Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@09:56:04 GMT

زورِ اصفهان به دیگر استان های کشور رسید!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۰۵۶۳

زورِ اصفهان به دیگر استان های کشور رسید!

یک مسئول در فدراسیون زورخانه ای کشور با بیان اینکه ۸۱۳ زورخانه در کل کشور وجود دارد، تصریح کرد: تنها استانی که نسبت به کل کشور دارای زورخانه بیشتری است استان اصفهان با ۱۲۶ زورخانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصبح اردستان؛ مسئول امور استانهای فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ایران در گفت و گویی اظهار کرد: ورزش باستانی بعد از انقلاب تشکیل هیئت زورخانه ای و پهلوانی داده و در قبل به صورت سنتی و خود گردان اداره می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس قنبری گفت: ایران در رده بین المللی و در مسابقات دارای مقام اول بوده و کشوری هنوز نتوانسته از ایران امتیاز بگیرد و ۸۴ کشور عضو فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای هستند.

وی افزود: ۳۱ استان کشور دارای رئیس مرکزی ورزش پهلوانی بوده و هر استانی از پنج شهر و بیشتر دارای هیئت پهلوانی و زورخانه ای هستند و استانی داریم که ۳۰شهر آن دارای هیئت است.

قنبری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱۳ زورخانه در کل کشور وجود دارد، تصریح کرد: تنها استانی که نسبت به کل کشور دارای زورخانه بیشتری است استان اصفهان با ۱۲۶ زورخانه است.

مسئول امور استانهای فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ایران همچنین تاکید کرد: استان تهران دارای ۲۵هیئت و ۸۶ زورخانه بوده و در ۳۳ استان کشور نیز هیئت تشکیل شده است.

وی با توجه به اینکه افراد برای ورزشهای مختلف باید بیمه ورزشی شوند گفت: با توجه به آمار فدراسیون پزشکی بیش از 10 هزار نفر در کشور عضو ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور هستند.

قنبری همچنین یادآور شد: بعضی استانها هنوز ورزش پهلوانی و زورخانه ای را با نام ورزش باستانی می شناسند و این درحالی است که نام صحیح ورزش، پهلوانی و زورخانه ای بوده که نام اولین رئیس فدراسیون هم مرحوم عباس حاجیان پدر شهید مهندس حاجیان از شهدای حزب جمهوری اسلامی بوده است.

مسئول امور استانهای فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ایران خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای دارای مشکلاتی همچون تبلیغ کم در خصوص این ورزش و اینکه آن قدر که روی ورزشهای وارداتی تبلیغ می شود اگر روی ورزش سنتی و اصیل ایرانی تبلیغ می شد نتایج سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گسترش این ورزش هم به ثمر می نشست.

وی تاکید کرد: زیرساختهای این ورزش هنوز ضعیف بوده و بودجه کافی در ورزش زورخانه ای کم است و در صورت تبلیغ، والدین برای استقبال از این ورزش پیشگام خواهند شد و ارگانها و مکانهایی که از این ورزش استقبال کرده اند می توانند آن را گسترش دهند.

قنبری کمبود مربی و داور را از مشکلات اساسی ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران دانست و گفت: ورزش باستانی باید به شکلی باشد که در همه شهرها و حتی روستاها زورخانه داشته باشیم.

مسئول امور استانهای فدراسیون پهلوانی با بیان اینکه ورزش پهلوانی باید همچون ورزشهای دیگر مدال آن حساب باشد، تصریح کرد: یعنی دانش آموز وقتی مدال گرفت، مدال آن لحاظ شود تا مورد تشویق بقیه قرار گیرد و با آموزش و پرورش و مکانهایی که نیروهای جوان دارند باید تعامل صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در این گردهمایی گفت: برنامه ریزی برای توسعه ورزش محلات و بردن ورزش به محل تجمع مردم از اهداف این همایش است.

خلیلی افزود: به دنبال انجام ورزش در تمام نقاط کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین، روستا‌ها و شهر‌های مختلف هستیم.

وی افزود: طرح ورزش و مردم هم از طرح‌های مهم امسال در وزارت ورزش و جوانان است تا از طریق آن نشاط عمومی در جامعه افزایش یابد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در مرحله اول این طرح ۱۵هزار سالن ورزشی در کل کشور آزادسازی خواهد شد و روزی ۴ ساعت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته و ۶هزار مربی آموزش دیده در این طرح ورود می‌کنند و خدمات رایگان ورزشی را به مردم ارائه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران