Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید عبدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی دیگر از مهم ترین مسایلی که در واکسیناسیون دام ها دنبال می شود مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان نظیر بروسلوز(تب مالت) و هاری است.
وی اظهار کرد: در بخش بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب مالت و هاری 15هزار و 400 نوبت سر دام واکسینه شدند.
وی از اجرای عملیات تست سل و بروسلوز از 150 راس دام سنگین خبر داد و اضافه کرد: بروسلوز از جمله بیماری های عفونی واگیر است که از دام به انسان نیز منتقل می شود و آسیب زیادی را به صنعت دامپروری می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، عبدی ادامه داد: در زمینه بیماری های دام از جمله آبله و تب برفکی نیز 49 هزار و 600 نوبت سر دام واکسینه شدند.
وی تب مالت را از مهم ترین بیماری های مشترک دام و انسان دانست و افزود: خطر بیماری هاری از این جهت است، دام یا انسانی که به این بیماری مبتلا شود، بهبودی حاصل نمی کند.
به گفته عبدی، عملیات واکسیناسیون و مایه کوبی دام های سبک و سنگین در بشرویه علیه بیماری های دامی توسط دو گروه شبکه دامپزشکی شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام رایگان انجام می شود، تاکید کرد: همکاری و مساعدت تنگاتنگ دامداران، شبکه دامپزشکی را در انجام واکسینه کردن دام ها که در ارتباط نزدیک با سلامت و بهداشت جامعه انسانی منطقه است، یاری می کند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خفاش، روباه، گربه و سگ می‌توانند منتقل کننده هاری باشند. هاری تنها بر اثر گاز گرفتی منتقل می‌شود که با ریختن بزاق حیوان روی زخم هم امکان ابتلا وجود دارد. اگر حیوان خانگی دارید، اگر سگ نگهبان دارید، اگر به راحتی سگ و گربه ولگرد را نوازش می‌کنید، اگر در اطراف محل زندگیتان پر از سگ‌های ولگرد شده یا شب‌ها روباه‌ می‌بینید، حواستان به هاری باشد. این ویدئو درباره علائم سگ هار می‌گوید.

کد خبر 847505 برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • حسین عبدی: چند ماه را از دست دادیم اما شبانه‌روز کار می‌کنیم