Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:59:37 GMT

جمع آوری بیش از3 هزار معتاد در طرح ضربتی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۳۲۷۳۷

جمع آوری بیش از3 هزار معتاد در طرح ضربتی در البرز

به گزارش ایرنا، داریوش بیات نژاد روز شنبه در اولین جلسه شورای راهبری الگوی دادگاه درمان مدار استان البرز گفت: این طرح ضربتی که از 20 اسفند آغاز و تا 30 خرداد ماه ادامه داشته است بیش از سه هزار نفر از معتادین شناسایی و بر اساس ماده 15 و 16 پذیرش شدند.
وی اضافه کرد: جمع آوری و ساماندهی این معتادین با توجه به اینکه سازمان بهزیستی بیش از 98 درصد تعهدات خود را به بخش خصوصی واگذار کرده نیازمند اعتبارات بوده که عدم پرداخت این اعتبارات سبب بی اعتمادی بخش خصوصی به بهزیستی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیات نژاد در ادامه به اجرای طرح دادگاه درمان مدار در البرز به عنوان یکی از 4 استان پایلوت کشور اشاره و بیان داشت: اعتیاد یک پدیده نگران کننده اجتماعی است خاص کشور و استان ما نیست، روش هایی که تاکنون وجود داشته کامل و کافی نبوده و قوای قهری نیز جوابگو نیست، دادگاه درمان مدار یکی از روش های جدید در دنیا است که به خوبی جواب داده که در جهت ارتقای امنیت عمومی است تا از بروز مجدد جرم جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: این طرح در استان البرز به عنوان پایلوت انجام و وجود دادگاه درمان مدار و تیمی که مستقر می شود زمینه ای را فراهم که این اعتمادو آمادگی ایجادتا زمینه بهبودی بیشتری فراهم، اعضای خانواده این بیماران شناسایی و زمینه توانمند سازی و اشتغال آنها نیز ایجاد می شود.
بیات نژاد گفت:همچنین با اجرای این طرح دیگر مجبور به اجرای طرح های ضربتی در طول سال که بعضا دارای صحنه های خشن و درد آور هستند و مسایل دیگری مانند خرید و فروش بیمار و کارهای خلاف قانون دیگر صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد:دادگاه درمان مدار یکی از اقدامات در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است،استان البرز با توجه به شرایطی که دارد از حساسیت بالایی برخوردار است، اجرای این دادگاه درمان مدار به جز اینکه کیفیت کار را بالا می برد فرصت بیشتر و بهتری به بیماران برای اینکه که زمینه اصلاح و بازگشت انان را به جامعه می دهد را ایجاد می کند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری البرز نیز در این نشست گفت:ساماندهی و باز اجتماعی کردن معتادین یکی از مهم ترین اهداف اجرای طرح آزمایشی دادگاه درمان مدار است.
علی جوهری افزود: یک مقام قضایی در این دادگاه مستقر و بیشتر افراد مد نظر معتادین متجاهر ماده 16 است، البته این طرح جایگزین ماده 15 و 16 نمی شود، بلکه تکمیل کننده آن است.
وی اضافه کرد: برای اجرای موفق و هر چه سریعتر این طرح نیازمند هم افزایی تمامی دستگاههای مربوطه هستیم ، باید هر چه سریعتر کار را آغاز و نگران موانع آن نباشیم.
جوهری با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح مشاوره های پیش از ازدواج در استان البرز و اجرای آن به صورت کشوری اضافه کرد: در طرح مشاوره های پیش از ازدواج که در البرز به صورت پایلوت انجام و پس از موفقیت آمیز بودن قرار است به صورت کشوری انجام شود نیز دارای موانع و مشکلاتی بود که در طول اجرای آن برطرف شد.
وی ادامه داد: طرح دادگاه درمان مدار نیز به تبع دارای موانعی است اما این موانع نباید سبب شود که این طرح انجام نشود بلکه در طول مسیر می توان با هماهنگی و همکاری همه دستگاهها نسبت به رفع این موانع اقدام کرد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۳۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی