Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشگاه پیام نور شیراز با صدور بیانیه‌ایدر واکنش به خبر تغییر اساسنامه این دانشگاه اعلام کرد:نمایندگان مجلس نگذارند به خاطر منافع گروهی خاص، ظرفیت عظیم دانشگاه پیام نور که می تواند در راستای منافع ملی استفاده شود، نادیده گرفته شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


مدتی است برای چندمین بار متوالی در سالهای اخیر شاهد انتشار خبرهایی مبنی بر تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور هستیم؛ دانشگاهی بزرگ که با امکانات و زیرساخت های انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری نقش بسیار مهمی در تربیت و آموزش نیروی انسانی کشور در نزدیک به سه دهه فعالیت ملی و بین المللی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی ایران با جمعیت غنی از افراد نخبه در عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری با تکیه بر توانمندیهای خود همچنان استوار و نقش آفرین به راه خود ادامه خواهد داد این نکته را نیز از نظر نباید دور داشت که هرگونه محدودیت در انتخاب داوطلبین ورود به دانشگاه به خصوص اقشار محروم و کم درآمد که در اصل سی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدان پرداخته شده است می تواند به نادیده گرفتن این سرمایه عظیم نظام محسوب شده و این شائبه را تقویت می کند که فقط به نفع پردیس های خودگردان وابسته به مراکز دولتی و همچنین مراکز غیر انتفاعی و غیر دولتی است که به دانشجو با نگاه تجاری و مشتری محور نگریسته شده و چنین تصمیمات عجولانه ای اخذ می شود‌‌‌.

دانشگاهیان پیام نور انتظاردارند مسئولین وزارت علوم با اصل قرار دادن منافع ملی از سرمایه های موجود در دانشگاه پیام نور به عنوان سرمایه های نظام پاسداری نمایند و ضمن صرف زمان بیشتری برای بررسی نیازها و وظایف دانشگاه پیام نور از طرق زیر به ساماندهی آموزش عالی اقدام نمایند:

۱ - جهت‌گیری های مربوط به اداره دانشگاه ها در راستای تبیین سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی‌ایران و ترسیم الزامات تحقق آن در توسعه بلندمدت کشور و مبتنی بر ‌ملاحظات منطقه ای، گسترش عدالت اجتماعی ‌و تعادلهای منطقه‌ای‌، حفظ هویت اسلامی‌، ایرانی وتسهیل و رفع محرومیتها بخصوص در مناطق مرزی و شهر های کوچک باشد و دانشگاه پیام نور را در راستای چنین سیاست هایی ارزیابی کنند.

۲ – اصلاح روشها، ساختارها و فرآیندهای پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی می بایست با تدبیر و در یک برنامه جامع ملی آمایش و بدون ملاحضات سیاسی صورت گرفته و تلاش برای قرار گفتن دانشگاه ها در مسیر اصلی خود همزمان از مراکز غیر انتفاعی،پردیس های خودگردان،علمی کاربردی،فنی و حرفه ای، فرهنگیان و سایر مراکز علمی و دانشگاهی آغاز شود.

۳ – تصمیم در خصوص آینده دانشگاه بزرگ پیام نور باید با در نظر گرفتن نقش این دانشگاه در پاسخگویی به صدها هزار متقاضی جامعه ی طالب تحصیل در اقصا نقاط کشور با کمترین هزینه در مناطق محروم و دورافتاده باشد؛ چرا که چنین مجموعه ای مرکب از دهها هزار شاغل رسمی و غیر رسمی – هیات علمی، مربی، مدرس و کارمند - در بخش های مختلف علمی، آموزشی و اداری ظرفیت بالایی است و بر آن اساس خدمات فراوانی را در جهت اهداف آموزش عالی می توان انجام داد.

۴ – از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که توانستند با حمایت بخش قابل توجهی از مسئولین و دانشگاهیان دانشگاه پیام نور به بهارستان راه یابند انتظار می رود در شرایطی که اخبار ضد و نقیض محدودیت دانشگاه پیام نور اعضای این خانواده تاثیرگذار را نگران کرده است تلاش خود را برای جلوگیری از برخوردهای سیاسی با این سرمایه بزرگ نظام بکارگیرند و نگذارند منافع گروهی خاص ، ظرفیت عظیمی که در راستای منافع ملی می تواند استفاده شود را نادیده گرفته و این مجموعه عظیم خدمت رسان را متلاشی کنند.

شورای هماهنگی بسیج دانشگاه پیام نور شیراز (اساتید، کارمندان و دانشجویان)

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت _ با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است مخالفت کردند.

در حال تکمیل است…

کد خبر 749017

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد