Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@22:05:37 GMT

کم وسعت ترین اما مهاجرپذیرترین مناطق دنیا (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۱۰۵۰

کم وسعت ترین اما مهاجرپذیرترین مناطق دنیا (+عکس)

پول‌نیوز - مهاجرت از عوامل رشد اقتصادی در برخی کشورها و مناطق جهان به شمار می رود و بسیاری از جوامع برای جبران کمبود نیروهای کار ، مهاجرت پذیرترند و حتی بیش از ۸۰ در صد از جمعیت آنها را مهاجرین تشکیل می دهند. در این گزارش درباره ی کشورها و مناطقی خواهید خواند که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد می توان گفت تعداد زیادی از جمعیت آن را مهاجرین تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





امارات متحده ی عربی
۹.۵ میلیون مهاجر در امارات متحده زندگی می کنند. ۸۸ درصد از این مهاجران از کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش هستند که به دلیل پیشرفت اقتصادی و عمرانی این کشور و نیاز دائمی به نیروی کار به این کشور مهاجرت کرده اند.
کم وسعت ترین اما مهاجرپذیرترین مناطق دنیا



کویت
کویت نیز از جمله کشورهای مهاجرپذیر در خاورمیانه است. بنا به گزارش ها، این کشور در سالهای اخیر شاهد موج روز افزون مهاجرت بوده است. تعداد جمعیت کویت در حدود ۳.۳ میلیون نفر است و بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد ۷۴ درصد از نیروی کار آن را مهاجرین تشکیل می دهند.



لیختن اشتاین
مساحت این منطقه کمتر از ۶۲ کیلومتر مربع است. چهل هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند. نزدیک به ۶۲ درصد آن مهاجر هستند. این منطقه در منطقه ی کوهستانی بین اتریش و سوئیس قرار دارد. لیختن‌اشتاین یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را دارد. لیختن اشتاین کشوری امن، راحت و ثروتمند است و میزان با سوادی در آن صد در صد می باشد.

سنگاپور
سنگاپور کشوری کوچک در جنوب شرقی آسیا و در قسمت جنوبی مالزی قرار دارد. جمعیت آن ۵.۳ میلیون نفر است که ۴۵ درصد ان را مهاجرین تشکیل می دهند.

لوگزامبورگ
لوگزامبورگ کشوری ثروتمند است که با کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان احاطه شده است. این کشور در سالهای اخیر شاهد سرازیر شدن مهاجران به داخل مرزهای خود بوده است و با توجه به ناآرامی های موجود در برخی کشورهای خاورمیانه به نظر می رسد میزان مهاجرت به لوگزامبورگ همچنان بالا باشد. بنا به گزارش سازمان ملل متحد بیش از ۴۰ درصد از جمعیت لوگزامبورگ را مهاجران تشکیل می دهند.
کم وسعت ترین اما مهاجرپذیرترین مناطق دنیا

موناکو
موناکو شبه جزیره ای در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه است. تعداد ساکنان آن در حدود ۴۰ هزار نفر است و ۵۵ درصد جمعیت آن را مهاجرین تشکیل می دهند. شاید این موضوع طبیعی باشد زیرا موناکو با کشورهای بزرگ و با بیشترین سطح مهاجرپذیری همسایه است.

ماکائو
ماکائو شبه جزیره ای در نزدیکی هنگ کنگ است و در سواحل جنوبی چین قرار گرفته و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۶۰ درصد از این جمعیت مهاجر هستند. دلیل این حجم از مهاجرین مختصات جغرافیایی آن و همسایه بودن با مراکز اقتصادی مهم جهان است.



منبع:تابناک باتو

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیحات استاندار تهران درباره تشکیل دو استان غربی و شرقی در تهران
  • استاندارتهران جزئیات تشکیل استانهای تهران شرقی وغربی را تشریح کرد
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر