Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@00:17:15 GMT

مرتب کردن خانه را از کجا شروع کنيم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۰۸۷۵

خبرگزاري آريا - برترين ها: منظم کردن آشفتگي‌ها و به هم ريختگي‌ها معمولا جزء کارهاي مورد علاقه ما نيست. لذت يک جاي تميز و مرتب چيزي است که همه مي‌توانيم به آن دست يابيم، اما پيدا کردن زمان و انگيزه براي ايجاد اين اتفاق يک موضوع ديگر است. به جاي انتظار براي يک طوفان افسانه‌اي که با خودش زمان و انرژي و انگيزه کافي بياورد چرا بلند نمي‌شويد و خودتان دست به کار پروژه‌هاي کوچک نمي‌شويد؟ در اينجا به شما مي‌گوييم از کجا شروع کنيد که راحت‌تر باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در کابينت ظرف هاي غذا را باز کنيد و هرچه آنجاست بيرون بکشيد. ظرف‌ها و درهايشان را با هم جفت کنيد و آن هايي که در ندارند را بيرون بيندازيد يا فکري براي استفاده مجدد از آن‌ها بکنيد. همه چيز را مرتب روي هم بچينيد. از ابعاد فضا به عنوان محدوديت فيزيکي استفاده کنيد و ظرف هايي که در فضاي موجود به راحتي در فضاي موجود جا نمي‌شوند و باعث به هم ريختگي کابينت مي‌شوند را کنار بگذاريد.




در يخچال را مرتب کنيد. همه موادغذايي چسبنده‌اي که درون محفظه در يخچال قرار داديد را خارج کنيد. تاريخ انقضاي آن‌ها را چک کنيد و هرکدام که گذشته دور بريزيد همچنين همه آن هايي که علاقه‌اي به استفاده ازشان نداريد. با يک اسفنج مرطوب قفسه‌هاي خالي شده در يخچال را تميز کنيد و اگر مي‌خواهيد منظم‌تر باشيد مواد غذايي را براساس طعمشان مرتب کنيد و در يخچال قرار دهيد.




ابزار‌هاي آشپزخانه را مرتب کنيد. قفسه ابزارهاي آشپزخانه که احتمالا در کنار اجاق گازتان قرار دارد را چک کنيد. آيا همه آن‌ها استفاده روزانه دارند؟ آيا واقعا به همه اين کفگير‌ها نياز داريد؟ همه را خارج کنيد و فقط مواردي که نياز داريد بيشتر مواقع در دسترستان باشند را برگردانيد. اگر ابزارهايي هستند که مي‌خواهيد آن‌ها را نگه داريد و هرروز نياز نداريد به قفسه ديگري منتقل کنيد. قفسه کنار اجاق گاز بايد فقط براي وسايل ضروري باشند.




ليوان مداد‌ها را مرتب کنيد. همه مداد‌ها و خودکارهايي که در ليوان جامداديتان قرار ندارند و به طور تصادفي در گوشه و کنار آشپزخانه، ميز و هرجاي ديگري پخش شده اند را جمع کنيد. وقتي همه را جمع کرديد، روي يک صفحه امتحان کنيد که هنوز مي‌نويسند و آن هايي که جوهرشان تمام شده را دور بريزيد و باقي را به جامدادي برگردانيد.




به کشوي جوراب‌ها هم سري بزنيد و همه جوراب‌ها و جوراب شلواري‌ها را بيرون بکشيد. آن‌ها را جفت کنيد و سوراخ بودنشان را بررسي کنيد و سپس به کشو برگردانيد. جوراب‌هاي کثيف را بشوييد و حتما جفتشان را قبل از برگرداندن چک کنيد.




وسايل حمام را مرتب کنيد. همه وسايل را روي سينک قرار دهيد. بطري‌هاي خالي را در سطل بازيافت بريزيد و وسايل کم مصرف را داخل کشو يا کابينت بگذاريد. محصولاتي که دوست نداشتيد و استفاده نمي‌کنيد را به حمام برنگردانيد و براي بازيافت بفرستيد. چون هرگز ديگر از آن استفاده نمي‌کنيد و فقط فضايتان را اشغال مي‌کند. درنهايت محصولات مورد علاقه تان را به حمام برگردانيد.




دستمال‌هاي آشپزخانه را فراموش نکنيد. همه آن‌ها را بيرون بکشيد و بررسي کنيد. دستمال هايي که شرايط مناسبي دارند را تا کنيد و کنار بگذاريد و آن هايي که کثيف و کهنه شده اند را دور بريزيد.




مجله‌ها و کاتالوگ‌ها را مرتب کنيد. همه آن‌ها را از گوشه و کنار خانه يک جا جمع کنيد. يک به يک آن‌ها را بررسي کنيد و آن هايي که نمي‌خواهيد را به سطل بازيافت بيندازيد. اگر فقط يک مقاله را در يک مجله دوست داريد آن را ببريد و يا چک کنيد که بصورت آنلاين در دسترس است يا نه و اگر هست به جاي نگه داشتن نسخه کاغذي آن را در بوکمارکتان ذخيره کنيد.





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • واکنش شبانه به ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون
  • شبکه خبر ۲ هک نشده است
  • آبگرفتگی معابر در خوی
  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • حال و هوای کمپ حجازی پیش از شروع تمرین استقلال / فیلم
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک