Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:57:44 GMT

برنامه درسی ذیل سند تحول تعریف شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۰۵۳۹

برنامه درسی ذیل سند تحول تعریف شده است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هدف نهایی از محورهای آموزشی این وزارتخانه رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، در همایش ملی زمین شناسی پزشکی و کانی درمانی، در دانشگاه پیام نور اراک با اشاره به این که کشور ما از دیر باز دارای ریشه‌های عمیق فرهنگی و علمی بوده است، اظهارکرد: استان مرکزی نیز در زمینه مفاخر و اندیشمندان سرآمد است و این اندیشمندان منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور و جهان اسلام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: در سال‌های اخیر که آموزش ‌و پرورش در فرآیند تحول بنیادین قرار گرفته است به مولفه‌های متنوعی همچون تربیت نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، قوانین و مقررات، منابع مالی و انسانی به ویژه منابع درسی پرداخته است.

وی تصریح کرد: مجموعه برنامه درسی را در ذیل سند تحول به نام برنامه درسی ملی تعریف کرده ایم هدف تبیین برنامه تعالی دست یابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است. منظور ما از حیات طیبه ویژگی زیستی انسان است که آن را از سایر موجودات به ویژه حیوان متمایز می‌کند. قرآن کریم می‌فرماید حیات طیبه پیامد حیات زیستی مؤمنانه و مقدسانه است.

محمدیان با بیان این که زیست مؤمنانه و مقدسانه بدون تعقل امکان پذیر نیست؛ عنوان کرد: در برنامه درسی ملی رویکرد ما عناصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق است. حتما هسته مرکزی این عناصر پنجگانه باید تعقل باشد زیرا ایمان مبتنی بر تعقل و معرفت شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که در چهار عرصه ارتباطی باید ارتقا پیدا کنیم، افزود: در ارزشیابی توصیفی، ارتباط انسان با خودش، ارتباط خود با هم‌نوعان، ارتباط با آفرینش و ارتباط با خدا مورد نظر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش‌ و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به این که درآموزش‌وپرورش۱۱حوزه یادگیری و تربیتی وجود دارد، افزود: تفکر، قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، علوم انسانی و اجتماعی، فرهنگ، تمدون و هنر، کار و فناوری، بهداشت و تربیت بدنی، آموزش مهارت‌های زندگی و زبان خارجی ۱۱حوزه یادگیری و تربیتی است.

محمدیان بیان کرد: هر یک از برنامه‌های درسی باید به مراتبی از حیاط طیبه برساند که از طریق شکوفایی فطرت، ارتقای پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در چهار عرصه ارتباطی محقق شود و هدف نهایی این است که دانش‌آموز به مراحلی از حیات طیبه و شکوفایی فطرت دست پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد

سید مهدی فرحی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آن‌ها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی یادآور شد: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد