Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات دانش آموزان دختر عشایر کشور که در مشهد برگزار شد، اظهارکرد: مسئولین بخش های مختلف در آموزش و پرورش وظیفه ایجاد زمینه تعلیم و تربیت با کیفیت و ایجاد عدالت آموزشی را برعهده دارند تا در نهایت دانش آموزان مناطق کم برخوردار پا به پای سایر دانش آموزان کشور رشد کرده و به مدارج بالا برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضوکابینه تدبیرو امید با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره توجه ویژه ای به موضوع ایجاد عدالت آموزشی داشته است، تصریح کرد: عدالت آموزشی از آغاز انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه امام راحل بوده است و‌ پس از ایشان هم مقام معظم رهبری نیز به آموزش باکیفیت برای دانش آموزان بااستعداد مناطق محروم تاکید ویژه ای داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سند تحول بنیادین به تامین منابع مالی برای مناطق محروم، تربیت نیروهای کارآمد و توانمند سازی و مهارت آموزی و حمایت های مادی و معنوی از دانش آموزان مناطق محروم توجه ویژه ای شده است.

دکتر دانش آشتیانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد بهمن بیگی که خدمات زیادی به تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری داشته است، تاکیدکرد: براساس بررسی های انجام شده از دانش آموزان عشایری که توسط این شخصیت بزرگ پرورش یافته اند می توان دریافت مرحوم بهمن بیگی، آموزش و پرورش را بدون تغییر در مدل زندگی عشایر به آن ها ارائه کرده است و امروز ما نیز اعتقاد داریم آموزش باید با زندگی دانش آموزان آمیخته شود.

وی با اشاره به این که آموزش و‌ کلاس فعال از دیگر موضوعات مدنظر این بزرگ مرد عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری بوده است، ادامه داد: توجه ویژه به انتخاب و گزینش معلمان عشایری نیز بسیار موردتاکید مرحوم بهمن بیگی بود و با همین اعتقاد ضمن انتخاب معلمان از بین عشایر، شایستگی معلمان را اصلی ترین موضوع برای بکارگیری آن‌ها می دانست چرا که اعتقاد داشت معلم تنها آموزش دهنده نیست و فرد مورداعتماد جامعه است که موردوثوق مردم است.

وزیرآموزش و پرورش‌ گفت: ما هم امروز اعتقاد داریم اگر در بکارگیری نیروها درآموزش و پرورش حساسیت نداشته باشیم و شایستگی ها را در نظر نگیریم قطعا به نظام تعلیم و تربیت آسیب زده ایم.

وی گفت: نظام آموزشی ما باید جامعه محور باشد و‌مدرسه به عنوان یک نهاد، باید با محیط و جوامع اطراف خود ارتباط ارگانیکی داشته باشد چرا که مدرسه را نمی توان محیطی جدا از جامعه دانست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز بسترهای بسیارخوبی در آموزش و پرورش عشایر وجود دارد و نشاط و شادابی که دانش آموزان این بخش به واسطه حضور در طبیعت دارند برگرفته از همین مدل زندگی ست و اگر چه در این مسیر سختی هایی هم وجود دارد اما اعتقاد دارم دانش آموزان عشایری ما به واسطه سبک زندگی که دارند درک بهتری از آموزش های درسی و پرورشی دارند.

وی با بیان این که قبولی 97.4 درصدی دانش آموزان عشایری در دوره متوسطه دوم نشان دهنده استعداد و توانمندی دانش آموزان و معلمان آن هاست اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تمامی بسترهای لازم را برای رشد آموزشی این دانش آموزان فراهم کنیم، اگر چه فضاهای آموزشی مناسب برای این دانش آموزان هنوز به طور کامل مهیا نشده است.

دکتر دانش آشتیانی تاکید کرد: امروز باید به دنبال این باشیم که شرایط معیشتی معلمان در مدارس عشایری مطلوب تر شود تا در نهایت بتوانند افرادی کارآمد و مفید را به جامعه تحویل دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره ششمین جشنواره فرهیختگان جوان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از کودکستان تا دکتری در امر تعلیم و تربیت نقش جدی دارد و به عنوان یک کنشگر متفکر عالم می‌خواهد در این صحنه حاضر است.

توجه به دانش‌آموز امری اساسی است

وی افزود: توجه به دانش‌آموز برای کشوری که می‌خواهد پژوهشگران نخبه داشته باشد، امری ضروری و اساسی است. در همه اسناد کشورهای مختلف می‌بینیم که پژوهش برای اینکه در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود، بایستی از مدرسه شروع شود.

آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است

دکتر طهرانچی با بیان اینکه آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است، ادامه داد: لذا این امر باید به آموزش عمیق، کاربردی و فایده‌محور تبدیل شود. اگر همچنین رخدادهایی نباشند، بلاشک شرایط عرصه بروز و ظهور یادگیری عمیق فراهم نمی‌شود.

جشنواره فرهیختگان جوان؛ بزرگترین رویداد کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: جشنواره فرهیختگان جوان به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حال حاضر در مجموعه مدارس بعد از فرهیختگان برای سطح ربوکاپ این مجموعه را صرفا برای دانش‌آموزان برگزار کردیم و این دانش‌آموزان در این جشنواره در نقش معلمان حاضر می‌شوند.

وی گفت: باید در خصوص اجرای جشنواره‌های این‌چنینی حرکت جدی‌ای داشته باشیم و در کشور برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

دانشجو خوب از پرورش دانش‌آموزان حاصل می‌شود

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تقریبا ۷۵۰ تیم شرکت‌ کردند، اظهار کرد: نسبت به سال‌های قبل پیشرفت خوبی کردیم، زیرا بیماری همه گیر کرونا افت شدیدی در برگزاری مسابقات ایجاد کرد. حضور دانشگاه‌های کشور به‌صورت جدی در این عرصه‌ها و رخدادهای این چنینی مهم تلقی می‌شود، چراکه دانشجوی خوب از پرورش دانش‌آموزان خوب و مستعد حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از سراسر ایران ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در این رخداد دانش‌آموزی حضور دارند، تصریح کرد: شور و نشاط حاصل از دانش‌آموزان بسیار لذت‌بخش است و از همه دانش‌آموزان خوب سرزمین دعوت می‌کنیم تا سال آینده با رخداد بزرگ‌تری میزبانی کنیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد برای تقویت مهارت‌محوری، ادامه داد: بالاتر از مهارت‌محوری افزایش قدرت توانایی دانش‌آموزان همزمان با دانایی آن‌هاست.

دانش‌آموزان نسبت به دانایی غفلت بزرگی دارند

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نسبت به دانایی غفلت‌های بزرگی دارند، ابراز کرد: مهارت تنها کافی نیست و بایستی دانایی و توانایی دانش‌آموزان، روحیه دانستن و پرسش برای توانستن و دانستن را تقویت کنیم؛ لذا دانشگاه آزاد یک برنامه مدون و مشخص با محور مدیریت عالمانه مدارس دارد.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی در حال شکل‌گیری است و عهده‌دار مدارس سمای دانشگاه شده‌اند که ۸۵۰ مدرسه است. درصدد هستیم مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را نشان دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • دولت سیزدهم همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده است
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند