات تابستانی امسال فوتبال ایران، طوفانی خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پیشنهاد دو میلیون دلاری باشگاه ایرانی به «جهانبخش» نشان می‌دهد کورس تیم‌های متمول با ارقام نجومی آغاز شده و باید منتظر یک رقابت شدید مالی بین مالکان جدید استقلال و پرسپولیس باشیم.

به طور مثال شنیده شده که پتروشیمی خلیج فارس،  بودجه هزار میلیارد تومانی برای فصل آتی در نظز گرفته است!

حالا گفته شده که علیرضا جهانبخش هدف خرید چند تیم ایرانی است. او اولویتش برای فصل آینده باز هم حضور در اروپاست، اما دو باشگاه لیگ برتری هم با جهانبخش تماس گرفته و به او پیشنهاد داده‌اند. شایعه شده تراکتور با یحیی گل‌محمدی مشتری اول جهانبخش خواهد بود.

حتی یکی از این باشگاه‌ها به جهانبخش اعلام کرده اگر قراردادش را امضا کند، می‌تواند در ترکیه دلارهایش را تحویل بگیرد! پیشنهاد این باشگاه لیگ برتری به جهانبخش دو میلیون دلار یا حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است که رقم بالایی به حساب می‌‌آید و می‌تواند رکورد نقل و انتقالات در فوتبال ایران را بشکند. 

جواد نکونام هم در فصل جاری شدیدا به دنبال جذب علیرضا جهانبخش بود ولی این بازیکن به ایران نیامد. حالا باید دید در فصل جدید برنامه او چیست؟ 

بدون شک رقم پیشنهادی باشگاه‌های اروپایی به جهانبخش به مراتب کمتر از رقمی است که می‌تواند در ایران یا در کشورهای عربی بگیرد.

دیگر خبرها

  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • (ویدئو) گردباد عظیم در نبراسکا
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است